اخبار تکنولوژی

تاریخ عرضه ویژن پرو اپل فاش شد

طبق گزارش‌های زنجیره تامین که توسط “وال استریت آبزرور” ذکر شده است، اپل قرار است هدست مورد انتظار ویژن پرو خود را در ۲۷ ژانویه در ایالات متحده عرضه کند. این نکته با گزارش Gurman در مورد افزایش تولید و عرضه احتمالی خرده فروشی در فوریه مطابقت دارد.

سونی تامین کننده اصلی نمایشگر برای هدست ویژن پرو است که از تخصص خود در فناوری صفحه نمایش برای توسعه آن استفاده می‌کند. یک شرکت چینی فاش نشده نیز به عنوان تامین کننده ثانویه عمل می‌کند و در صورت تقاضای زیاد برای محصول، نقش حیاتی در افزایش ظرفیت تولید دارد.

این هدست دارای صفحه نمایش OLED مبتنی بر سیلیکون (OLEDoS) است که از «فیلتر رنگی (CF) + طرح WOLED استفاده می‌کند. این روش با هدایت نور سفید از طریق فیلترهای رنگی RGB، بازتولید رنگ را بهبود می‌بخشد و به کاربران نوید تجربه بصری فوق العاده با وضوح، رنگ‌های غنی و کیفیت کلی صفحه نمایش را می‌دهد.

با این حال، گزارش‌هایی وجود دارد که ظاهراً اپل قصد دارد نسخه ارتقا یافته هدست ویژن پرو خود را در سال ۲۰۲۷ عرضه کند که دارای فناوری RGB OLEDOS برای روشنایی بالاتر در مقایسه با مدل فعلی WOLED+CF است. RGB OLEDOS مستقیماً از زیر پیکسل‌های RGB نور و رنگ تولید می‌کند و نیاز به فیلترهای رنگی را از بین می‌برد و روشنایی نمایشگر را افزایش می‌دهد.

ویژن پرو در نزدیکی عرضه

مینگ چی کو، تحلیلگر Tianfeng International، اهمیت استراتژیک هدست ویژن پرو اپل را در مجموعه محصولات ۲۰۲۴ خود برجسته می‎‌کند. Kuo معتقد است که می‌تواند روندهای لوازم الکترونیکی مصرفی را بازتعریف کند، تخمین می‌زند که اپل قصد دارد تقریباً ۵۰۰۰۰۰ دستگاه را در سال جاری عرضه کند که نشان دهنده اعتماد به تقاضای بالقوه این محصول در بازار است.

Kuo همچنین فاش می‌کند که پاسخ مثبت کاربر به Vision Pro می‌تواند آن را به “محصول ستاره بعدی” در لوازم الکترونیکی مصرفی تبدیل کند، بر قیمت سهام در زنجیره تامین مرتبط تاثیر بگذارد و استاندارد جدیدی برای دستگاه‌های الکترونیکی پیشرفته در صنعت فناوری ایجاد کند.

حال اگر مختصراً به مشخصات ویژن پرو نگاه کنیم، صفحه نمایشی با وضوح بالا با بیش از ۲۳ میلیون پیکسل دارد که توسط تراشه M2 و تراشه R1 برای پردازش سریع داده‌های حسگر تغذیه می‌شود. این شامل سنسورهای مختلف از جمله LiDAR برای ردیابی حرکت کاربر و محیط اطراف است. قابل ذکر است که این دستگاه می‌تواند عکس‌ها و ویدیوهای سه بعدی بگیرد و تجربه‌ای همه‌جانبه را ارائه دهد و برای بازی، تماشای فیلم و برنامه‌های واقعیت افزوده همه کاره است. قیمت اولیه ویژن پرو ۳۴۹۹ دلار است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا