اخبار

تبلت‌های مجهز به سیستم عامل کروم در راه بازار

تبلت‌های مجهز به سیستم عامل کروم در راه بازار

کروم

 

به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک، بازار تبلت‌ها با یک سیستم عامل جدید به‌عنوان عضو چهارم عرصه رقابت روبرو باشد. شرکت گوگل که با در اختیار داشتن سیستم عامل اندروید، یکی از نیرومندترین مالکان دنیای تبلت‌ها در زمینه سیستم عامل به‌حساب می‌آید قصد دارد تا سیستم عامل کروم را نیز به دنیای این دستگاه‌های همراه وارد سازد.

سیستم عامل کروم بر روی کروم‌بوک‌ها توانسته است تا نظر بسیاری را به خود جلب نماید و به همین دلیل نیز استفاده از این سیستم عامل بر روی تبلت می‌تواند اقدامی جالب و نسبتا مفید از سوی گوگل تلقی شود. در ابتدای امر این سیستم عامل بسیار محدود بود ولی به‌تدریج شرکت گوگل با افزودن قابلیت پشتیبانی از نمایشگرهای لمسی و همچنین اجرای نرم‌افزارهای اندرویدی بر روی این سیستم عامل توانست تا کاربران زیادی را به‌سوی آن جلب کند.

البته شاید بتوان گفت که محصولات دو در یک مجهز به سیستم عامل کروم که می‌توانند به تبلت نیز تبدیل شوند، هم‌اکنون نیز در بازار وجود دارند و نمونه برجسته آن‌ها را می‌توان کروم‌بوک فلیپ شرکت ایسوس یا کروم‌بوک پلاس و کروم‌بوک پرو از محصولات شرکت سامسونگ دانست. بااین‌حال ساخت تبلت‌هایی که تنها تبلت بوده و قابلیت استفاده به‌عنوان لپ‌تاپ را ندارند، می‌تواند بازاری جدید برای این سیستم عامل ایجاد نماید و به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد که شاهد شروع عصری جدید در تبلت‌ها خواهیم بود.

شایعات منتشر شده حاکی از آن هستند که متخصصان گوگل در حال کار کردن بر روی دستگاهی به نام اسکارلت هستند که به‌جای داشتن صفحه‌کلید فیزیکی، از تعداد محدودی دکمه و دستور پذیری لمسی پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود که این تبلت به پردازنده ۶ هسته‌ای راکت چیپ RK3399 مجهز خواهد بود و به‌مراتب نازک‌تر و سبک‌تر از کروم‌بوک‌های موجود در بازار خواهد بود. شایان‌ذکر است که گوگل هنوز این اطلاعات را به‌صورت رسمی تائید نکرده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا