اخبار

چرا تلفن‌های همراه داغ می‌کنند و گونه می‌توان مشکل آن‌ها را رفع کرد (بخش دوم)

چرا تلفن‌ همراه داغ می‌کند و چگونه می‌توان مشکل آن‌ها را رفع کرد (بخش دوم)

داغ کردن تلفن همراه

یکی از مشکلات نگران‌کننده برای کاربران و همچنین سازندگان تلفن‌های همراه هوشمند جدید و امروزی داغ کردن ناگهانی و بیش‌ازحد آن‌ها است. دلایل بسیار زیادی برای داغ کردن تلفن همراه وجود دارد و دامنه علت این پدیده از نرم‌افزارهای مورداستفاده تا نوع قاب موجود بر روی تلفن متغیر است.

در بخش نخست این مقاله با مشکلاتی نرم‌افزاری مسبب این موضوع آشنا شدید و حال در این بخش با تعدادی از سایر مشکلاتی که می‌توانند موجب داغ کردن تلفن همراه هوشمند شما شوند آشنا خواهید شد.

استفاده از سامانه موقعیت‌یاب جهانی یا جی‌پی‌اس (GPS)

استفاده از جی‌پی‌اس برای ردیابی موجب خالی شدن سریع باتری و استفاده بیش‌ازحد از پردازنده تلفن همراه می‌شود. نرم‌افزارهای با طراحی ضعیف که به‌صورت دائم در جستجوی اطلاعات جی‌پی‌اس هستند می‌توانند فشار زیادی را بر سخت‌افزار دستگاه وارد سازند که همین امر نیز موجب داغی ناخواسته آن می‌شود. همچنین اگر شما برای مسیریابی از جی‌پی‌اس استفاده می‌کنید به‌احتمال‌زیاد صفحه نمایش خود را نیز دائما روشن نگه می‌دارید. همان‌طور که می‌دانیم همه این‌ها دلیلی برای داغ شدن تلفن همراه هوشمند هستند.

بهترین راه‌حلی که برای این مورد به ذهن می‌رسد خاموش کردن جی‌پی‌اس یا جلوگیری از استفاده بیش‌ازحد از آن توسط برخی از نرم‌افزارها است.

تهویه نامناسب

یکی از دلایل داغ کردن تلفن همراه نیز قرارگیری آن در محلی نامناسب برای تهویه هواست. اگر شما نیز از آن دسته از افراد هستید که تمام روز دستگاه خود را در درون جیبتان قرار می‌دهید باید توجه داشته باشید که ممکن است تهویه نامناسب تلفن همراه شما موجب داغی آن شود. علاوه بر این قرار دادن دستگاه در زیر تابش مستقیم خورشید و یا قرار دادن آن بر روی دیگر دستگاه‌های الکترونیکی موجب داغی آن می‌شود.

قرارگیری در معرض آب یا رطوبت بیش‌ازحد

اگر شما نیز از مجموعه افرادی هستید که در هنگام دوش گرفتن به گوش کردن به موسیقی در تلفن همراه خود می‌پردازید و یا این‌که اخیرا دستگاه خود را در معرض آب قرار داده‌اید باید بدانید که آب می‌تواند موجب زنگ زدن اجزای داخلی دستگاه شما شود و همین امر نیز خود داغی بیش‌ازحد را به همراه دارد.

یکی از راه‌حل‌هایی که برای کاهش رطوبت موجود در دستگاه به نظر می‌رسد قرار دادن آن در سطل برنج به مدت یک شبانه‌روز و یا پوشاندن آن با ژل سیلیکا است.

قاب تلفن همراه هوشمند

تصور کنید که با یک لباس بسیار گرم در محیط با دمای معمولی در حال ورزش هستید. بدون شک به‌صورت خود به خودی پس از چند دقیقه احساس گرمای بیش‌ازحد به شما دست می‌دهد. همین حالت نیز برای تلفن همراه شما پیش می‌آید. اگر قابی که برای آن استفاده می‌کنید نامناسب باشد و تهویه مناسبی برای تلفن شما فراهم نکند می‌تواند منجر به داغی تلفن همراه شما بشود. قاب‌های چرمی و پلاستیکی موجود در بازار یکی از موارد پرطرفدار و پرزرق‌وبرقی هستند که در حین خرید آن‌قدر کاربران را مجذوب خود می‌کنند که تهویه نامناسب را فراموش می‌کنند.

با این حال جنبه امنیتی و نقش بسیار مهمی که قاب‌ها در حفاظت از تلفن‌های همراه هوشمند عزیز و البته گران‌قیمت ما ایفا می‌کنند از هیچ‌کس پوشیده نیست. به این ترتیب جدا کردن قاب تلفن از آن نمی‌تواند گزینه مناسبی برای حل مشکل داغی آن باشد. پس تنها راهی که در این مورد برای کاربران باقی می‌ماند جدا کردن قاب در زمان‌ استفاده از تلفن در خانه است.

علاوه بر این تعویق قاب تلفن همراه هوشمند با قابی جدید که از ماده‌ای نازک‌تر درست شده باشد و یا قاب‌هایی که فقط لبه‌های تلفن‌ها می‌پوشانند نیز علاوه بر جنبه ایجاد تنوع، می‌تواند تا حدی مشکل داغ کردن دستگاه شما را برطرف کند.

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا