اخبار تکنولوژی

تلفن Xperia 5 V سونی راهی بازار شد

شرکت سونی پیشتر تلفن Xperia 5 V پرچمدار را با ابعاد کامپکت و سخت افزار قدرتمند معرفی کرد. اکنون این مدل برای خرید راهی بازارهای مختلفی شده است.

دستگاه غول فناوری ژاپنی دومین گوشی هوشمند پرچمدار برای سال ۲۰۲۳ است. سونی Xperia 1 V را در اوایل سال جاری عرضه کرد و اکنون نسخه کوچک‌تر با نام سونی Xperia 5 V از راه رسید. ابعاد این گوشی هوشمند جمع و جور ۱۵۴ در ۶۸ در ۸.۶ میلی متر و وزن آن ۱۸۰ گرم است.

به عبارت دیگر، ۱۱ گرم اضافه شده و کمی ضخیم‍تر از مدل قبل محسوب می‌شود. در عقب دارای بدنه شیشه‌ای بوده و نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED با وضوح +FHD، نسبت تصویر ۲۱:۹ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تدارک دیده شد. این پنل از HDR نیز پشتیبانی کرده و متاسفانه، دارای پنل LTPO نیست و تنها از نرخ نوسازی ۱۲۰ یا ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

در بخش سخت افزاری، دستگاه به چیپست قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2 مجهز شده که با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی همراه شده که می‌توان آن را از طریق اسلات کارت microSD افزایش داد. یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی هم تدارک دیده شد.

سونی تلفن Xperia 5 V از راه رسید

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه می‌توان به مقاومت IP68 در برابر آب و گرد و غبار، شیشه گوریلا گلس Victus 2 Corning در جلو و عقب، پشتیبانی از LDAC و Hi-Res Audio، بلندگوهای استریو و سیستم عامل اندروید ۱۳ پرداخت. در بخش دوربین، Xperia 5 V دارای همان سنسور اولیه Xperia 1 V است.

بنابراین خریداران یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با فرمت اپتیکال ۱/۱.۳۵ اینچی، فاصله کانونی معادل ۲۴ میلی‌متر، OIS (تثبیت کننده تصویر اپتیکال) پیدا خواهند کرد. همچنین پشتیبانی از فوکوس خودکار هم فراهم آمد. دوربین اصلی سنسور ۵۲ مگاپیکسلی Exmore T Main بوده که وضوح موثر ۴۸ مگاپیکسلی دارد. به طور پیش فرض، دوربین عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی ۲۴ میلی‌متری می‌گیرد.

سونی همچنین ادعا می‌کند که سنسور اصلی می‌تواند زوم اپتیکال ۲ برابری را ارائه دهد. این دوربین با یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و فاصله کانونی ۱۶ میلی متر همراه می‌شود. به نظر می‌رسد که این همان سنسور مورد استفاده در Xperia 5 IV سال گذشته باشد، به این معنی که فوکوس خودکار دو پیکسلی را نیز ارائه می‌دهد. در همین حال، دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی Xperia 1 V را نیز در قسمت جلو حفظ کرد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا