بررسی‌ تخصصیشبکه‌های اجتماعی

تمام مواردی که باید در مورد برنامه تردز (Threads)، رقیب توییتر بدانید

برنامه تردز (Threads) روز چهارشنبه به عنوان یک سوپرایز از طرف متا (Meta) عرضه شد و هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌ها، اشخاص معروف و کاربران شبکه‌های اجتماعی، در آن عضو شده‌اند. توییتر که مدت زمان زیادی است ایلان ماسک (Elon Musk)، میلیاردر سرشناس اروپایی را به عنوان مالک جدید خود پذیرفته، حال یک رقیب جدی دارد و ما در این مقاله قصد داریم تا به تمام اطلاعاتی که لازم است در مورد آن بدانید بپردازیم.

اینستاگرام، شبکه اجتماعی محبوبی که میلیارد‌ها کاربر را در سرتاسر جهان دارد، در ابتدا با اضافه کردن ریلز (Reels) تبدیل به یک تهدید جدی برای برنامه تیک تاک (Tik Tok) شد و هم‌اکنون با گسترش دادن خود و اضافه کردن برنامه تردز، تبدیل به تهدید خطرناک برای ایلان ماسک و پرنده آبی رنگ محبوب شده است.

تردز دقیقا چه کارایی دارد و چرا باید عضو آن شوید؟

برنامه تردز همانند توییتر، به شما اجازه می‌دهد تا افکار و دانسته‌های خود را با بقیه در اشتراک بگذارید، دوستان و کاربران دلخواه خود را فالو کنید و در بحث‌هایی که فکر می‌کنید به مشارکت در آن‌ها علاقه دارید شرکت کنید. اما این برنامه از همین ابتدا، از راه کاملا شرورانه‌ای وارد شده و از ضعف‌های توییتر برای بهتر جلوه دادن خود استفاده کرده است. به عنوان مثال،‌ در تردز دیگر محدودیتی برای تماشای توییت‌ها برای کاربران غیر تایید شده وجود ندارد و همچنین شما می‌توانید در هر پستی که ارسال می‌کنید، ۵۰۰ واژه به کار برده و یا تصاویر یا ویدیو‌هایی با مدت زمان ۵ دیقه قرار دهید.

برنامه تردز

چطوری عضو آن شوم؟

همانطور که می‌دانید، در ابتدا باید یک حساب کاربری اینستاگرام داشته باشید و سپس برنامه Threads را از فروشگاه‌هایی مانند پلی استور (Play Store)، گوگل پلی (Google Play) یا بازار دانلود کنید. عضویت در آن بسیار ساده است و می‌توانید به سادگی هرچه تمام‌تر، پروفایل خود را شخصی سازی کرده و آن را مطابق سلیقه خود تغییر دهید.

تجربه‌ی کاربری تردز چگونه است؟

در تردز همانند توییتر، می‌توانید به دنبال کردن کاربران مورد علاقه خود بپردازید و در ادامه نیز پست‌های کسانی که فالو کرده‌اید به شما نمایش داده خواهد شد. البته این همه‌ی ماجرا نیست؛ تردز هم مانند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر به حمایت از کاربران تازه وارد می‌پردازد و پست‌های آن‌ها را نیز به شما نمایش می‌دهد.

البته باید ذکر کنم که شرکت متا برای حریم شخصی شما اهمیت زیادی قائل است و شما می‌توانید تصمیم بگیرید که چه کسی شما را دنبال کند و یا چه کسی زیر پست‌های شما کامنت بگذارد. شما همچنین می‌توانید پست‌های ارسالی خود را در قالب استوری (Story) با کسانی که شما را در اینستاگرام (Instagram) به اشتراک بگذارید.

آیا تردز برنامه امنی است؟

امن بودن یا نبودن یک اپلیکیشن فضای مجازی را نمی‌توانیم به صورت صد در صد و کامل تضمین کنیم. اما همانطور که شاید اطلاع داشته باشید، از سال ۲۰۱۶ تاکنون مبلغی معادل ۱۶ میلیارد دلار خرج بالا بردن امنیت شبکه مجازی اینستاگرام شده و انتظار می‌رود که به همین مقدار به امنیت Threads نیز اهمیت داده شود.

اپلیکیشن Threads هم‌اکنون در بسیاری از کشور‌ها موجود است و شما می‌توانید به رایگان آن را دانلود کنید.

 

پرسش‌های متداول

سوال: برنامه تردز چگونه کار می‌کند؟

پاسخ: تردز به صورت کاملا مستقل از اینستاگرام فعالیت خود را آغاز کرده و شما می‌توانید با عضویت در آن، تا سقف ۵۰۰ کلمه متن‌ها و تصاویر و ویدیو‌های خود را تا سقف ۵ دقیقه ارسال کنید.

سوال: سطح امنیت برنامه تردز چگونه است؟

پاسخ: همانند اینستاگرام، تیم امنیتی قدرتمندی روی برنامه تردز تمرکز کرده‌اند و به این موضوع اهمیت زیادی داده شده است. همچنین شما می‌توانید تصمیم بگیرید که چه کسانی می‌توانند پست‌های شما را ببینند، روی آن‌ها کامنت بگذارند یا هر نوع تعاملی با شما داشته باشند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا