اخبار

توسعه پیکسل ۳a برعهده تیم اچ تی سی قرار داشت

 برای اولین بار تیم HTC مستقر در گوگل این وظیفه سنگین را بر عهده گرفته است تا گوشی های قدرتمندی را روانه بازار کند و البته در نقش خود نیز موفق ظاهر شده است. گوگل از همانی که گوشی‌های پیکسل به بازار عرضه شد با شرکت اچ تی سی ارتباط تنگاتنگی داشت.گوگل طراحی و تولید این نوع گوشی ها را به تیم طراحی HTC گذاشت و حتی در مورد پیکسل ۲ نیز این روند تکرار شد.

گوگل به نقش ارزشمند تیم مهندسی اچ تی سی پی می برد و تصمیم می گیرد که به پرداخت رقم ۱/۱ میلیارد دلار، تیم مهندسی طراحی گوشی های هوشمند و مالکیت معنوی بخش های مختلف را در اختیار داشته باشد و بدین ترتیب جریان تولید گوشی پیکسل ۳a از همین جا شروع می شود.

پس از این که این معامله در سال ۲۰۱۸ جدی شد، و تیم ها با یکدیگر ادغام شدند، گوگل تصمیم گرفت که وظیفه طراحی و تولید گوشی های ۳a و XL3a را به این تیم واگذار کند. تیم طراحی سخت افزار گوگل نقش ارزنده ای در این میان داشته ولی تیم طراحی HTC بزرگترین نقش را در این میان داشته است. تیم سخت افزاری و نرم افزاری تیم اچ تی سی بیشترین نقش را در زمینه طراحی و تولید گوشی پیکسل ۳a داشته و نائب رئیس مدیریت محصول بخش سخت افزاری گوگل به این امر اذعان کرده است.

وظیفه طراحی و تولید گوشی پیکسل ۴ نیز بر عهده تیم طراحی و توسعه اچ تی سی گذاشته شده ، اگرچه اخبار مربوط به این قضیه را هنوز منتشر و تایید نکرده است. این شایعات به تولید گوشی های پیکسل ۴a  هم مربوط می شود و گوگل اعلام کرده که به تولید و عرضه گوشی های میان رده هم خواهد پرداخت. البته راهکار گوگل برای تولید این گوشی ها قدری عجیب است و دوست دارد که گوشی های نسل جدید را بهتر و کارآمدتر طراحی کند. بعد از این که گوشی پیکسل ۳a مورد انتقاد قرار گرفت، گوگل در یک رویکرد عجیب تصمیم گرفته که طراحی و تولید این گوشی را به سه تیم طراحی مختلف واگذار کند که هیچ گونه  ارتباطی با یکدیگر ندارند. مشخص است که مدیران تولید تصمیم گرفته اند که بهترین طرح را انتخاب کنند و در همین زمینه بهترین سخت افزارها و نرم افزارها برای کلیدخوردن طرح ها به خدمت گرفته خواهد شد تا گوشی های باکیفیتی طراحی و تولید شود.

گوگل در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که گوشی های ۳ پیکسل مطابق پیش بینی ها تولید نشد بخاطر این که بر سر تولید این گوشی ها، رقابت های شدیدی در گرفته بود. البته مشخص است که در زمینه تولید گوشی های پرچمدار، شرکت های مطرحی در جهان وجود دارد و گوگل بخوبی می داند که برای موفقیت در این زمینه باید بیشتر تلاش و کوشش کند.

اما در این میان مشخص شده که تولید گوشی های میان رده در آمریکا پتانسیل زیادی دارد و به دلیل ارزان بودن این گوشی ها در آمریکا، مردم این کشور از آن ها استقبال کرده اند. ویژگی های سخت افزاری گوشی های پیکسل ۳a چندان ممتاز و مشخص نیست بخاطر این که رقبا گوشی های بهتری را تولید می کنند. دوربین این گوشی ها قدرتمند است که بسیاری از کاربران آمریکایی این ویژگی را بسیار دوست دارند.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا