اخبار تکنولوژی

حسگر تصویر LYTIA سونی با طیف گسترده لنز دوربین در راه است

در نوامبر ۲۰۲۲، سونی به طور رسمی از نام تجاری جدید LYTIA برای طیف جدید حسگرهای تصویر خود که به طور خاص برای دستگاه‌های تلفن همراه ساخته شده بودند، رونمایی کرد. اکنون، این شرکت بالاخره چند سنسور تصویر جدید از این سری را معرفی کرده که بخشی از حسگر تصویر LYTIA جدید با وضوح ۵۰ مگاپیکسلی هستند.

پیش از این، شرکت ژاپنی سری IMX را برای جدیدترین و پیشرفته‌ترین حسگرهای تصویر ارائه می‌کرد. اکنون، به نظر می‌رسد که در حال گسترش مجموعه حسگرهای تصویر است که برای پلتفرم های مختلف تلفن همراه ارائه می‌شود. اگرچه، هنوز مشخص نیست که آیا برند LYTIA در نهایت جایگزین سری IMX خواهد شد یا به سادگی در کنار آن وجود خواهد داشت. واحد راه حل‌های نیمه هادی سونی حسگرهای جدیدی را معرفی  خواهد کرد که به طور موثر دارای رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی در سراسر خط تولید هستند.

حسگر تصویر LYTIA در چندین مدل جدید

مدل پایه LYT500 جدید است که از سنسور کوچک ۱/۲.۹۳ اینچی با پیکسل ۰.۶ میکرون بهره می‌برد. از سوی دیگر، مدل بالاتر LYT700 دارای HDR فعال بوده و از اندازه سنسور ۱/۱.۵۶ اینچ بهره می‌برد. LYT800 بالاتر برای دستگاه‌های پریمیومی بوده و اولین حسگر CMOS تصویربرداری بوده که از “ساختار پیکسل ترانزیستوری ۲ لایه که سطح سیگنال اشباع عالی را ممکن می‌سازد” پشتیبانی می‌کند. با این حال، خط تولید با یک سنسور پرچمدار به نام LYT900 که برای دستگاه‌های پیشرفته ساخته شده، همراه است.

این مدل یک سنسور ۱ اینچی (۱/۰.۹۸ اینچ) ارائه می‌کند و احتمالاً راه خود را به گوشی‌های هوشمند پرچمدار ختم خواهد کرد. مشخص نیست که کدام مدل‌ها از این حسگرهای تصویر جدید بهره می‌برند، اما احتمالاً در مدل‌هایی مانند نسل بعدی گوشی‌های سری Find X یا مدل‌های درجه یک ر شیائومی یافت می‌شود.

به هر حال جهت کسب اطلاعات تکمیلی باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه سوین چیست. آیا این حسگرها خواهند توانست در بازار تلفن هوشمند سهم بزرگی را کسب کنند یا خیر.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا