اخبار تکنولوژی

خانواده پیکسل ۸ با چیپ قوی و خنک از راه می رسند

خانواده پیکسل ۸ گوگل قرار است تاریخ ۴ اکتبر به عنوان بخشی از رویداد سالانه “ساخته شده توسط گوگل” معرفی شود. همانطور که مرسوم است، بیشتر مشخصات و ویژگی‌های این گوشی‌های هوشمند پیشتر از طریق رسانه‌ها فاش شده است.

در حالی که به نظر می‌رسد پیکسل ۸ در حال حاضر فاقد هرگونه ارتقای اساسی فراتر از برخی ویژگی‌های نرم افزاری قابل توجه است، گزارش اخیر کنجکاوی ما را در مورد این گوشی هوشمند آینده برانگیخته است.

طبق توییت اخیر Revegnus، تراشه جدید Tensor G3 در سری Pixel 8 از بسته‌بندی FO-WLP (بسته‌بندی سطح ویفر Fan-out) استفاده می‌کند که انتظار می‌رود تولید گرما را کاهش داده و بازده انرژی را افزایش دهد. شرکت‌هایی مانند کوالکام و مدیاتک در حال حاضر از این فناوری برای بهبود کارایی و عملکرد گرافیکی و کمک به خنک‌تر نگه داشتن تراشه‌های خود استفاده می‌کنند. این اولین باری خواهد بود که سامسونگ Foundaries که تراشه‌های Tensor G3 را برای گوگل می‌سازد، این فناوری را پیاده‌سازی می‌کند.

اگرچه Tensor G3 ممکن است هیچ رکورد عملکردی نداشته باشد، اما پتانسیل آن برای عملکرد در دمای پایین‌تر در مقایسه با G2 می‌تواند به یک نقطه فروش قابل توجه برای سری پیکسل ۸ تبدیل شود. این امر به ویژه از آنجایی مهم است که پیکسل ۷ در حفظ سطوح دمایی قابل قبول در حین کارهای سخت و معمولی با چالش‌هایی مواجه شده است.

خانواده پیکسل ۸ با پردازنده بهتر از قبل

با این حال، شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد گوگل قصد دارد از اتکای خود به سامسونگ رهایی یابد. گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت در حال بررسی طراحی و ساخت کامل تراشه‌های خود با استفاده از فرآیند ۴ نانومتری TSMC است. باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه گوگل چیست و چه پردازنده‌ای را در سری پیکسل ۸ تعبیه خواهد کرد.

سری پیکسل ۸ دو مدل پرو و استاندارد داشته که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند و می‌توانند نظر مخاطب را جلب سازد. گوگل هر سال نسخه جدید مجموعه گوشی پیکسل را معرفی می‌کند و برای سال جاری هم سری ۸ تدارک دیده شد. اطلاعات محدود بوده و نباید به شایعات بی‌اساس اشاره کنیم.

برند مورد اشاره همیشه سعی داشته بهترین محصولات را تدارک بیند و سال جای نیز چنین است. جزئیات تایید شده نبوده و باید به انتظار ادامه داد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا