اخبار

خلاصه کنفرانس ۱۸ شهریور اپل، رونمایی از iPhone 6s در یک نگاه

apple_invite_sept_2015
طبق روال هر ساله باز هم یک روز بزرگ برای معرفی محصولاتی بزرگ فرار سید ، روزی که خیلی از ماها روز شماری اون رو می کردیم
و اما اپل در این روز چه چیزهایی برای ما داشت؟ با ما همراه باشید تا تمامی موارد رو در یک جمع بندی با هم بررسی کنیم.
php6fbpwuscreen_shot_2015-09-09_at_9
موضوع اول کنفرانس رو میزاریم برای اپل واچ و اینکه خیلی از خریداران واقعا از این محصول راضی بودند
phpkj2cq3screen_shot_2015-09-09_at_10photo_2015-09-10_01-09-11
هم اکنون ۱۰ هزار اپ برای اپل واچ منتشر شده
مدل های جدیدی از اپل واچ به نام Hermes. که بند جدید دارند
php9wbfohscreen_shot_2015-09-09_at_10
مدل های جدید اپل واچ از ۱۶ سپتامبر عرضه خواهد شد ما فکر میکنیم قابلیت ها و قدرت اپل واچ خیلی زیاد و نامحدود میتونه باشه مثلا یکی از قابلیت های جالب میتونید ضربان قلب بچه رو هم بگیرید با اپل واچ
تیم کوک برای معرفی آیپد به صفحه باز میگردد
f1441819180
بهترین وسیله قابل حمل برای تمامی کاربران . که اینبار تغییرات زیادی کرده
امروز آیپد متفاوت معرفی می شود !
اسم این آیپد هست :‌ iPad Pro !
phplushr3screen_shot_2015-09-09_at_10
در قلب آیپد پرو پردازنده‌ی A9X تعبیه شده است. چیپی با قدرت پردازش ۱.۸ برابر قدرتمندتر از چیپ آیپد ایر ۲. بهبود تنها در بخش قدرت پردازشی خلاصه نشده و قدرت پردازش گرافیکی نیز تا دوبرابر سریع‌تر شده است. شاید این آمار و ارقام کمی برایتان مبهم باشد. اگر چنین است، برای آن که قدرت آیپد جدید را درک کنید، به حرف اپل استناد می‌کنیم. قدرت پردازشی آیپد پرو بیشتر از ۸۰ درصد کامپیوترهای تولیدشده‌ی امسال و قدرت گرافیکی آن بیشتر از ۹۰ درصد آن‌هاست. اعدادی که برای یک تبلت بسیار چشم‌گیر هستند. گردآمدن چنین قدرتی در قالب یک تبلت، موجب پا به عرصه گذاشتن اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی خواهد شد که تا به امروز تنها در کامپیوترهای دسکتاپ وجود داشتند. اگر قدرت این تبلت را با قدرت آیپد نسل نخست مقایسه کنید، ۳۶۰ برابر قدرت بیشتر خواهید دید.
یکی از نکات جالب در مورد آیپد جدید اسپیکرهای آن است. در هر چهار گوشه‌ی آیپد پرو اسپیکر کار گذاشته شده است که موجب تولید صدای استریو می‌شود. صفحه نمایش بزرگ‌تر، صدای استریو، و فدرت پردازشی و گرافیکی را در کنار یکدیگر بگذارید تا با محصولی همه فن حریف در رده‌ی سرگرمی طرف باشید. اما اگر فکر می‌کنید همه چیز در سرگرمی خلاصه می‌شود در اشتباه هستید. اپل به کمک دو وسیله‌ی جانبی، دستگاه آیپد را کاربردی‌تر از هر زمان دیگری کرده است.
مشخصات:
سایز صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچ
پردازنده A9X
باتری این تبلت عمری برابر با ۱۰ ساعت خواهد داشت
ضخامتی مساوی با ۶٫۹ میلی‌متر
در صفحه نمایش آیپد پرو ۵٫۶ میلیون پیکسل قرار گرفته
Apple-iPa7d-Pro
Apple-iPad-Pro1
Apple-iPad-Pro2
برای این تبلت قلم استایلوس نیز در نظر گرفته شده که اپل آن را پنسل (Pencil) می‌نامد. این قلم ویژگی‌های زیادی دارد که توسط توسعه‌دهندگان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و برنامه‌های خود را برای آن بهینه کنند و یا برای آن برنامه بسازند. اسمارت کیبورد هم برای این تبلت در نظر گرفته شده که می‌تواند آن را به اصلی‌ترین رقیب سرفیس پرو ۳ مایکروسافت و مک بوک (!) ۱۲ اینچی بدل کند.
Apple-iP3ad-Pro
اما شاید مورد جالب‌تر قلم هوشمند اپل با نام Apple Pencil باشد. وسیله‌ای که برای اپل یک سنت‌شکنی محسوب می‌شود. استایلوسی که آیپد به محل تماس، نیروی واردشده از طریق آن و زاویه‌ی تماسش حساس است و می‌تواند آن‌ها را پردازش کند. حس واقعی نوشتن و نقاشی‌کردن روی آیپد را به کمک قلم Apple Pencil می‌توان تجربه کرد. باطری این وسیله تا ساعت‌ها دوام می‌آورد تا شما را حین کار معطل نگذارد. دقت کار این قلم به حدی است که می‌تواند هر پیکسل صفحه نمایش را به تنهایی انتخاب کند.
apple_pencil_large_2x
در حال حاضر روی اپلیکیشن های پیش فرض، و در آینده‌ای نزدیک روی اپلیکیشن‌های بیشتری می‌توانید از اپل پنسیل استفاده کنید. نخستین محصولاتی که دایره‌ی پشتیبانی افزود می‌شوند سری آفیس هستند. برای مثال در پاورپوینت می‌توانید اشکال مختلفی کشیده و آن‌ها را به شی‌های دیجیتالی تبدیل کنید. اما شاید شنیدن خبر همکاری ادوبی با اپل برای تولید اپلیکیشن‌های مناسب با اپل پنسیل مورد جالب‌تری باشد. ادوبی به تولید محصولات قدرتمند گرافیکی شهره است و بهتر از هر شرکتی دیگری می‌تواند مزه‌ی استفاده از این عضو جدید خانواده‌ی اپل را به کاربران بکشاند. اتفاقی که در آینده‌ای نزدیک خواهد افتاد. برای مثال اپلیکیشین Adobe Photoshop Fix این شرکت می‌تواند تصاویری در حد ۵۰ مگاپیسل را روی آیپد جدید ویرایش کند.
photo_2015-09-10_01-24-07
نخست کیبورد فیزیکی هوشمند ادغام‌شده با اسمارت کاور به نام Smart Keyboard. کیبورد به صورت الکترومغناطیسی و از طریق آهنربا به بدنه متصل می‌شود. بدون نیاز آن که به اتصال باطری‌خوری نظیر بلوتوث نیاز باشد. فناوری‌ای که در ساخت کلیدهای کیبورد به کار رفته است همانی است که روی مک‌بوک سراغ داریم. اطلاعات از همان پورت مغناطیسی تبادل می‌شوند و سازگاری کاملی بین این قطعه و کیبورد نرم‌افزاری می‌توان دید. Smart Keyboard به طور خاصی برای آیپد پرو طراحی شده است.
smart_keyboard_large_2x
آیپد پرو ۳۲ گیگابایتی: ۷۹۹ دلار
آیپد پرو ۱۲۸ گیگابایتی: ۹۴۹ دلار
آیپد پرو ۱۲۸ گیگابایتی LTE: حدود ۱۰۷۹ دلار
برای بهره بردن از پنسل و اسمارت کیبورد باید به ترتیب ۹۹ و ۱۶۹ دلار بپردازید. این آیپد از آبان ماه برای خرید در دسترس خواهد بود.
Apple TV
۱۴۱۹۲-۹۵۰۲-Screen-Shot-2015-09-09-at-15817-PM-l
تیم کوک مدیرعامل اپل دقایقی پیش از اپل تی‌وی جدید سخن گفت؛ به اعتقاد او آینده تلویزیون‌ها به تعدد اپلیکیشن‌های آنان وابسته است. بدین منظور اپل‌ تی‌وی جدید سازگار کاملاً متفاوتی دارد و با آن می‌توان به فناوری‌های موجود در آیفون مانند واسط برنامه نویسی سطح پایین متال و همچنین CloudKit دست یافت. در اپل تی‌وی جدید، تولیدکنندگان محتوا مانند نت‌فلیکس، HBO، Hulu و … نیز حضور دارند. در نسخه جدید اپل تی‌وی حتی می‌توان یک داستان مصور یا کمیک‌استریپ را در تلویزیون مطالعه کرد. طبق وعده اپل در آینده باید منتظر تولیدکنندگان محتوای بیش‌تری هم باشیم.
در ریموت کنترل جدید، دکمه خاصی به دستیار صوتی Siri اختصاص گرفته و همچنین یک میکروفون هم در این ریموت کنترل وجود دارد. فرض کنید که در حال تماشای یک فیلم هستید و می‌خواهید اطلاعات بیش‌تری را از آن به دست آورید. در اینصورت باید چه کار کنید؟ دکمه سیری را بفشارید و از او بخواهید که اطلاعات بیش‌تری از این فیلم به شما بدهد. تعامل سیری با اپل تی‌وی به همینجا ختم نمی‌شود! شاید در حال دیدن فیلمی باشید و بخواهید با چند ثانیه قبل برگردید. در اینجا فقط باید سیری را بفشارید و جمله “What did she just say?” را بگویید! اپل تی‌وی به طور خودکار فیلم را به ۱۵ ثانیه قبل باز می‌گرداند و زیرنویس را نیز فعال می‌کند.
۱۴۱۹۲-۹۵۰۳-Screen-Shot-2015-09-09-at-21530-PM-xl-1024x576
iPhone
iphone-6s
اگر به یک فرد عادی یک آیفون ۶ بدهید و بعد از چند دقیقه، آیفون ۶ را از او بگیرید و آیفون ۶s را نشانش دهید، به هیچ نمیتواند تمایز این دو را متوجه شود. این دقیقا همان چیزی است که دقایقی پیش معرفی شد. یعنی اپل آیفون ۶ و ۶ پلاس را یکبار دیگر به کاربران نشان داد و گفت اینها حاصل یکسال تلاش مهندسان و طراحان خبره‌ی اپل است. اما صبر کنید! آیا ۷ هزار نفری که در مرکز بیل گراهام جمع شده بودند متوجه این حقه نشدند؟ چرا شدند، اما اپل بار دیگر قلب همه‌ی آنها را دزدید، اینبار نه با طراحی بلکه با دریایی از امکانات جدید.
photo_2015-09-09_23-29-56
اکثر مشخصات فنی که در آیفون ۶ اس دیده ایم در این محصول هم اضافه شده است. آیفون ۶ اس پلاس دارای یک صفحه‌نمایش ۵٫۷ اینچی با همان رزلوشن قبلی است. این صفحه‌نمایش به تکولوژی لمس سه‌بعدی یا ۳D Touch مجهز شده است. پردازنده این محصول از نوع A9 است که قدرت فوق‌العاده بیشتری نسبت به نسب قبل دارد.
f1441823313
دوربین این محصول همانند آیفون ۶ اس از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که البته ضبط ویدئوی‌ ۴K را هم نباید فراموش کرد. در جلوی دستگاه هم دوربین ۵ مگاپیکسلی جدیدی تعبیه شده است. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به جنس بهتر بدنه برای مقاومت بیشتر، ویژگی‌های جدید دوربین مانند تصاویر زنده یا Live Photos و سنسور پیشرفته‌تر Touch ID با سرعت دو برابر بیشتر اشاره کنیم.
ظاهر؛ هر گردی گردو نیست
۶s و ۶s پلاس هر دو از آلومینیوم ساخته شده اند اما نه آلومینیومی که در ساخت آیفون های قبلی به کار رفته است. آلومینیوم سری ۷۰۰۰ که در ساخت این نسل از آیفون ها از آن استفاده شده است، همانطور که قبلا وعده داده شده بود قرار است تا استحکام بیشتری را نصیب آیفون های اپل کند. همچنین باید بدانید که در ساخت شیشه‌ی آیفون های جدید از شیشه‌های بسیار مستحکمی استفاده شده که با بهره گیری از فناوری یونیزاسیون پیشرفته تولید شده اند و به گفته‌ی اپل، محکم ترین شیشه های بکار رفته در تاریخ آیفون ها (و شاید تلفن های همراه) میباشند.
به جز این موضوع، همه چیز شبیه آیفون ۶ و ۶ پلاس خواهد بود به جز یک تغییر که آنهم در رنگ است. اپل طبق وعده، رنگ طلایی سرخ یا همان Rose Gold را به گزینه های پیش روی خریداران اضافه کرده است که البته به دلیل شباهت آن به رنگ صورتی، بیشتر مورد پسند خانم ها واقع خواهد شد.
f14418232761
سخت افزار؛ به سوی بهترین و فراتر از آن
نسل دوم سنسور تشخیص اثر انگشت یا همان تاچ آیدی قرار است دو برابر سریعتر از نسل قبلی عمل کند. استفاده‌ی دائمی از قابلیت Hey Siri مطابق گزارشهای پیشین و سنسور تشخیص حرکت کمکی از دیگر امکانات جدید است.
خیلی از کاربران حتی از دوربین های آیفون ۴ نیز راضی هستند و دوربین آیفون ۵s برایشان یک دوربین فوق العاده به نظر می‌آید. اما این برای کاربران حرفه‌ای اپل کافی نیست و ارتقای دوربین پشتی (iSight) به ۱۲ مگاپیکسل، با فوکوس خودکار سریعتر و ۵۰ درصد تراکم پیکسلی بالاتر، نتیجه‌ی این زیاده خواهی میباشد. البته نباید از امکان تصویربرداری با کیفیت ۴K هم غافل شویم که در هر فریم، ۸ میلیون پیکسل را شکار میکند.
دوربین جلو (FaceTime) نیز به تبع این ارتقا در دوربین پشتی، به ۵ مگاپیکسل و کیفیت HD نائل آمده است و البته قرار است خود تاچ اسکرین نیز در این میان به دوربین کمک کند. میپرسید چگونه؟ یک چیپست اختصاصی در تاچ اسکرین قرار است نور صفحه را تا سه برابر بالا ببرد تا هنگام عکس برداری با دوربین جلو، صفحه به عنوان فلاش عمل کند و کمبود نور را جبران کند. اپل از این قابلیت با نام Retina Flash یاد میکند.
f14418249211
همچنین یک قابلیت جالب دیگر که اپل آنرا به عکس های جادویی موجود در هری پاتر تشبیه میکند این است که از هر طرف تصویر، ۱٫۵ ثانیه ویدیو ضبظ میشود و کاربر درصورت دلخواه، میتواند از آن تصویر، یک عکس متحرک تولید کند.
سنسور A9 اپل با معماری ۶۴ بیتی قرار است در آیفون های جدید، سرعت و قدرتی به مراتب بالاتر از آیفون های ۶ و ۶ پلاس را به ارمغان بیاورد. این موضوع در کنار سنسور دنبال کردن حرکات M9، وای فای و LTE با سرعت بالاتر، همگی برای تجربه‌ی یک استفاده‌ی لذت بخش فراهم شده اند.
f14418236671
آیفون ۶s و ۶s پلاس؛ دریایی از امکانات جدید در دل ظاهری مستحکم
و البته قابلیت جدید ۳D Touch که پیش از این همه‌ی ما فکر میکردیم با نام Force Touch معرفی شود. باور کنید پتانسیل های بالای این قابلیت به حدی است که در چندین صفحه مطلب هم نمیگنجد. اپل برای معرفی اولیه‌ی این قابلیت، از نرم افزارهای پیشفرض آی او اس استفاده کرده است؛ به طور مثال شما میتوانید با لمس بر روی یک ایمیل، مقداری از آنرا مشاهده کنید و با افزایش فشار لمس‌تان، مقدار بیشتری از ایمیل را مطالعه کنید.
f14418235801
یا مثلا با لمس طولانی آیکون نقشه، منویی اولیه از آنرا مشاهده کنید و با افزایش فشار، نمایش منطقه بر روی نقشه را ببینید. طی روزهای آینده به طور تفصیلی به بررسی این قابلیت انقلابی خواهیم پرداخت.
قیمت؛ موضوعی که هیچ ارتباطی به قیمت عرضه شده در کشور ما ندارد!
f14418252451
آیفون ۶s در سه حافظه‌ی ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت به فروش خواهند رسید و قیمت مدل تحت قرارداد آنها به ترتیب ۱۹۹، ۲۹۹ و ۳۹۹ دلار خواهد بود. این قیمت ها برای مدل های آیفون ۶s پلاس به ترتیب ۲۹۹، ۳۹۹ و ۴۹۹ دلار است.
بنابراین مهمترین ویژگی های آیفون ۶s و ۶s پلاس به طور خلاصه این ها هستند:
فناوری ۳D Touch
آلومینیوم و شیشه‌ی مستحکم تر در بدنه
اضافه شدن رنگ طلایی سرخ
چیپ A9 با معماری ۶۴ بیتی و چیپ M9
دوربین iSight 12 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار سریعتر
قابلیت فیلمبرداری ۴K
دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی با کیفیت HD و امکان استفاده از تاچ اسکرین به عنوان فلاش
امکان تهیه‌ی تصاویر زنده و متحرک
وای فای و LTE نسل جدید با سرعت بیشتر
امکان دسترسی دائمی به سیری با استفاده از عبارت Hey Siri
برخورداری از آی او اس ۹
آیفون ۶ اس و آیفون ۶اس پلاس برای کشور های گفته شده در تاریخ ۲۵ سپتامبر منتشر خواهد شد و همچنین از ۱۲ سپتامبر قابل پیش فروش در کشور های لیست زیر می باشد .
phpckhfiuscreen_shot_2015-09-09_at_12
و پس از امسال یعنی در سال آینده آیفون های جدید در ۱۳۰ کشورد دنیا با ۴۰۰ اپراتور مختلف عرضه می شوند.
خب دوستان عزیز ممنون که ما بودید شاد و پیروز باشید./

نمایش بیشتر

‫۲ دیدگاه ها

  1. بسیار عالی اپل همیشه کاربران را شگفت زده میکند اینبار هم مثل قبل هیچ جایی برای بحث نگذاشته
    ممنون از سایت خوبتان برای پوشش کامل کنفرانس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا