اخبار

دردسر برای اپل، بازخواست دولت چین درباره کاهش سرعت آیفون

دردسر برای اپل بازخواست دولت چین درباره کاهش سرعت آیفون

یکی از مؤسسات چینی به دنبال اقدامات DGCCRF فرانسه و کمیته بازرگانی سنای ایالات‌متحده درباره عمل متضاد اپل در رابطه با پایین آوردن سرعت آیفون‌های مجهز به باتری‌های فاسد یا ضعیف شده بدون اطلاع به کاربران آن‌ها از این کمپانی سوا لاتی پرسیده و مقامات این شرکت را موظف به پاسخگویی کرده است.
آژانس خبری ایالت شین هوا در این رابطه گزارش کرد که گروهی از کاربران چینی نامه‌ای را به اپل ارسال کرده‌اند و از آن‌ها درخواست ارائه اطلاعات تکمیلی درباره این عمل نه‌چندان خوش‌آیند و نیز نحوه برخورد با این مشکل در آینده را داشته‌اند. همچنین این گروه برای اپل ضرب العجلی تعیین کرده و درخواست کرده‌اند تا پاسخ سؤالات یادشده را در قبل از تاریخ ۱۹ ژانویه دریافت کنند.
این ادعا درواقع از شورای مصرف‌کنندگان شانگهای مطرح شد و این شورا نیز اظهار داشته است که شکایات دریافتی به محصولات و خدمات اپل از جانب کاربران در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۲۶۱۵ عدد رسیده است که در مقابل ۹۶۴ شکایت دریافتی در سال ۲۰۱۵ میلادی رقم بسیار بزرگی است. به همین ترتیب نیز این شورا جهت رسیدگی به این شکایات اپل را بازجویی کرده است.
لازم به ذکر است که کمپانی اپل در پی اعتراضات فراوانی که درباره عمل کاهش سرعت دستگاه‌های دارای باتری ضعیف و قدیمی دریافت کرد، در ماه گذشته طرح تخفیف ویژه‌ای را راه‌اندازی کرد که کاربران این سری از دستگاه می‌توانستند به‌جای ۷۹ دلار تنها با پرداخت ۲۹ دلار باتری دستگاه خود را با باتری جدیدتری تعویض کنند و همین امر نیز از طرفی منجر به اعتراضات اشخاصی شد که پیش‌ازاین طرح تخفیف مبلغ کامل ۷۹ دلار را برای این جایگزینی پرداخت کرده بودند.
اپل هم‌اکنون در نامه عذرخواهی رسمی خود درباره موضوع یادشده اظهار داشت که کاهش سرعت آیفون‌های قدیمی با باتری‌های ضعیف برای اجبار کاربران به تعویض و خرید نسخه جدیدتر آیفون‌ها انجام‌نشده است بلکه روشی برای جلوگیری از خاموش شدن‌ها غیرمنتظره دستگاه‌های یادشده بوده است. زیرا باتری این دستگاه‌ها به دلیل ضعف بیش‌ازحد نمی‌تواند کاربری‌های نیازمند مصرف باتری بیشتر را مدیریت کرده و به‌صورت ناگهانی تخلیه می‌شود. بااین‌وجود، این راه‌حل عجیب‌وغریب اپل بسیاری از کاربران را ناراضی کرده است و اعتراضات بسیار زیادی را نیز به همراه داشته است و موجب شده است تا این کمپانی با شکایت‌های رسمی و دادگاهی بسیار زیادی دست‌وپنجه نرم کند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا