آموزش و ترفند

آموزش نحوه رفع مشکل باز نشدن فایل‌های ارسال شده در تلگرام

بازنشدن فایل در تلگرام

نرم‌افزار تلگرام از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و همه‌گیر بودن آن و همچنین کانال‌های تلگرامی بسیاری زیادی که ممکن است در آن‌ها عضو باشید روزانه صدها فایل را به‌صورت عکس و فیلم برای شما ارسال می‌کنند.ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که در حین کار با نرم‌افزار تلگرام متوجه شوید که فایل‌هایی که دریافت دریافتی شما باز نشده  و با کلیک بر روی آن‌ها روند دانلود آغاز نمی‌شود. یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز چنین مشکلی به پر شدن حافظه تلفن همراه هوشمند شما بازمی‌گردد .

زمانی که حافظه داخلی دستگاه شما پر می‌شود نرم‌افزار تلگرام جایی برای ذخیره فایل‌های دانلود شده ندارد و به این ترتیب نمی‌تواند فرایند دانلود را آغاز کند. پس اگر با چنین مشکلی روبرو شدید باید علت آن را در پر شدن حافظه داخلی دستگاه خود جستجو کنید. برای حل مشکل یاد شده می‌توانید مراحل زیر را دنبال کرده و بر روی تلفن همراه هوشمند خود اعمال نمایید.

  1. ابتدا پیش از هر اقدام دیگری نرم‌افزار تلگرام را به‌روزرسانی کنید زیرا ممکن است که این مشکل به علت به‌روز نبودن برنامه رخ داده باشد.
  2. با استفاده از نرم‌افزار فایل منیجر دستگاه خود وارد حافظه داخلی تلفن همراهتان شده و فایل Telegram را در آنجا بیابید.
  3. پوشه Telegram   را کاملا پاک کنید. (با انجام این کار تمامی فایل‌های شما در تلگرام پاک می‌شوند و البته فایل‌هایی که در گالری ذخیره کرده‌اید هم چنان برایتان باقی می‌مانند)

با انجام این مراحل زمانی که دوباره به نرم‌افزار تلگرام باز گردید و شروع به دانلود فایل‌های مورد نظر خود بکنید می‌توانید مشاهده کنید که روند دانلود و اجرای فایل‌ها به‌راحتی انجام می‌شود. البته به یاد داشته باشید که این کار موجب می‌شود تا تمامی تصاویر و فیلم‌های ارسالی و دریافتی در تلگرام از بین بروند و به همین دلیل نیز پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا موارد مورد نظر را به گالری خود انتقال داده و سپس به سراغ گام‌های یاد شده بروید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا