آموزش و ترفنداخبار

روش هایی برای جلوگیری از هک شدن شبکه های وایرلس توسط هکرها

استفاده از شبکه های بیسیم باعث راحتی کاربران می شود ، کاربر می تواند در نواحی تحت پوشش شبکه ی بیسیم در هر موقعیتی از اینترنت استفاده نماید ، برای استفاده ایمن از شبکه های بیسیم نیاز است کاربر با نکات امنیتی شبکه های بی سیم آشنا باشد ، این بار در بخش امنیت سعی می کنیم نکاتی رو در مورد امنیت شبکه های بیسیم برای شما عزیزان ارائه بدیم. پس با ما باشید.
این نکات برای کاربران اینترنتی که از مودم های بیسیم استفاده می کنند بسیار مفید خواهد بود ، گاهی اوقات امکان دارد با هک شدن پسورد مودم وایرلس شما ، هکر از اینترنت شما استفاده نماید و پس از مدت کوتاهی حجم اینترنت شما به اتمام برسه برای جلوگیری از این اتفاق نکات زیر رو مورد توجه قرار بدید.
نکته اول : اگر شما از مودمتان برای یک کامپیوتر استفاده می کنید سعی کنید اون رو در حالت بریج Bridge کانفیگ یا تنظیم کنید. در این حالت مودم شما فقط در زمان ایجاد اتصال وارد اینترنت می شود.
نکته دوم : اگر مودمتان را بحالت PPPOE تنظیم نموده اید توانایی MAC Filter را در مودمتان فعال نمایید ، این روش باعث بالا رفتن امنیت می شود.
نکته سوم : برخی از نرم افزار ها در هنگام اتصال دستگاه های دیگر به مودم وایرلس شما ، هشدار های امنیتی می دهند می توانید از این نرم افزار ها استفاده نمایید ، یکی از این نرم افزار ها Wireless Network Watcher نام داره این نرم افزار رو می تونید از میهن دانلود ، دانلود کنید. لینک دانلود نرم افزار در زیر قرار داده شده .
لینک دانلود مستقیم
نکته چهارم : به هیچ عنوان رمز عبور مودمتان را به کسی ندهید ، در صورتی که دوستان و آشنایان برای استفاده موقتی از اینترنتتان درخواست کردند خودتان پسورد را وارد کنید. سعی کنید هر از چند گاهی پسورد اتصال به وایرلس مودم را تغییر دهید.
امنیت وایرلس
 

امنیت وایرلس

نکته پنجم : یکی از بهترین روش های جلوگیری از استفاده کاربران سودجو از اینترنت شما خاموش بودن مودم شما در زمان بیکاری سیستمتان میباشد ، سعی کنید همیشه در زمان بیکاری سیستمتان مودم را خاموش کنید.
آخرین نکته : مایکروسافت برای محافظت از شما در برابر سودجویان روش مفیدی رو پیشنهاد می کنه ؛ بهترین نوع رمزگذاری روی مودم شبکه بی‌سیم ، پورتوکل‌های امنیتی WPA-PSK و WPA2-PSK هستند. این نوع پروتکل‌ها، رمز عبور شما را هر میلی‌ثانیه رمزگذاری می‌کنند و درصد هک آن را به ۶۴ سال آینده موکول می‌کند ! تعجب نکنید، این واقعیت این نوع رمزگذاری است.
آخرین روش یکی از بهترین روش ها برای حمایت از شما در برابر هکر ها است ، منتظر روش های دیگری هم باشید. اگر شما هم روش تازه ای رو بلدید در قسمت نظرات اعلام کنید تا دوستانتون استفاده نمایند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا