اخبار

رویداد ۱۳ مهر بعد از رویداد معرفی اندروید، می‌تواند بزرگترین کنفرانس گوگل باشد

رفته رفته به یکی از مهمترین کنفرانس‌های سال نزدیک می‌شویم. کنفرانس سالانه‌ی گوگل که قرار است در تاریخ چهارم اکتبر (سیزدهم مهر ماه) برگزار شود و آنطور که از قراین و شواهد برمی‌آید، این کنفرانس می‌تواند به یکی از بزرگترین و مهمترین رویدادهای تمام تاریخ گوگل پس از رویداد معرفی سیستم عامل اندروید تبدیل شود.
محوریت اصلی کنفرانس روز ۱۳ مهر ماه گوگل، معرفی اسمارت فون‌های سری پیکسل با پشتیبانی از اندروید ۷ نوقا به صورت پیش‌فرض خواهد بود. این اسمارت فون‌ها دارای مشخصات جذابی هستند و به خصوص برای علاقه‌مندان به سری نکسوس‌های گوگل می‌توانند بسیار جذاب باشند. اما به غیر از این تلفن‌های همراه جدید، سیستم عامل هیبرید و دوگانه‌ی اندروید – کروم که با نام رمزی Andromeda شناخته می‌شود نیز اهمیت بسیار بالایی دارد و حتی از پتانسیل تبدیل شدن به ستاره‌ی این رویداد مهم نیز برخوردار است.
هیروشی لاکهیمر (Hiroshi Lockheimer) که سمت معاونت ارشد بخش سیستم عامل اندروید را در کمپانی گوگل بر عهده دارد، هایپ کردن علاقه‌مندان و کاربران این برند آمریکایی را آغاز کرده است و از همین حالا وعده داده که رویداد روز ۱۳ مهر ماه میتواند بعد از رویداد معرفی سیستم عامل اندروید، به مهمترین رویداد تاریخ گوگل تبدیل شود. او که مدیریت و حیطه‌ی اختیاراتش تا حوزه‌ی مدیریت فروشگاه گوگل پلی و سیستم عامل کروم نیز گسترده شده است، این وعده را می‌دهد که عرضه‌ی سیستم عامل هیبریدی کروم اندروید می‌تواند به مهمترین عرضه‌ی یک محصول نرم افزاری مرتبط با سیستم عامل اندروید تبدیل شود.
 
لاکهیمر در توییت زیر نسبت به اهمیت این موضوع صحبت کرده است و در سالگرد هشت سالگی معرفی سیستم عامل اندروید، رویداد پیش رو را با آن اتفاق مهم و انقلابی مقایسه کرده است:

ما از اولین نسخه‌ از سیستم عامل اندروید، هشت سال پیش از امروز رونماییبه عمل آوردیم و حالا من این حس را دارم که هشت سال بعد از امروز، ما درباره‌ی رویداد چهارم اکتبر سال ۲۰۱۶ نیز [همین‌گونه] صحبت خواهیم کرد.

We announced the 1st version of Android 8 years ago today. I have a feeling 8 years from now we’ll be talking about Oct 4, 2016.

— Hiroshi Lockheimer (@lockheimer) September 24, 2016

اسمارت فون‌های پیکسل جایگزین سری نکسوس می‌شوند

 
رویداد ۱۳ مهر بعد از رویداد معرفی اندروید، می‌تواند بزرگترین کنفرانس گوگل باشد
 
گفتنی است که اسمارت فون‌های سری پیکسل و پیکسل ایکس ال گوگل قرار است که جایگزین برند نکسوس شوند. سری اول این دو اسمارت فون که تا پیش از این با نام نکسوس مارلین و نکسوس سیل فیش شناخته می‌شدند، توسط اچ تی سی ساخته شده و قرار است که به طور پیش‌فرض دارای سیستم عامل اندروید ۷.۱ باشند.
این گوشی‌های جدید گوگل قرار است که برای اولین بار از مشخصات سخت افزاری مشابه پرچمداران قدرتمند بازار برخوردار باشند و با قیمت‌گذاری مشابه آیفون ۷ و گلکسی اس ۷، به جنگ دو غول دنیای تلفن‌های همراه هوشمند بروند؛ اتفاقی که تا پیش از این سابقه نداشت و نکسوس‌های گوگل تنها برای علاقه‌مندان به این دیوایس‌ها و برخورداری از امکانات خالص سیستم عامل اندروید تولید می‌شدند و نه برای رقابت بر سر پادشاهی بر بازار اسمارت فون‌ها.
احتمالا در این رویداد گوگل از دیگر محصولات خود از جمله پلتفرم واقعیت مجازی DayDream نیز صحبت خواهد کرد و رونمایی از محصولات حوزه‌ی واقعیت مجازی در کنار اسمارت فون‌های سری پیکسل و سیستم عامل هیبریدی جدید، رویداد ۱۳ مهر ماه را به یک کنفرانس فوق‌العاده جذاب برای تمام علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی و گجت‌های الکترونیکی هوشمند تولید شده توسط اهالی ماونتن ویو تبدیل خواهد کرد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا