اخبار

زد‌تی‌ای نخستین همراه ۵G جهان را عرضه می‌کند

زد‌تی‌ای نخستین همراه ۵G جهان را عرضه می‌کند

زد‌تی‌ای

کنگره موبایل بارسلون در سال جاری هیجان‌انگیزتر از هرسال دیگری دنبال می‌شود و هرروز شاهد اخبار جدیدی از این نمایشگاه بزرگ هستیم که نشان از پیشرفت عظیم تلفن‌های همراه هوشمند در جهان دارند. در این میان شرکت‌های چینی توانسته‌اند تا بسیاری را غافلگیر کنند و به‌تدریج می‌توانیم شاهد خداحافظی با مفهومی که به ما اثبات می‌کرد که جنس‌های چینی به‌دردنخور هستند باشیم.

در این راستا کمپانی چینی زد‌تی‌ای اولین تلفن همراه مجهز به قابلیت اتصال به شبکه ۵G دنیا را در کنگره جهانی موبایل به حاضران معرفی کرد. این تلفن همراه هوشمند که گیگابیت فون (Gigabit Phone) نام دارد اولین تلفن همراهی است که سرعت دانلود در آن به ۱ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. با در نظر گرفتن این‌که سرعت دانلود بیشتر تلفن‌های همراه هوشمند در کانادا در حال حاضر برابر با ۲۰ مگابایت بر ثانیه است می‌توان دریافت که یک تلفن همراه مجهز به فناوری ۵G واقعی تا چه اندازه می‌تواند سرعت دانلود از اینترنت را بالا ببرد و زد‌تی‌ای چه پیشرفتی را بر روی همراه خود اعمال کرده است.

تلفن همراه یاد شده برای این‌که بتواند به‌سرعت دانلود یاد شده دست پیدا کند از یک پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ بهره می‌برد. لازم به ذکر است که دقیقا از تراشه استفاده شده در این مدل زد‌تی‌ای نیز برای ساخت اولین مودم ۵G جهان استفاده شده است. از دیگر ویژگی‌های گیگابیت فون ذخیره ابری فوری، ویدیوی واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه و APP فوری است که می‌تواند کاربر را از دانلود و نصب نرم‌افزارها بی‌نیاز کند.

به این ترتیب می‌توان گفت که این محصول زد‌تی‌ای به‌شدت از زمان خود جلوتر است و شاید سه یا چهار سال طول بکشد که شاهد عادی شدن عرضه تلفن‌های همراه هوشمند مجهز به امکان اتصال به شبکه ۵G باشیم و در آن زمان نام گیگابیت فون در موزه تاریخ تلفن‌های همراه باقی خواهد ماند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا