اخبار

ساخت آیفون های ارزان قیمت توسط اپل !!!

  بهای آیفون در بازارهایی که اپل قصد رشد و توسعه در آنها دارد، همانند چین و هند بسیار گزاف است و گویا ان شرکت خود اخیرا به این مشکل واقف شده است.

در اغلب کشورهای جهان، هوشمند آیفون جزو گران قیمت ترین گوشی های هوشمندی است که می توان خرید. بهای آیفون در بازارهایی که اپل قصد رشد و توسعه در آنها دارد، همانند چین و هند بسیار گزاف است و گویا ان شرکت خود اخیرا به این مشکل واقف شده است.  مدیر عامل اپل در دیدار اخیر خود از هند اشاره ای مستقیم به این موضوع داشت که این شرکت در پی ساخت آیفون های ارزان قیمت است اما همچنان تاکید داشت که اولویت برای اپل کیفیت محصولات است.

تیم کوک وقتی با این سوال مواجه شد که آیا در هند آیفون ارزش بهایی که برای آن تعیین شده را دارد یا نه، گفت: آیفون گران است. حتی با بهای دلاری، یک گوشی گران قیمت است و از سوی دیگر بسیاری از کاربردهای این گوشی در آمریکا، اینجا در هند کاربردی ندارد. در نتیجه شما آیفون را در اینجا به بهایی گران تر از آمریکا خریداری میکنید.

کوک البته بیان کرد که مشکل اساسی ناشی از تعرفه های وارداتی و مالیات و ترکیب این دو است که منجر به بالا رفتن قیمت به شکلی گزاف میشود. حاشیه سود آوری شرکت ما در هند بسیار کم است، اما با این حال هنوز هم معتقدم که بهای آیفون زیاد است. ما در پی آن هستیم که به مرور زمان تا حد ممکن از بهای آیفون کم کنیم اما به هیچ وجه از کیفیت محصول خود نخواهیم گذشت.

این جملات همه به این معنی است که اپل قصد دارد برای برخی از بازارهای خاص بهای آیفون را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. یک راه برای این موضوع عرضه مدل های قدیمی تر از آیفون در این بازارها است که طبعا بهای پایین تری دارند. در حال حاضر آیفون اس ای، ارزان قیمت ترین مدل موجود و بروز آیفون در بازار است و با عرضه مدل های جدیدتر، بهای آن باز هم در بازارهای جهانی کاهش پیدا خواهد کرد. اما این موضوع نمیتواند فروش آیفون را در این بازارها دچار تغییر اساسی کند و در نتیجه اپل باید یک فکر اساسی داشته باشد. چیزی شبیه به تولید آیفون های خاص برای این بازارها.

تیم کوک اصرار دارد که حوزه رقابت اپل در کیفیت است و نه در بهای پایین اما با این وجود اپل به خوبی میداند که برای برخی بازارها باید بهای آیفون رقابتی تر این باشد و در نتیجه میتوان انتظار داشت که در آینده نزدیک شاهد آیفون هایی با بهای ارزان باشیم.

کوک تاکید کرده است: میخواهم مشتریان ما در هند قادر به خرید آیفون با بهایی مشابه بهای آمریکایی باشند. این هدف اصلی من است و می خواهم کاربران به همه خدمات و سرویس ها نیز دسترسی داشته باشند.

منبع : اتاق خبر ۲۴

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا