اخبار

ساخت کروم‌بوک‌ ویژه برای استفاده در مدارس

ساخت کروم‌بوک‌ ویژه برای استفاده در مدارس

کروم‌بوک‌

در کشورهای بسیاری شاهد رواج یافتن فرهنگ استفاده از محصولات متکی بر سیستم عامل‌هایی به‌غیراز ویندوز و iOS هستیم و در این میان لینوکس بیشترین کاربر را به خود جذب کرده است ولی سیستم عامل کروم شرکت گوگل یعنی کروم‌بوک‌ نیز در طول چند سال اخیر توانسته است تا طرفداران مخصوص به خود را به دست بیاورد. این محصولات ازنظر قیمت و کیفیت در سطحی بسیار عالی قرار دارند و با توجه به  امکان نصب نرم‌افزارهای اندرویدی بر روی آن‌ها، مخاطبان این سیستم عامل نیز از آن راضی‌تر شده‌اند.

حال کمپانی اچ‌پی قصد دارد تا کروم‌بوک جدیدی را برای مقاصد آموزشی در میانه ماه میلادی آوریل به بازار عرضه کند. به‌این‌ترتیب یک انتخاب دیگر به انتخاب‌های پیش روی مدارسی که قصد دارند تا دانش آموزان خود را با لپ‌تاپ‌های گوگل آشنا کنند اضافه خواهد شد.

این کروم‌بوک تا حدی در سطح دستگاه‌های دو در یک قرار دارد زیرا ازنظر ظاهری می‌توان آن را به یک تبلت نیز تبدیل کرد و به‌عبارت‌دیگر قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه نمایشگر را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. این کروم‌بوک نیز مانند کروم‌بوک‌های تازه انتشاریافته توسط کمپانی‌های ایسوس و ایسر از فناوری‌های جدیدی نظیر یواس‌بی نوع C بهره خواهد برد. علاوه بر این می‌توان نسخه‌ای از این دستگاه را با قابلیت پشتیبانی از قلم فیزیکی در اختیار داشت.

کمپانی گوگل سال گذشته مدل کروم‌بوک‌ مدل x360 11 G1 را در پستی که جایگاه کروم‌بوک را به‌عنوان پرفروش‌ترین دستگاه‌ها در بین لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها در مدارس سوئد اعلام کرده بود، معرفی کرد. همچنین این کمپانی در پست ذکر شده اعلام کرد که نرم‌افزارهای خلاقانه کروم‌بوک هم‌اکنون در اروپا در حال استفاده هستند و هم‌اکنون مدیران سیستم می‌توانند کتاب‌خانه نرم‌افزارهای اندروید را تائید کرده و آن‌ها را بر روی دستگاه‌های انتخابی تحت کنترل خود نصب کنند. به‌این‌ترتیب کنترل مدیریتی موجود بر روی این محصولات برای مکان‌های عمومی‌ مانند مدارس عالی به‌حساب می‌آید.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا