اخبار

ساعت هوشمند هواوی با نمایشگری منحصربه‌فرد

ساعت هوشمند هواوی با نمایشگری منحصربه‌فرد

کمپانی هواوی به‌تازگی اختراع جدیدی را در رابطه با ساعت‌های هوشمند به ثبت رسانده است که به تائید سازمان مالکیت معنوی جهانی (WIPO) نیز درآمده است. این اختراع که مربوط به لبه‌های حساس به لمس ساعت‌های هوشمند است می‌تواند تحول بزرگی در راستای ساعت‌های هوشمند ایجاد کند. بر اساس مستندات این ثبت اختراع، لبه ساعت دارای ۸ ناحیه خاص خواهد بود که در صورت لمس شدن با ترکیبات خاصی می‌تواند فرمان‌های مختلفی را به ساعت هوشمند یادشده ارسال کند. این اختراع جدید موجب می‌شود که هواوی بتواند کنترل‌های بیشتری را بدون نیاز به افزودن دکمه‌های مجزا به دستگاه بی افزاید. این اختراع البته مشابه با راه‌حل لبه‌های چرخشی در دستگاه‌های گیر گجت کمپانی سامسونگ عمل می‌کند.
تصاویر نشان‌دهنده این هستند که لبه‌های یادشده در هشت منطقه متقارن تقسیم‌شده است. هواوی با ارائه این اختراع و ترکیب آن با دو ناحیه دیگر برای دکمه‌های فیزیکی بالا و پایین و صفحه‌نمایش دایره‌ای برای انقلابی در صنعت ساعت‌های هوشمند آماده‌شده است.
درحالی‌که کلیدهای فیزیکی بالا و پایین تنها کارکردهای مرتبط بانام این دکمه‌ها را ارائه می‌دهند، این لبه‌های حساس به لمس قابلیت‌های متعددی از قبیل زوم کردن و ایجاد قابلیت‌های لمسی برای ایجاد چرخش به کمک دو انگشت (مانند چرخاندن زاویه دید نقشه) را نیز به دستگاه یادشده می‌افزاید. همچنین ویژگی‌هایی از قبیل کلیک‌ها و لمس‌های نیازمند واردکردن اندکی نیرو نیز با این لبه‌ها امکان‌پذیر است.
همچنین لازم به ذکر است که کمپانی هواوی هم‌اکنون فناوری‌ای را توسعه داده است که کاربری یادشده را بدون در نظر گرفتن ماده اولیه ساعت در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این لبه ذکر شده می‌تواند از جنس استیل ضدزنگ، پلاستیک، آلومینیوم و حتی سرامیک نیز ساخته شود و این در حالی است که بند ساعت نیز می‌تواند با مواد اولیه متعددی از قبیل چرم و لاستیک نیز تولید شود. همچنین افراد راست‌دست و چپ‌دست به‌راحتی می‌توانند این قابلیت جدید بهره‌مند شوند. البته باید دید که آیا نسل سوم ساعت های هوشمند هواوی به این قابلیت مجهز خواهند شد یا خیر.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا