اخبار تکنولوژی

مانیتور دل ۳۲ اینچی ۶کی معرفی شد

شرکت دل برای رقابت با نمایشگر گران قیمت اپل، یک نمایشگر ارزان‌تر و کارآمدی را به عنوان مدلی ۶کی معرفی و عرضه کرد. مانیتور دل ۳۲ اینچی دارای طراحی مینیمالیستی بوده و از مشخصات قابل توجه بهره می‌برد.

آخرین نسخه از سری مانیتورهای پیشرفته اولتراشارپ Dell اکنون با قیمت ۳۲۰۰ دلار در دسترس است. این تقریباً ۱۸۰۰ دلار ارزان‌تر از Pro Display XDR اپل با قیمت ۵۰۰۰ دلار بوده که در سال ۲۰۱۹ با وضوح صفحه نمایش و مجموعه ویژگی‌های مشابه عرضه شد.

صفحه نمایش ۳۲ اینچی دل ۶K U3224KB برای بازی مناسب نیست، زیرا نرخ نوسازی آن ۶۰ هرتزی است. با این حال، به عنوان یک پنل بهره‌وری سطح اول IPS Black، حداکثر با رزولوشن ۶۱۴۴ در ۳۴۵۶ پیکسل محتوایی باکیفیت ارائه می‌دهد و در حالت عمودی یا افقی قابل استفاده است.

U3224KB همچنین دارای نسبت کنتراست ۲۰۰۰:۱، پوشش ۱۰۰ درصدیطیف رنگی RGB، پوشش ۹۹ درصد گستره DCI-P3 و Display P3 و ۱.۰۷ میلیارد رنگ را دارد. برخلاف پنل اپل، دل همچنین یک وب‌کم ۴K HDR دوگانه با لنز چند عنصری و قاب‌بندی خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی را در نظر گرفته است.

دل ۳۲ اینچی نمایشگر پروضوح و مناسب

بزرگ‌ترین نقطه ضعف دل در برابر اپل احتمالا روشنایی HDR است. در حالی که Pro Display XDR بیش از  ۱۰۰۰ نیت را حفظ کرده و به حداکثر ۱۶۰۰ نیت می‌رسد، U3224KB فقط برای Vesa DisplayHDR  با شدت روشنایی ۶۰۰ نیتی تایید شده است.

با این حال، U3224KB دارای طیف گسترده‌تری از درگاه‌های اتصال نسبت به Pro XDR است که فقط از USB-C و Thunderbolt 3 پشتیبانی می‌کند. Dell یک اتصال DisplayPort 2.1، یک پورت HDMI 2.1، Thunderbolt 4 upstream، Thunderbolt 4 downstream، USB-C در کنار RJ45 و چهار پورت USB-A را به کار گرفت.

علاوه بر این، در حالی که اپل مانیتور و برخی از ویژگی‌های خود را پیرامون macOS طراحی کرده، U3224KB از زنگ‌ها  مخصوص پلتفرم خودداری می‌کند تا خروجی هر چیزی که به آن متصل است را نمایش دهد.

دل ابتدا U3224KB و مشخصات آن را در CES ماه ژانویه معرفی کرد، اما قیمت آن را تا زمان عرضه نمایشگر در این هفته فاش نکرد. در حالی که ۳۲۰۰ دلار است، فروش در فروشگاه Dell با تخفیف ۲۵۶۰ دلاری صورت می‌گیرد.


 

مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا