اخبار

در سال جدید میلادی اینترنت بین المللی به مدت ۲۴ ساعت قطع خواهد شد

بزرگترین فاجعه ای که می‌تواند برای بشر اتفاق بیفتد چیست؟  بزرگترین فاجعه قطع شدن اینترنت بین المللی می باشد! یک متخصص امنیتی معتقد است که شرایط ممکن برای وقوع این اتفاق در سال ۲۰۱۷ موجود است و باید نگران آن باشیم.

این پیش بینی توسط آقای جیمز کاردر، مسئول بخش امنیت اطلاعات شرکت امریکایی ارائه دهنده خدمات امنیت اینترنت به نام LogRhythm معتقد است که در صورت وقوع قطع اینترنت بین المللی تنها مشکل برای مردم عادی و شبکه های اجتماعی نخواهد بود و باید آن را یک فاجعه به شمار آوریم. در همین خصوص کاردر می گوید:

بسیار محتمل است که ما شاهد وقوع این اتفاق بزرگ در سال ۲۰۱۷ باشیم. اگر چنین حادثه ای رخ دهد موسسات و بازارهای مالی به صورت کامل دچار فاجعه شده اند.

در ادامه  گفت که این اتفاق می‌تواند با آزمایش موشکی ابرقدرت های نظامی دنیا در اقیانوس ها و یا حملات بسیار بزرگ DDoS به  DynDNSاتفاق بیفتد که به موجب آن اینترنت بین المللی در همه و یا نقاط بزرگی از دنیا مختل و یا کاملاً قطع می‌شود.

ما طی چند ماه اخیر حملات بزرگ به DynDNS را دیده ایم و حملات DDoS هم همین اواخر باعث شدند که سرویس های بزرگی مانند توئیتر و اسپاتیفای به صورت کامل از دسترس خارج شوند و اتفاقی مشابه به همین حمله DDoS نیز به سرویس های تحت اختیار Brian Kerbs قبل از حمله به Dyn اتفاق افتادند. در واقع این حملات به صورت یک سری آزمایشات برای آمادگی جهت حملات بزرگتر بعدی بوده است. در واقع اگر شما ثابت کنید که می‌توانید وبسایت ها و سرویس های بسیار بزرگ دنیای اطلاعات را برای چند ساعت از دسترس خارج کنید باید بتوانید این حملات را گسترش داده و برای ۲۴ ساعت کل اینترنت ایالات متحده را از دسترس خارج کنید.

اینترنت بین المللی

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا