اخبار

سامسونگ به خاطر مسئله ی نوت ۷ پروژه های آینده ی خود را آرام تر دنبال می کند

شکست مفتضحانه و غیر قابل باور گلکسی نوت ۷ نه تنها ضرر های چند میلیون دلاری و حتی میلیارد دلاری به سامسونگ وارد نمود بلکه تمامی پروژه های ابتکاری و خلاقانه ی این شرکت را به عقب خواهد راند چرا که فعلاٌ تمامی تمرکز افراد در این شرکت بر روی حل بحران پیش آمده است.
 
یک گزارش از کشور کره که امروز منتشر شده ادعا می کند که به دلیل بحران پیش آمده در مسئله ی گلکسی نوت ۷ سامسونگ مجبور خواهد شد تا برنامه ها و پروژه های آینده ی خود همچون پروژه های مربوط به امنیت، پروژه های مالی، برنامه های توسعه ی اسکنر چشم آیریس(Iris)، برنامه ی توسعه ی فضای ابری این شرکت و حتی پروژه های مربوط به توسعه ی خودروهای الکترونیکی را به تعویق بیاندازد.
 
تا همین لحظه نیز گزارشاتی ادعا کرده اند که به دلیل این که گلکسی نوت ۷ تمام وقت سامسونگ را به خود اختصاص داده است این شرکت در حال مذاکره با شرکت خودروسازی فیات است تا قسمتی از شرکت خود را تا زمانی نا معلوم به ان ها واگذار کند.
 
عدم عرضه ی این گوشی همچنین تاثیر منفی ای بر روی طرح های سامسونگ مبنی بر توسعه ی ابزار های پوشیدنی ای که همراه با این گوشی عرضه شدند دارد. همچنین از تاثیر منفی این اتفاق بر روی خدمات و تکنولوژی های معرفی شده همراه با گلکسی نوت ۷ نیز نباید چشم پوشی کرد. مسئله ی دیگر این است که سامسونگ هنوز نسخه ی جدید ساعت هوشمند خود را در صف عرضه دارد. با توجه به اینکه تمامی نگاه ها به گلکسی نوت ۷ دوخته شده اند ممکن است سامسونگ با استقبالی که برای این ساعت پیش بینی می کرد روبه رو نشود.
 
توسعه ی سرویس ها و قابلیت هایی همچون سرویس ابری سامسونگ و اسکنر چشم آیریس نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت چرا که گلکسی نوت ۷ اولین گوشی سامسونگ بود که از این قابلیت ها بهره می برد. سامسونگ همچنین برنامه ریزی کرد بود در تعاملی با بانک ها بتواند اسکنر چشم آیریس را به عنوان امن ترین راه ممکن در تعاملات بانکی معرفی کند اما این مسئله نیز درهاله ای از ابهام قرار گرفته است چرا که سامسونگ دیگر گوشی ای با اسکنر چشم آیریس در طرح بازار ندارد.
 
تمامی پیشرفت های سامسونگ در این زمینه ها تنها سال آینده قابل مشاهده خواهد بود وقتی که این شرکت پرچم دار جدید خود یعنی گلکسی S8 را روانه ی بازار کند. باید تا آن موقع منتظر بمانیم و ببینیم که آیا سامسونگ هنوز هم به این تکنولوژی و سرویس ها ایمان دارد و یا ان ها نیز همراه با گلکسی نوت ۷ به زباله دان تاریخ پیوستند.
 
 
منبع:sammobile.com

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا