اخبار

سامسونگ در اقدامی کم سابقه، بسته امنیتی ماه اکتبر را همزمان با گوگل عرضه می کند

همان طور که می دانید یکی از بهترین مزایای استفاده از دیوایس های نکسوس، بهره مندی از آپدیت های نرم افزاری سریع و مداوم است که پچ های امنیتی را نیز در بر می گیرند. گوگل امروز طبق روال همیشه بسته امنیتی ماه اکتبر را برای دستگاه های نکسوس مبتنی بر اندروید نوقا و مارشملو و همچنین تبلت Pixel C منتشر ساخت.
شاید در نگاه اول پچ های امنیتی جذابیت چندانی نداشته باشند، زیرا ویژگی های جدید یا ارتقاء عملکرد خاصی را در بر ندارند، اما در واقع این به روز رسانی ها یکی از بخش های حیاتی و اساسی اندروید به شمار می روند. طبق اظهارات گوگل در بسته ماه جاری مجموعاً ۳۱ آسیب پذیری مختلف رفع شده، که بسیاری از آنها بحرانی و اساسی بوده اند.
لازم به ذکر است شرکت های دیگر معمولاً در زمینه به روز رسانی و ارائه بسته های امنیتی کوتاهی کرده، یا با تأخیر فراوان اقدام به این عمل می کنند، اما ظاهراً سامسونگ خیلی زود دست به کار شده. این کمپانی امروز اعلام کرد بسته ماه جاری را در اسرع وقت منتشر می سازد.
البته هنوز مشخص نیست کدام دستگاه ها و به چه ترتیبی این به روز رسانی را از طرف سامسونگ دریافت می کنند، اما حداقل می دانیم چه مشکلاتی به واسطه آن رفع خواهد شد.
غول تکنولوژی کره جنوبی اعلام کرده علاوه بر پچ های امنیتی گوگل در بسته ماه اکتبر، تعدادی از آسیب پذیری ها و ضعف های مخصوص دیوایس های سامسونگ نیز برطرف می شود که از آن جمله می توان به رفع مشکل کتابخانه شخص ثالث Qjpeg و حفره امنیتی کرنل از طریق (fb0(DECON اشاره کرد.
این اقدام سامسونگ کاملاً شایسته تقدیر است و نشان می دهد آنها برای حفظ امنیت محصولات و کاربران (و البته اعاده حیثیت) از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد، اما باید دید ارائه آیا ارائه این بسته امنیتی صرفاً به پرچمداران کمپانی مورد بحث محدود می شود یا دیوایس میان رده نیز از آن بهره مند خواهند شد.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا