اخباراخبار تکنولوژی

چشم‌انداز هوش مصنوعی برای همه سامسونگ در CES 2024 رونمایی شد

سامسونگ در CES 2024 در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود ضمن تشریح قابلیت‌ها و مزیت‌های هوش مصنوعی در تسهیل زندگی، از همکاری خود با شرکای کلیدی این حوزه خبر داد.

جونگ‌هی هان، مدیر عامل بخش تجربه دستگاه (DX) سامسونگ، صحبت‌های خود را در کنفرانس مطبوعاتی با توضیح این نکته شروع کرد که، چگونه هوش مصنوعی توانسته فناوری‌های متصل را برای بهبود زندگی روزمره مردم فعال کند، در حالی که خود این فناوری همیشه در پشت صحنه ماجرا باقی می‌ماند.

راهبردی که او بیا کرد بر نقش هوش مصنوعی در بهبود تجربیات متصلی که در عین سادگی، مفید و کاربردی هم هستند، متمرکز بود. سامسونگ در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود، تعدادی از محصولات و سرویس‌هایی که این هدف و راهبرد را محقق می‌کند، معرفی کرد.

مدیر عامل بخش تجربه دستگاه (DX) سامسونگ در این مورد گفت : «با ظهور هوش مصنوعی، تجربه‌های ما برای بازتعریف نحوه زندگی، هوشمندتر و بهتر می‌شود. مجموعه گسترده دستگاه‌های سامسونگ و همکاری‌هایی که با شرکا و سایر فعالان صورت گرفته، عاملی است که می‌تواند هوش مصنوعی را در دسترس همگان قرار دهد».

تجربه جدیدی از هوش مصنوعی نمایشگرها و لوازم دیجیتال در خانه

از نمایشگرهای مجهز به هوش مصنوعی گرفته تا عملکردهای نوآورانه لوازم دیجیتال، محصولات سامسونگ، تجربیات جدیدی از هوشمندی را به خانه‌ها می‌آورند. در جریان کنفرانس مطبوعاتی CES، جاناتان گابریو، رییس مرکز تجربه متصل شرکت سامسونگ الکترونیکس آمریکا، به تشریح این تحول جدید پرداخت.

برای نمونه، مدل QN900D از سری تلویزیون‌هایNeo QLED 8K  سامسونگ به پردازنده هوش مصنوعی NQ8 AI Gen 3 مجهز شده که نسبت به نسل‌ قبلی، شبکه عصبی آن هشت برابر گسترده‌تر و واحد پردازش عصبی (NPU) آن دو برابر سریع‌تر شده است. به لطف پردازنده هوشمند نسل سوم NQ8، این تلویزیون قادر است به‌طور خودکار کیفیت محتواهای با وضوح پایین را ارتقا داده و از طریق فناوری AI Motion Enhancer Pro، تصاویر متحرک سریع را واضح‌تر کند تا کاربران از تجربه تماشای محتوای ۸K لذت ببرند.

این تلویزیون سامسونگ همچنین دارای قابلیت Active Voice Amplifier Pro است که با تجزیه و تحلیل صدا و نویز پس‌زمینه توسط هوش مصنوعی، تجربه بهینه‌تری از صدای فراگیر تلویزیون ارائه می‌دهد. بدین ترتیب، کاربران می‌توانند با تجربه‌ای مشابه نشستن در ردیف اول یک استادیوم یا سینما، از انواع مختلف محتوا لذت ببرند. علاوه بر این موارد، Neo QLED 8K سامسونگ همچنین دارای سیستم عامل تایزن هوم (Tizen OS Home) است که جدیدترین برنامه‌ها، سرویس‌ها، محتوای شخصی‌شده و پیشنهادات خدماتی را برای ارتقا تجربه سرگرمی ارائه می‌دهد.

شرکت سامسونگ برای انواع مخاطبان با نیازهای مختلف، ویژگی‌های دسترس‌پذیری نوآورانه‌ای ارائه کرده است. یکی از این ویژگی‌ها، زبان اشاره برای افراد کم‌شنوا در Neo QLED است که می‌توان آن را به‌راحتی با ژست‌های حرکتی کنترل کرد. امکان دیگر، صدای زیرنویس برای افراد کم‌بینا است که در لحظه، زیرنویس‌های متنی را به کلمات گفتاری تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، سامسونگ در حال ارائه پروژکتور جدید Premiere 8K خود است که علاوه بر نمایش ۱۵۰ اینچی محتوا، به‌عنوان اولین دستگاه پروژکتور جهان با پشتیبانی از فناوری انتقال بی‌سیم ۸K شناخته می‌شود. با وجود این پروژکتور، کاربران می‌توانند از تجربه تماشای کاملی مانند سینما در خانه خود لذت ببرند.

در زمینه صدا و امکانات صوتی نیز سامسونگ اسپیکر Music Frame را معرفی کرده است. ظاهر این اسپیکر مشابه یک قاب تصویر یا نقاشی است و کاربران به کمک قابلیت شخصی‌سازی آن می‌توانند این اسپیکر را با هر محیط و فضایی از خانه خود هماهنگ کنند. اسپیکر Music Frame سامسونگ از ‌طریق Q-Symphony، با تلویزیون‌ها و ساندبارهای این شرکت همگام شده و با ووفر دوگانه داخلی خود صدای فراگیر و قدرتمندی را در سرتاسر خانه طنین‌انداز می‌کند.

سامسونگ به‌روزرسانی‌های عمده‌ای را برای «بالی» (Ballie)، ربات توپی مجهز به هوش مصنوعی خود ارائه کرده است. این ربات که برای اولین بار در جریان رویداد CES 2020 معرفی شد، اکنون به دستیار هوشمند کاربران تبدیل شده است. ربات بالی قادر به تعامل با سایر دستگاه‌های هوشمند متصل در خانه برای انجام خدمات سفارشی‌شده و مراقبت از کارهای پر دردسر است. همچنین می‌تواند نمایش تصاویر و ویدیوها روی دیوارهای خانه را بر عهده بگیرد تا کاربران بتوانند اطلاعات کلیدی زندگی روزمره خود از قبیل: وضعیت آب‌وهوا یا سایر مطالب مرتبط را در هر کجا که هستند، مشاهده کنند.

برای بهبود تجربه حضور در آشپزخانه و تهیه غذا، سامسونگ یخچال Bespoke 4-Door Flex مجهز به AI Family Hub+ را معرفی کرده است. این یخچال دارای یک صفحه نمایش ۳۲ اینچی با قابلیت هوش مصنوعی دید داخل (AI Vision Inside) جدید است. این قابلیت، از یک دوربین داخلی برای تشخیص حداکثر ۳۳ ماده غذایی مختلف در داخل یخچال استفاده می‌کند و پیشنهاداتی را متناسب با آنها ارائه می‌دهد. کاربران همچنین می‌توانند از گزینه «استفاده بر اساس تاریخ» (Use by Dates) کمک بگیرند و با وارد کردن تاریخ انقضای هر ماده غذایی، به یخچال اجازه دهند تا در نزدیکی تاریخ تعیین‌شده، اطلاع‌رسانی کند. این ویژگی‌های هوش مصنوعی، با کاهش ضایعات مواد غذایی به صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک کرده و سبک زندگی آگاهانه‌تری را ممکن می‌سازند. اجاق برقی صفحه‌ای Anyplace Induction اتصال هوش مصنوعی را یک قدم فراتر می‌برد و انواع دستور تهیه ذخیره‌شده در Samsung Food را روی نمایشگر هفت اینچی اجاق به اشتراک می‌گذارد تا کاربران بتوانند هنگام پخت‌وپز، با آن همراه باشند.

فناوری هوش مصنوعی سامسونگ به لوازمی فراتر از آشپزخانه نیز گسترش می‌یابد. Bespoke AI Laundry Combo، یک ماشین لباسشویی و خشک‌کن همه‌کاره مجهز به هاب هوش مصنوعی است. نمایشگر ۷ اینچی LCD آن به‌عنوان مرکز کنترل بصری برای مدیریت لباس‌ها عمل می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد از فرآیند شست‌وشو و خشک کردن البسه چرک خود لذت ببرند. این ماشین لباسشویی و خشک‌کن هوشمند با به‌خاطر سپردن عادت‌های کاربر و استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، عملیات شست‌وشو و خشک کردن لباس‌ها را شخصی‌سازی می‌کند و چرخه‌های مناسب را پیشنهاد می‌دهد.

در همین حال، جاروبرقی رباتیک Bespoke Jet Bot Combo سامسونگ، از فناوری هوش مصنوعی برای ارائه تجربه تمیز کردن راحت‌تر و موثرتر بهره می‌برد. با ارتقای سیستم تشخیص اشیا توسط هوش مصنوعی (AI Object Recognition) نسبت به سری قبل، مدل جدید اکنون می‌تواند اشیا بیشتری را در محیط تشخیص دهد و لکه‌های روی زمین و فضاها را شناسایی کند. این جاروی رباتیک همچنین نوع کف زمین را همراه با طول فرش تشخیص می‌دهد و عملکرد خود را براساس آن تنظیم می‌کند.

آماده‌ترین لپ‌تاپ‌های سامسونگ برای هوش مصنوعی

سامسونگ وظایف معمول کامپیوترها را ارتقا داده و با مایکروسافت برای ایجاد تجربیات متصل جدید و یکپارچه همکاری می‌کند. این تجربیات نو با ویژگی‌های ارتباطی تازه‌ای که سری گلکسی بوک۴ را کارآمدتر، هوشمندتر و سازگارتر می‌کند، همراه شده‌اند تا تعهد سامسونگ و مایکروسافت را برای ارائه بهترین تجربه کامپیوتری ممکن تقویت کنند.

سرویس کوپایلوت (Copilot) مایکروسافت با استفاده از قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی، سری گلکسی بوک۴ را به گوشی هوشمند شما متصل می‌کند تا به‌صورت یکپارچه با یکدیگر کار کنند. این هماهنگی به‌گونه‌ای است که کاربر احساس می‌کند در حال کار با تنها یک دستگاه است. هوش مصنوعی مایکروسافت قادر است پیام‌های متنی گوشی هوشمند گلکسی کاربر را بیابد، بخواند یا خلاصه کند. حتی قادر است به‌طور خودکار و مستقیم توسط کامپیوتر، پیام‌هایی را از طرف کاربر ایجاد و ارسال کند. سری گلکسی بوک۴ بدون نیاز به روشن کردن گوشی هوشمند و باز کردن اپلیکیشن‌ها به‌صورت جداگانه، به عملکردها و اطلاعات گوشی، سریع‌تر و هوشمندانه‌تر از قبل دسترسی دارد.

حالا دیگر گلکسی بوک۴ می‌تواند دوربین قدرتمند گوشی‌های هوشمند گلکسی سامسونگ را به وب‌کم لپ‌تاپ تبدیل کند تا برای تماس‌های ویدیویی در برنامه‌های کنفرانس مجازی مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین امکان جابه‌جایی آزادانه کاربران بین دوربین‌های جلو و عقب تنها با یک کلیک روی لپ‌تاپ خود نیز وجود دارد. این سری همچنین ویژگی‌های مختلف دوربین گوشی‌های هوشمند گلکسی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله آنها می‌توان به محو کردن پس‌زمینه (Background Blur) و قاب‌بندی خودکار (Auto-framing) که به تمرکز روی تصویر فرد در حال صحبت در هر محیطی کمک می‌کند، اشاره کرد.

گفتنی است از طریق همکاری مداوم و مستمر بین سامسونگ و مایکروسافت، قابلیت‌های هوشمندتر در سری گلکسی Book4 امکان‌پذیر خواهد بود، ویژگی‌های ارتباطی معرفی شده از ماه مارس سال جاری میلادی در دسترس قرار خواهند گرفت.

مرزهای این اتصال از گوشی‌های هوشمند فراتر می‌رود و به سایر دستگاه‌های گلکسی گسترش می‌یابد. برای مثال، می‌توان از تبلت Tab S9 Ultra  به‌ عنوان نمایشگری برای لپ‌تاپ استفاده کرد تا میزان بهره‌وری و خلاقیت به حداکثر برسد. همچنین با اتصال Galaxy Buds2 Pro، صدای شفاف و واضحی و با کمترین تاخیر ممکن ارائه می‌شود. سری گلکسی بوک۴ سامسونگ با تجهیز به مجموعه‌ای از قابلیت‌های پیشرفته و برای ارائه بهترین تجربه ممکن از کامپیوترهای شخصی طراحی شده است.

اتصال بهتر کاربران و دستگاه‌ها از طریق هوش مصنوعی Spatial

جائه‌یون جونگ، معاون اجرایی و رییس بخش SmartThings در شرکت سامسونگ، دیگر سخنران کنفرانس مطبوعاتی CES بود که در مورد تاثیرات فناوری هوش مصنوعی بر روابط بین کاربران و دستگاه‌های خود گفت : «هرچه مشتری از دستگاه‌های سامسونگ بیشتر استفاده کند، آن دستگاه‌ها هوشمندتر می‌شوند و بهتر می‌توانند زندگی روزمره را درک کرده و آن را بهبود دهند».

هوش مصنوعی فضایی یا Spatial با کمک به دستگاه‌ها برای درک بهتر فضای زندگی و روال‌های روزمره کاربران، کلید رسیدن به چشم‌انداز پیش‌رو است. بنابراین تجربه شخصی‌شده‌تری از مدیریت خانه را امکان‌پذیر می‌کند. پلتفرم SmartThings از فناوری LiDAR در دستگاه‌های متصل مانند: جاروبرقی رباتیک سامسونگ برای ایجاد نقشه‌های دیجیتالی هر طبقه استفاده می‌کند تا کاربران بتوانند به‌راحتی وضعیت و موقعیت همه دستگاه‌های خود را بررسی کنند.

در ماه مارس، SmartThings نمای نقشه سه‌بعدی ارتقایافته را برای تجربه دقیق‌تر در گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌های سامسونگ عرضه خواهد کرد. علاوه بر این، یک کد QR ساده به کاربران اجازه می‌دهد خانواده و دوستان خود را به اکوسیستم SmartThings اضافه کنند، به‌طوری که هر یک از اعضای خانواده بتوانند کارهای روزمره خود را تعریف نمایند.

اپلیکیشن SmartThings با استفاده از حسگرهای هوشمند و هوش مصنوعی قادر خواهد بود شرایط غیرعادی مانند سقوط را تشخیص دهد و هشدارهایی را برای خانواده یا افرادی که برای مراقبت تعیین‌شده‌اند، ارسال کند. همچنین، به ‌لطف گلکسی SmartTag2، کاربران می‌توانند فعالیت‌های حیوانات خانگی خود را ردیابی کرده و با وصل کردن تگ هوشمند سامسونگ به قلاده یا زنجیر آنها، اطلاعات شناسایی مرتبط را به‌صورت دیجیتال ذخیره کنند.

نکته دیگری که جونگ در مورد آن صحبت کرد، این بود که چگونه دستیار صوتی بیکسبی (Bixby) به خانه‌های هوشمند اجازه می‌دهد تا با قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته خود پویاتر شوند. بیکسبی اکنون می‌تواند براساس درک مکان و فعالیت‌های کاربر، دستورات را به‌طور خودکار به مناسب‌ترین دستگاه‌ها انتقال دهد. فناوری‌های کلیدی مثل: Multi Device Wakeup همراه با یک پروتکل ارتباطی مشترک، بیکسبی را قادر می‌سازد تا با تمامی دستگاه‌های موجود در یک اتاق به دستورات کاربر گوش داده و عملکرد درخواستی را با مرتبط‌ترین دستگاه اجرا کند. برای نمونه: اگر کاربر در آشپزخانه مشغول تماشای یک ویدیوی راهنمای پخت غذا روی پنل Family Hub یخچال خود باشد، می‌تواند با گفتن: «هی، بیکسبی! موزیک پخش کن!»، همزمان با تماشای ویدیوی خود، از پخش موسیقی در بلندگوهای هوشمند لذت ببرد.

تلویزیون‌های دارای سرویس Samsung Daily+ می‌توانند در حالی که امکان دسترسی به انواع خدمات اضافی را فراهم می‌کنند، به‌طور فزاینده‌ای تبدیل به یک هاب مرکزی برای بسیاری از عملکردهای خانه هوشمند باشند. این موارد شامل: تماس‌های ویدیویی از طریق ConnecTime، خدمات مشاوره آنلاین دامپزشکی و ردیابی تمرینات ورزشی می‌شود که از طریق آن می‌توان داده‌های فعالیت‌های ورزشی را به ساعت‌های هوشمند سامسونگ منتقل کرد. سامسونگ همچنین سرویس جدید Samsung Now+ را معرفی کرده است که بدون روشن کردن تلویزیون، اطلاعات مفید خانه‌های کاربران ازجمله آب‌وهوا یا تصویر زنده دوربین امنیتی خانه را نمایش می‌دهد. این قابلیت مانند ویژگی‌های SmartThings است که دسترسی به اطلاعات مهم را از طریق فرمان صوتی فراهم می‌کند.

نزدیک‌تر شدن تجربه خانه و ماشین

سامسونگ همچنین از پیشرفت‌های خود در صنعت خودروسازی خبر داد که با همکاری گروه هیوندای موتور آغاز شده است. سامسونگ و هیوندای پیش از نمایشگاه CES 2024 یادداشت تفاهمی امضا کرده‌اند که براساس این قرارداد، کاربران به خدمات «خانه‌ به ‌ماشین» (Home-to-Car) و «ماشین ‌به ‌خانه» (Car-to-Home) از طریق اتصال SmartThings دسترسی خواهند داشت.

هائه‌یونگ کوان، رییس مرکز توسعه اطلاعات سرگرمی هیوندای که از زیر مجموعه‌های بخش خودروهای نرم‌افزار محور (SDV) این شرکت است، در رابطه با این همکاری گفت : «با استفاده از نرم‌افزار تعیین‌شده گروه هیوندای موتور، SmartThings اکنون از طریق اپلیکیشن با خودروهای هیوندای، کیا و جنسیس کار خواهد کرد. همه ما در گروه هیوندای موتور از همکاری خود با سامسونگ خرسندیم و مشتاقیم از طریق اتصال هوشمندتر، در آینده قابلیت‌های جدیدی را به خودروهای شما بیاوریم».

از طریق پلتفرم SmartThings، کاربران می‌توانند دستورات صوتی را برای انجام عملکردهای از راه دور اتومبیل خود مانند: روشن کردن و گرم کردن آن پیش از سوار شدن یا باز و بسته کردن پنجره‌ها به‌کار بگیرند. به جز این، اتصال SmartThings برای موارد متنوع دیگری نیز استفاده می‌شود و کنترل عملکردهای خانه هوشمند از درون وسیله نقلیه نیز امکان‌پذیر است. حتی این امکان وجود دارد که به‌ صورت خودکار درهای پارکینگ براساس موقعیت مکانی خودرو باز و بسته شده یا دمای خانه به میزان ایده‌آلی تنظیم شود. همه این اقدامات را می‌توان از طریق دستورات صوتی انجام داد.

علاوه بر این، سامسونگ همکاری دیرینه خود با شرکت هارمان (HARMAN) را عمیق‌تر کرده است تا تجربه رانندگی کاربران را ارتقا دهد.

میشل گتوزو، معاون مدیریت محصول در شرکت هارمان، درباره چگونگی ساخت فناوری‌های جدید این دو شرکت برای ارتقای تجربه رانندگی صحبت کرد و گفت : «رهبری سامسونگ در عرصه فناوری و ترکیب آن با تخصص HARMAN در بخش خودرو مسیر خوبی را برای خلق تجربه‌های تحول‌آفرین همچون: HARMAN Ready Care، Ready Vision و Ready Display باز کرده است. کاری که ما و سامسونگ در حال حاضر انجام می‌دهیم، در مسیر یکپارچه‌تر شدن قرار دارد. سامسونگ و هارمان در تلاش‌اند تا تجربیات تاثیرگذارتری را برای اکوسیستم داخلی کابین خودرو به ارمغان بیاورند».

قابلیت Ready Care هارمان که بر ایمنی راننده تمرکز دارد، تکنیک‌های شبکه‌های عصبی یادگیری عمیق را برای نظارت بر حرکت و هوشیاری شناختی راننده پیاده‌سازی می‌کند و می‌تواند یادآوری‌ها و هشدارهای شخصی‌سازی‌شده مربوطه را ارائه دهد. بعلاوه، Ready Care قادر است با تشخیص اینکه مسافران خودرو، بزرگسال یا کودک هستند، تنظیمات باز شدن کیسه هوا را انجام دهد.

Ready Vision یک نمایشگر بصری را به‌طور مستقیم روی شیشه‌های جلوی خودرو می‌آورد و زمانی که به آن نیاز دارند، با کمک واقعیت افزوده در خط دید رانندگان قرار می‌دهد. برای مثال، هر راننده به نقشه‌ای دسترسی دارد که لحظه‌ به‌ لحظه با مسیر حرکت خودرو به‌روز می‌شود. همچنین توصیه‌هایی برای سریع‌ترین مسیر یا محل توقف برای استراحت، از دیگر امکانات این مورد است. یکی دیگر از محصولات جالب‌ توجه هارمان، Ready Upgrade است که به خودروسازان امکان می‌دهد به‌ طور مکرر سخت‌افزار و نرم‌افزار خودروی خود را به‌روز کنند. این امر وسایل نقلیه را برای مدت طولانی‌تری به‌روز، مدرن و کارآمد نگه می‌دارد.

تمرکز سامسونگ بر امنیت و حفظ حریم خصوصی

سامسونگ برای آینده‌ای که هوش مصنوعی توسعه پیدا کرده و دستگاه‌های به شکل تو در تویی به یکدیگر متصل هستند، موضوع امنیت و حریم خصوصی کاربران را به عنوان اولویت اصلی خود قرار داده است.

شین بایک از تیم امنیت تجربه موبایل سامسونگ، راهکارهای امنیتی این شرکت را به‌ عنوان پایه‌ای برای دوران فرا اتصال معرفی کرد.

یکی از این راهکارها، Samsung Knox Matrix است که اکنون «رمزگذاری سرتاسری» (End-to-End) را برای بسیاری از گوشی‌ها و تلویزیون‌های هوشمند گلکسی سامسونگ ارائه می‌دهد. این فناوری به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا یکدیگر را برای شناسایی و جداسازی تهدیدات امنیتی زیر نظر داشته باشند. Knox Vault که به ایمن نگه داشتن اطلاعات کاربر در برخی از محبوب‌ترین دستگاه‌های سامسونگ کمک می‌کند، برای پوشش بیشتر دستگاه‌های متصل به  SmartThings از قبیل تلویزیون‌های Neo QLED 8K  گسترش یافته است. علاوه بر این، مشارکت سامسونگ با شرکت‌های بزرگ فناوری به کاربران اجازه می‌دهد تا امنیت و حریم خصوصی را به گونه‌ای که متناسب با نیازهای خاص آنها است، تجربه کنند.

منابع پایدار، مدیریت انرژی و دسترس‌پذیری

استراتژی‌های فعلی سامسونگ، نشان می‌دهد که این شرکت در مسیر استفاده از منابع پایدار، مدیریت انرژی و دسترس‌پذیری گام برمی‌دارد.

در همین حال، اینهی چانگ، معاون مرکز پایداری شرکت سامسونگ، از برنامه‌های آتی این شرکت برای توسعه هر چه بیشتر اقتصاد چرخشی پرده برداشت. به‌ عنوان بخشی از این برنامه‌ها، سامسونگ استفاده از مواد بازیافتی را به‌طور فزاینده‌ای در چرخه تولید محصولات خود قرار می‌دهد. استفاده از پلاستیک بازیافتی به دست آمده از تورهای ماهیگیری رهاشده در اقیانوس‌ها برای ساخت دستگاه‌های گلکسی، پلاستیک بازیافتی در تلویزیون‌ها و آلومینیوم بازیافتی در یخچال‌های Bespoke از جمله این طرح‌هاست.

علاوه بر این، برنامه Certified ReNewed این شرکت که در ایالات متحده و کشورهای منتخب اروپایی در دسترس است، گوشی‌های بازسازی‌شده مقرون‌به‌صرفه را به بازار ارائه می‌دهد. این در حالی است که برنامه Galaxy Upcycling به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا به روش‌های خلاقانه از گوشی‌های قدیمی خود استفاده مجدد کرده یا کاربری جدیدی برای آنها تعریف کنند. این شرکت قصد دارد بازیافت و استفاده مجدد از محصولات خود را در طول زمان افزایش دهد.

در راستای تلاش‌های سامسونگ برای پایداری بیشتر و حفظ محیط‌ زیست، این شرکت از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی محصولات خود استفاده می‌کند. ویژگی‌هایی مانند حالت انرژی هوش مصنوعی (AI Energy) در پلتفرم SmartThings به ‌طور خودکار مصرف انرژی را تنظیم می‌کند. این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که هوش مصنوعی نه تنها باعث راحت‌تر شدن زندگی روزمره می‌شود، بلکه می‌تواند به کاربران کمک کند تا در عرصه‌های اقتصادی و زیست محیطی، مسئولیت‌پذیر باشند.

به لطف همکاری جدید سامسونگ با تسلا، قابلیت SmartThings Energy هم در داخل و هم در خارج از خانه کاربردی‌تر می‌شود. این همکاری، SmartThings Energy را با محصولات تسلا، از جمله وسایل نقلیه الکتریکی، باتری خانگی Powerwall، اینورتر خورشیدی و راهکار کانکتور دیواری شارژ خودروهای الکتریکی ادغام کرده است. مزیت دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، امکان استفاده کاربران از عملکرد «Storm Watch» باتری Powerwall در برنامه تسلا است. این ویژگی، شرایط آب‌وهوایی بحرانی را از طریق SmartThings نه تنها در اپلیکیشن تسلا، بلکه در تلویزیون‌ها و گوشی‌های همراه متصل سامسونگ نیز نمایش می‌دهد. SmartThings همچنین می‌تواند به کاربران کمک کند تا با فعال کردن حالت انرژی هوش مصنوعی، برای زمان‌های قطعی برق آماده شوند. این حالت، مدت زمان استفاده از انرژی پشتیبان ذخیره‌شده در Powerwall تسلا را افزایش می‌دهد.

سامسونگ درکنار توسعه فناوری‌های نوین، امکانات جدیدی را برای افزایش دسترس‌پذیری به دستگاه‌های خود اضافه می‌کند. دستگاه‌های دیجیتالی که می‌توان آنها را بدون حرکت دست کنترل کرد، گوشی‌های همراهی که در طول تماس زیرنویس‌هایی را به‌صورت خودکار ایجاد می‌کنند و تلویزیون‌ها و نمایشگرهایی که از ویژگی جدید تبدیل متن به گفتار با قابلیت هوش مصنوعی بهره می‌برند، نمونه‌هایی از دسترس‌پذیری بیشتر محصولات سامسونگ هستند. برای کمک هرچه بیشتر به افراد کم‌بینا، حالت مشاهده جدید Relumino Together به تلویزیون‌های سامسونگ اضافه شده است که به کاربران با انواع توانایی‌ها امکان می‌دهد در کنار اعضای خانواده و دوستان خود تلویزیون تماشا کنند. با وجود این امکانات هوشمند، از این پس همه افراد می‌توانند همزمان با هم از سرگرمی‌های خانگی لذت ببرند.

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا