اخبار

سامسونگ Galaxy Watch تاییدیه FDA برای آپنه خواب گرفت

سامسونگ مجوز FDA را برای معرفی ویژگی تشخیص آپنه خواب برای کاربران سامسونگ Galaxy Watch در ایالات متحده دریافت کرده است. این امر سامسونگ را به اولین سازنده ساعت هوشمند تبدیل می‌کند که چنین تاییدیه‌ای را توسط FDA کسب کرده است.

با این حال، شرکت پیشتر در اکتبر ۲۰۲۳ تأییدیه این ویژگی را در کره جنوبی دریافت کرده بود. آپنه خواب یک بیماری مزمن است که مانع از تنفس فرد در هنگام خواب می‌شود. این می‌تواند منجر به کاهش کیفیت خواب و افزایش خطر مشکلات جدی سلامتی مانند بیماری قلبی شود. این فوق العاده رایج است اما اغلب تشخیص داده نمی‌شود.

در حالی که سامسونگ در مورد روش دقیقی که برای تشخیص استفاده می‌کند سخت‌گیر است، گلکسی واچ به سنسورهای لازم برای نظارت بر عوامل مرتبط با آپنه خواب مجهز است. به عنوان مثال، ساعت می‌تواند تغییرات در سطح اکسیژن خون و ضربان قلب را به دقت تشخیص دهد، که برای عملکرد این ویژگی باید بسیار مفید باشد.

برای جمع‌آوری داده‌های کافی برای تجزیه و تحلیل، کاربران باید حداقل دو شب در یک بازه زمانی ده روزه، ساعت را هنگام خواب استفاده کنند. سپس می‌توانید نتایج را در برنامه Samsung Health Monitor مشاهده کنید. همچنین، مهم است که توجه داشته باشید که این ویژگی فقط برای بزرگسالان بالای ۲۲ سال است که قبلاً مبتلا به آپنه خواب تشخیص داده نشده اند.

سامسونگ Galaxy Watch ویژگی جذاب دریافت می کند

تشخیص آپنه خواب یک افزودنی ارزشمند به مجموعه ویژگی های نظارت بر سلامت گلکسی واچ است. اگرچه جایگزینی برای تشخیص رسمی نیست، اما با تشخیص پیشگیرانه آپنه خواب می‌تواند جان انسان را نجات دهد. همچنین گفته می‌شود اپل در حال کار بر روی ویژگی تشخیص آپنه خواب برای ساعت هوشمند خود است.

با این حال، شرکت ممکن است به دلیل محدودیت‌های قانونی مداوم در مورد سنسور SpO2 خود با موانعی روبرو شود. با این وجود، این ویژگی اواخر امسال برای کاربران گلکسی واچ در ایالات متحده عرضه می شود. با این حال، احتمالا فقط در مدل‌های جدیدتر مانند گلکسی واچ سری ۵ و ۶ در دسترس خواهد بود.

باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا برندهای دیگر تولیدکننده ساعت هوشمند چنین قابلیتی را به کار می‌گیرند یا خیر. سامسونگ در زمینه تولید ساعت هوشمند یکی از برندهای برتر بازار به شمار می‌رود.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا