اخبار تکنولوژی

سری گوشی آیکیو ۱۲ در دو مدل معرفی شد

آیکیو امروز از سری گوشی آیکیو ۱۲ در چین رونمایی کرد. قبل از رونمایی، زیربرند Vivo مجموعه‌ای از مشخصات و ویژگی‌های کلیدی جدیدترین گوشی‌های هوشمند را به اشتراک گذاشته بود.

iQOO 12 و iQOO 12 Pro به ترتیب به عنوان جانشین iQOO 11 و ۱۱ پرو سال گذشته وارد بازار شدند. هر دو گوشی کمی با یکدیگر متفاوت هستند. مدل پرو در بین این دو دستگاه، مدل برتر به حساب می‌آید.

iQOO 12 دوگانه با صفحه نمایش AMOLED و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، حداکثر روشنایی ۳۰۰۰ نیت، اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر و پشتیبانی از HDR10 ارائه می‌شود. نسخه استاندارد دارای صفحه نمایش تخت ۶.۷۴ اینچی با وضوح ۱.۵K است در حالی که مدل پرو دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی ۲K با لبه‌های خمیده.

از نظر طراحی، آیکیو ۱۲ دارای فرم فاکتور جعبه‌ای است در حالی که iQOO 12 Pro نمایه باریکی دارد. هر دو گوشی دارای یک ماژول دوربین مربعی با لبه‌های منحنی در پنل عقب هستند که تغییری تازه از جزیره مستطیلی در پرچمداران قبلی iQOO است. iQOO 12 دارای استاندارد IP64 بوده در حالی که iQOO 12 Pro دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است.

در بخش دوربین دوگانه آیکیو ۱۲، دارای دوربین‌های سه گانه عقب هستند. سیستم دوربین در هر دو دستگاه شامل یک سنسور اصلی ۱/۱.۳ با قابلیت OIS پنجاه مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و یک لنز پریسکوپ تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر، زوم دیجیتال ۱۰۰ برابر و پشتیبانی از OIS می‌شود. در جلو، گوشی‌های هوشمند دارای یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هستند.

سری گوشی آیکیو ۱۲ از راه رسید

در بخش سخت افزاری، iQOO 12 و iQOO 12 Pro به پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 مجهز شدند. همچنین یک چیپست اختصاصی e-sports Q1 برای یک تجربه بازی پیشرفته و همه‌جانبه وجود دارد. این گوشی‌های هوشمند تا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5x و ۱ ترابایت حافظه UFS 4.0 دارند. یک محفظه بخار بزرگ VC و یک سیستم خنک کننده چهار منطقه‌ای برای اتلاف گرما تعبیه شد. iQOO 12 یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۱۲۰ واتی دارد، از سوی دیگر، مدل پرو قدرت خود را از یک باتری ۵۱۰۰ میلی آمپرساعتی با شارژ سیمی ۱۲۰ وات و شارژ بی سیم ۵۰ واتی می‌گیرد. از نظر نرم‌افزاری، دستگاه‌ها مبتنی بر OriginOS 4 دارای سیستم عامل اندروید ۱۴ هستند.

سری iQOO 12 همچنین دارای ویژگی‌های دیگری مانند موتور خطی محور X و بلندگوهای استریو دوگانه است. گزینه‌های اتصال در گوشی‌ها شامل پورت USB-C، Wi-Fi-7، NFC، IR Blaster و بلوتوث ۵.۴ می‌شود.

آیکیو ۱۲ از ۳۹۹۹ یوان ( ۵۵۰ دلار) برای گزینه پایه ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایتی شروع می‌شود، در حالی که نسخه ۱۶ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایت رم + ۱ ترابایتی به ترتیب با قیمت ۴۲۹۹ یوان (۵۹۰ دلار) و ۴۶۹۹ یوان (۶۵۰ دلار) قیمت گذاری می‌شوند. از سوی دیگر، نسخه پرو فقط در گزینه رم ۱۶ گیگابایتی همراه با پیکربندی‌های حافظه ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی ارائه می‌شود. اینها به ترتیب ۴۹۹۹ یوان (۶۸۵ دلار)، ۵۴۹۹ یوان (۷۵۵ دلار) و ۵۹۹۹ یوان (۸۲۵ دلار) قیمت دارند. iQOO 12 دوگانه در رنگ مشکی، سفید و قرمز ارائه می‌شود.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا