اخبار

سیستم عامل macOS Sierra در اواسط ماه اکتبر عرضه می‌شود

اپل بعد از آن که نام سیستم عامل مکینتاش خود را از او اس ایکس به مک او اس تغییر داد، سیستم عامل macOS Sierra را به عنوان اولین نسخه با این نام روانه‌ی بازار کرد. این نسخه در حال حاضر به صورت نسخه‌های بتا برای کاربرانی که علاقه امتحان نسخه‌های آزمایشی را دارند، ارسال می‌شود و هنوز تا عرضه‌ی نسخه‌ی عمومی آن زمان زیادی باقی مانده است.
اپل هنوز تاریخی را برای زمان عرضه‌ی سیستم عامل macOS Sierra اعلام نکرده است، اما پیش از این پیش‌بینی می‌شد که این نسخه در فصل پاییز و همزمان با عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی آی او اس ۱۰ روانه‌ی دیوایس‌های کاربران شود. حالا به تازگی گزارشی از سوی Computer World منتشر شده که نشان می‌دهد ماه اکتبر، احتمالا به عنوان زمان عرضه‌ی این نسخه توسط اپل انتخاب خواهد شد.
البته آنها این خبر را بر مبنای شایعات و شنیده‌ها منتشر نکرده‌اند، بلکه بنا به روند عرضه‌ی نسخه‌های بتا توسط اپل این گزارش تهیه شده است. در واقع اپل معمولا روند مشخصی در زمان‌بندی عرضه‌ی نسخه‌های بتا دارد و معمولا می‌توان با توجه به سرعت عرضه‌ی این نسخه‌ها متوجه شد که چه مقدار زمان به عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی باقی مانده است. حالا اگر این روند را با زمان‌بندی نسخه‌‌های بتای سیستم عامل El Capitan در سال گذشته که نسخه‌ی نهایی‌اش در روز سی‌ام ماه سپتامبر عرضه شد، مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که احتمال عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی سیستم عامل macOS Sierra در ماه اکتبر بسیار بالاست.
نویسندگان Computer World حتی زمان دقیق آن را هم مشخص کرده‌اند و طبق نظر آنها، این اتفاق در هفته‌ی میانی این ماه و در بازه‌ای بین روزهای نهم اکتبر (۱۸ مهر ماه) تا پانزدهم اکتبر از سوی اپل عملی خواهد شد. البته جالب است بدانید که عرضه‌ی نسخه‌های نهایی سیستم عامل مک در ماه اکتبر چندان هم عجیب نیست و به غیر از نسخه‌ی ال کاپیتان که در انتهای سپتامبر ۲۰۱۵ عرضه شد، دو نسخه‌ی قبل از آن یعنی ورژن‌های OS X Mavericks و Yosemite در ماه اکتبر در اختیار کاربران قرار گرفته بودند.
 
تاریخ احتمالی عرضه‌ی سیستم عامل macOS Sierra مشخص شد
 
البته گفتنی است که اگر شما عزیزان نمی‌توانید تا آن زمان صبر کنید و علاقه‌مندید که هرچه سریعتر از قابلیت‌های جدید سیستم عامل macOS Sierra بهره ببرید، می‌توانید با مراجعه به این لینک در طرح تست نسخه‌ی بتای عمومی اپل ثبت نام کنید و این نسخه را قبل از عرضه‌ی عمومی بر روی مکبوک، آی مک، مک مینی و مک پرو خود نصب نمایید.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا