اخبار تکنولوژی

سیستم عامل Wear OS 5 در راه است

سال گذشته، شاهد چندین OEM جدید بودیم که Wear OS را برای پوشیدنی‌های جدید خود انتخاب کردند. سازنده محبوب چینی لوازم الکترونیکی، شیائومی، اولین ساعت هوشمند Wear OS خود را معرفی کرد، یعنی ساعت هوشمند Xiaomi Watch 2 Pro با Wear OS 4. سامسونگ Galaxy Watch 6 را با Wear OS 4 عرضه کرد و بعداً آن را برای ساعت‌های هوشمند Pixel در دسترس قرار داد. پیش از این، غول کره‌ای و گوگل در حال کار بر روی نسخه بعدی یعنی سیستم عامل Wear OS 5، مبتنی بر اندروید ۱۴ بودند. طبق گزارش جدید، سامسونگ به سختی روی Wear OS 5 کار می‌کند تا آن را در کنار Galaxy Watch 7 آینده ارائه دهد.

گزارش ۹to5Google به انتشار تابستانی Wear OS 5 همراه با Galaxy Watch 7 جدید سامسونگ می‌پردازد. نسخه جدید Wear OS از جدول زمانی عرضه بروزرسانی مشابه Wear OS 4 پیروی می‌کند. برای اطلاع شما، Wear OS 4 اولین خود را با Galaxy Watch 6 و Watch 6 Classic به عنوان One UI 5 Watch، و بعدها برای Pixel Watch 2 و سپس Pixel Watch در دسترس قرار گرفت. سامسونگ همچنین آن را برای Galaxy Watch 4 و Watch 4 Classic و Galaxy Watch 5 و ۵ Pro در دسترس قرار داده است.

منبع فاش می‌کند که ارجاعات متعددی به Wear OS 5 در بیلد منتشر نشده اندروید ۱۴ وجود دارد. سامسونگ در حال کار بر روی بیلد جدید است تا اطمینان حاصل کند Exynos 5535 در حین اجرای Wear OS 5 با پتانسیل کامل خود کار می‌کند. این حرکت نشان می‌دهد که نسل بعدی ساعت هوشمند سامسونگ که انتظار می‌رود تابستان امسال عرضه شود، Wear OS 5 را معرفی خواهد کرد. Pixel Watch 3 همچنین پیش بینی می‌شود که این بروزرسانی در پاییز دریافت شود.

سیستم عامل Wear OS 5 در نزدیکی

با این حال، جزئیات مربوط به ویژگی‌ها و تغییرات Wear OS 5 هنوز در دسترس نیست. حرکت به سمت چرخه به‌روزرسانی سالانه برای ابزارهای پوشیدنی، آن را به برنامه به‌روزرسانی معمولی که در تلفن‌های هوشمند مشاهده می‌شود نزدیک‌تر می‌کند و از الگوی قبلی که در آن Wear OS اغلب نسخه‌های اندروید را نادیده می‌گرفت، فاصله می‌گیرد.

باید منتظر ماند این سیستم عامل چه ویژگی‌های جدیدی را به همراه دارد و آیا خواهد توانست نظر علاقمندان را جلب سازد یا خیر. بنابراین باید به انتظار ادامه داد و قطعا در Google I/O 2024 اطلاعات بیشتری ارائه خواهد شد.


نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا