اخبار تکنولوژی

شکایت گیمر‌ها از مایکروسافت به علت تلاش برای خرید اکتیویژن بلیزارد

شرکت مایکروسافت (Microsoft) قصد دارد تا شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، شرکت سازنده بازی‌های پر طرفدار دیابلو، کال آو دیوتی و وارکرفت را با مبلغی معادل ۶۹ میلیارد دلار خریداری کند و در این مسیر، با مشکلات مختلفی کنار بیاید. به تازگی در جدیدترین گزارشی که به دست ما رسیده است، گروهی از گیمر‌ها از مایکروسافت شکایت کرده‌اند و عقیده دارند که خریداری شدن اکتیویژن بلیزارد توسط این شرکت، به رقابت سالم میان شرکت‌های بازی‌سازی صدمه جدی وارد خواهد کرد.

این شکایتنامه تنها دو هفته پس از ثبت شکایت FTC از شرکت سازنده‌ی کنسول‌های ایکس باکس ثبت شده و همه دست به دست هم داده‌اند تا بزرگترین معامله‌ی تاریخ صنعت بازی به وقوع نپیوندد.

این شکایتنامه توسط ۱۰ بازی‌باز یا گیمر مختلف از شهر‌هایی نظیر کالیفرنیا، نیو مکزیکو و نیو جرسی پر شده و تمامی این ۱۰ نفر خواستار جلوگیری از خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت شده‌اند. آن‌ها عقیده دارند که با نهایی شدن این خرید توسط مایکروسافت، قدرت بسیار زیادی در دستان این شرکت قرار خواهد گرفت و تعادل موجود در رقابت بین این شرکت با سونی را از بین خواهد برد.

بدون شک می‌توان گفت که بزرگترین نگرانی شرکت سونی (Sony) و FTC و بازی‌باز‌ها مربوط به انحصاری شدن سری بازی Call of Duty و بسیاری از بازی‌های پرطرفدار شرکت اکتیویژن بلیزارد برای کنسول‌های ایکس باکس است که البته، رئسای ایکس باکس قول داده‌اند که بعد از نهایی شدن این قرارداد، سری بازی Call of Duty همچنان برای سایر پلتفرم‌ها نیز منتشر شود.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا