اخبار تکنولوژی

شیائومی ۱۵ پرو و اولترا دارای ویژگی جذابی هستند

شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو در ماه نوامبر رونمایی شد و انتظار می‌رود این برند در اواخر این ماه از ۱۴ اولترا در بازار چین رونمایی کند. در حالی که سری Xiaomi 14 در بازار جهانی عرضه نشده است، شایعات درباره سری شیائومی ۱۵ منتشر شد. یک افشا جدید جزئیاتی را در مورد نوع حسگر اثرانگشتی که در مدل شیائومی ۱۵ پرو و اولترا دیده می‌شود فاش کرده است.

بر اساس اطلاعات فاش شده توسط افشاگر چینی اسمارت پیکاچو، Xiaomi 15 Pro و Xiaomi 15 Ultra دارای اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک زیر صفحه نمایش هستند. مشخص نیست که آیا شیائومی ۱۵ آن را خواهد داشت یا خیر، که نشان می‌دهد می‌تواند به حسگر اثر انگشت اپتیکال در صفحه نمایش مجهز شود.

برای کسانی که نمی‌دانند، نوع اولتراسونیک از امواج صوتی برای ایجاد یک نقشه سه بعدی از اثر انگشت کاربر استفاده می‌کند که در مقایسه با نمونه نوری خود، دقت و امنیت بالاتری را ارائه می‌دهد. این فناوری در شرایط چالش برانگیز مانند انگشتان خیس یا کثیف برتر است، زیرا می‌تواند به عیوب سطح نفوذ کند.

شیائومی ۱۵ پرو با فناوری نمایشگر بهتر

از سوی دیگر، سنسورهای نوری با استفاده از نور، یک تصویر دوبعدی از اثرانگشت می‌گیرند، که آن‌ها را به طور کلی سریع‌تر می‌کند اما به طور بالقوه بیشتر در معرض جعل هستند. در حالی که حسگرهای نوری در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند، سنسورهای اولتراسونیک تمایل دارند تا تجربه احراز هویت بیومتریک قوی‌تر و قابل‌اعتمادتری را به خصوص در شرایط محیطی نامطلوب ارائه دهند.

سری Galaxy S24، Find X7 Ultra و iQOO 12 Pro از جمله گوشی‌های اخیری هستند که دارای حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش اولتراسونیک هستند، در حالی که سایر گوشی‌ها از جمله سری Xiaomi 14 به نسخه اپتیکال مجهز شده‌اند.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که سری ۱۵ شیائومی دارای چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خواهد بود. شیائومی ۱۵ ممکن است دارای صفحه نمایش تخت ۶.۳۶ اینچی اولد ۱۲۰ هرتزی با پشتیبانی از رزولوشن ۱.۵K باشد، در حالی که ۱۵ Pro ممکن است دارای صفحه نمایش لبه خمیده بزرگ‌تر با وضوح ۲K باشد. تولید انبوه سری ۱۵ شیائومی ممکن است در سپتامبر سال جاری آغاز شود که نشان می‌دهد ممکن است در ماه اکتبر عرضه شود.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا