اخبار

عرضه پنجمین نسخه بتا برای سیستم عامل‌های اپل برای توسعه دهندگان

عرضه پنجمین نسخه بتا برای سیستم عامل‌های اپل برای توسعه دهندگان

نسخه بتا برای سیستم عامل های اپل

شرکت اپل در حال کار کردن بر روی نسخه‌های جدیدی سیستم عامل خود برای تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها و تلویزیون‌های هوشمند است و به همین دلیل نیز نسخه بتا برای این سیستم عامل‌ها تا به امروز چهار عرضه مختلف را پشت سر نهاده‌اند. در این میان اپل تصمیم گرفته است تا به‌صورت رسمی پنجمین نسخه بتا از این سیستم عامل‌ها را نیز عرضه کند و توسعه دهندگان نرم‌افزاری می‌توانند با استفاده از نسخه بتا از سیستم عامل عرضه نشده اپل به سراغ تولید برنامه برای آن رفته و در عین حال نیز مشکلات یافته شده را به اپل گزارش بدهند تا این شرکت آن‌ها را رفع کند.

نسخه بتا از سیستم عامل‌های iOS نسخه ۱۰٫۳، Watch OS نسخه ۳٫۲ (سیستم عامل مخصوص ساعت‌های هوشمند) و tvOS نسخه ۱۰٫۲ (سیستم عامل مخصوص تلویزیون‌های هوشمند) به‌صورت رسمی توسط این غول سیلیکون ولی عرضه شده‌اند. شایان ذکر است که چند روز پیش از این عرضه بزرگ نیز نسخه بتایی از سیستم عامل مک برای رفع ایراد به توسعه دهندگان نرم‌افزاری ارائه شده بود.

با توجه به این شرایط می‌توان انتظار داشت که نسل بعدی سیستم عامل‌های اپل پیش از عرضه رسمی به بازار به‌خوبی آزموده شده باشند و ایرادهای مختلفی در آن‌ها رفع شده باشد. با این حال نمی‌توان انتظار داشت که یک محصول کاملا بدون ایراد به‌عنوان نسخه نهایی سیستم عامل به بازار عرضه شود ولی هواداران اپل می‌توانند خوشحال باشند که سیستم عامل‌های محبوب آن‌ها حداقل در پنج دوره زمانی توسط متخصصان برنامه‌نویسی عیب‌یابی شده است.

شایان ذکر است که زمان عرضه نهایی هیچ‌یک از سیستم عامل‌های یاد شده به‌صورت دقیق مشخص نیست ولی شایعاتی در این زمینه وجود دارند که البته به‌قدری با یکدیگر در تناقض هستند که بهتر است منتظر اعلان رسمی شرکت اپل باقی ماند و بر روی هیچ‌کدام از این شایعات حساب باز نکرد.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا