اخبار

عصر طلایی فروش تلفن‌های همراه هوشمند به‌واسطه بازارهای در حال توسعه

آمار فروش تلفن‌های همراه هوشمند

شاید بتوان گفت که در حال حاضر در عصر طلایی تلفن‌های همراه هوشمند قرار داریم و تقریبا هر کسی که می‌شناسیم یک دستگاه هوشمند در اختیار دارد. این موضوع نه‌تنها از نظر مشاهده اطراف شما قابل درک است بلکه آمار و ارقام رسمی نیز آن را تائید می‌کنند.

نتایج بررسی‌های جدید نشان دهنده این است که فروش تلفن‌های همراه هوشمند به دلیل علاقه بازارهای در حال توسعه بسیار بالا رفته است. تقاضا برای تلفن‌های همراه هوشمند در سه ماهه دوم سال میلادی جاری به ۳۴۷ میلیون دستگاه رسیده و این باره زمانی را به بهترین دوره از لحاظ فروش تبدیل کرده است.

بازارهای در حال توسعه آسیا هر ساله به میزان ۱۳ درصد رشد تقاضا داشته‌اند و در پی آن نیز این رقم در بازارهای اروپای مرکزی و شرقی ۱۱ درصد و در آمریکای لاتین ۱۰ درصد رشد داشته است. ارزش بازار نیز به دلیل افزایش متوسط فروش هر ساله ۹ درصد رشد کرده است. اروپای غربی و کشورهای توسعه یافته آسیایی ۴ درصد کاهش را تجربه کرده‌اند زیرا بازار در این کشورها اشباع شده مانده است.

بر اساس اظهارات کمپانی انجام دهنده این بررسی‌ها که GfK نام دارد، مصرف‌کننده‌ها راضی به پرداخت مبالغ بیشتر بر روی تلفن‌های همراه هوشمند خود هستند زیرا برای آن‌ها تجربه کاری بهتر حرف اول را می‌زند. پیش‌بینی‌ها حاکی از این هستند که تقاضا برای تلفن‌های همراه هوشمند سالانه افزایش خواهد یافت.

همچنین GfK انتظار دارد تا رونمایی از چندید تلفن همراه هوشمند در فصل پایانی سال میلادی جاری بتواند کاهش ۰٫۴ درصدی بازار را تا حدی جبران کند. با تمامی این تفاسیر، شرایط فعلی نشان می‌دهد که در طول چند سال آینده تمامی بازار به مرحله اشباع خواهد رسید و در آن زمان باید به بررسی شرایط آینده بازار پرداخت زیرا معمولا پس از اشباع، دوران افول یک بازار چندان دور نیست. البته این‌که جایگزین تلفن‌های همراه هوشمند در چه زمانی به‌صورت رسمی معرفی شده و مورد پذیرش قرار بگیرد نیز می‌تواند یک مولفه بسیار مهم در تعیین میزان عمر دنیای تلفن‌های همراه هوشمند باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا