اخبار

عقب افتادن دستیار صوتی سیری از سایر رقبا

به نظر می رسد در دورانی که آمازون با الکسا، مایکروسافت با کورتانا و سامسونگ با بیکسبی یکه تازی می کنند، سیری روزهای خوبی را سپری نخواهد کرد. این دستیار صوتی علیرغم شروع استثنایی، در حال حاضر رو به افت رفته و تغییرات عمده ای در آن نیز صورت نمی گیرد.هوم پاد نیز که اسپیکر هوشمند اپل به شمار می رود نتوانست آنطور که باید و شاید در مسیر پر رونق قرار گیرد. سیری از زمان آغاز به کارش، مسیری طولانی پیش‌روی خود داشته و فرهنگ توسعه‌ی اپل نیز موجب شده است این دستیار صوتی نتواند در پس گرفتن عرصه‌های واگذارشده به رقبا توفیق چندانی به‌ دست آورد.
همانطور که خود اعضای شرکت اپل اعلام کردند، سیری در ابتدا با راهیابی به آیفون ۴ در سال ۲۰۱۱ آمادگی لازم را نداشت سیری به دلایل مربوط به تبلیغات و بازاریابی با عجله راهی بازار شد و درست از همان نقطه‌ی آغاز در مورد نحوه‌ی پیشرفت آن اختلاف و ناسازگاری وجود داشت.
ریچارد ویلیامسون، مدیر وقت سیری، بدون تخمین زدن شرایط و امکانات تنها به فکر عرضه سریع سیری به بازار بود. او تصمیمات عجیبی در این زمینه گرفت ویکی از آن تصمیمات این بود که عملکرد سیری تنها سالی یک بار بهبود و ارتقاء یابد. ویلیامسون این اظهارات را انکار می‌کند و برای فاجعه‌ی پیش‌آمده که حداقل خودش به آن اذعان دارد، اعضای تیم را مسئول دانسته است. در هر صورت، فورستال و ویلیامسون هر دو یک سال پس از فاجعه‌ی دیگری که با انتشار اپل مپس (اپلیکیشن نقشه‌ی اپل) به‌ وجود آمد، از شرکت اخراج شدند.
هنگامی که اپل در سال ۲۰۱۲ مشغول کار روی اسپیکرهای اختصاصی خود بود، تصور نمی‌شد که یک روز سیری داخل آن قرار بگیرد؛ اما با عرضه‌ی اکو در سال ۲۰۱۴، اپل بدون درنگ مسیر خود را عوض کرد. با این حال، تا سال ۲۰۱۵ اعضای تیم سیری در جریان برنامه‌های مربوط به هوم‌پاد قرار نگرفته بودند و زمانی تصمیم به تغییر گرفته شد که دیگر بسیار دیر شده بود.
بر خلاف دنیای امروز، سیری همچنان یک سیستم ایزوله باقی مانده و برنامه های دیگر به سختی می توانند با آن یکسان سازی شوند. در مقابل، اپل کماکان سرسختی را حفظ کرده است و به بهبودهای صورت‌گرفته در عملکرد سیری، صدای طبیعی، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی آن افتخار می‌کند. دستیار صوتی اپل در حال حاضر صدای شبیه‌تری به انسان پیدا کرده است؛ اما نمی تواند حتی عملکردهای ساده ای را که رقبا انجام میدهند، به نمایش بگذارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا