اخبار

فرصتی برای یک سفر تحقیقاتی خارج از مرزها

LG Global Challenger ، فرصتی برای یک سفر تحقیقاتی خارج از مرزها

هر موضوع، هر کشور وهرطرحی به انتخاب شما

 
 
شرکت ال‌جی در راستای حمایت از دانشجویان و تشویق آنها به مطالعه عمیق در مورد موضوعاتی که تمایل به یادگیری دارند و ایجاد فضا و بستر مناسب برای رقابت و چالش‌های بی پایان فرصتی فراهم کرده است تا سفرهای تحقیقاتی به کلیه کشورهای مختلف، برای دانشجویان ایرانی برنامه ریزی شود تا علاقه مندان به علم و یادگیری در این مسیر، تجربه و چشم اندازی جدید بدست آورند. پروژه LG Global Challenger  اولین و جدیدترین برنامه های سفر تحقیقاتی به خارج کشور برای دانشجویان ایرانی در دوره کارشناسی می‌باشد.
این رقابتها برای اولین بار در سال ۱۹۵۵ در کره جنوبی پایه ریزی شد که به عنوان محبوب‌ترین برنامه عمده و اردوی سفر به خارج از کشور در میان دانشجویان دانشگاه‌های کره، با نرخ رقابت ۱ به ۲۱ شناخته شد و مورداستقبال همگان قرار گرفت. در طی ۲۱ سال گذشته، شرکت کنندگان در رقابت LG Global Challenger، به سفرهای تحقیقاتی متعددی اعزام شده‌اند که مسافت طی شده در این سفرها، بیش از ۳۳۱ بار دور زمین بوده است. به طور کلی مسافت طی شده تقریبا  ۱,۳۲۳,۷۳۸ کیلومتر می‌باشد که شامل بازدید از ۸۱۰ شهر از ۶۲ کشور جهان است. متقاضیان برای این سفرتحقیقاتی، تا سال ۲۰۱۵ حدود ۵۰ هزار نفر، معادل جمعیت یک استادیوم فوتبال برآورد شده‌اند که در طی ۲۰ سال گذشته شمار زیادی از متقاضیان از بین دانشجویان مقطع کارشناسی در رشته های مختلف بوده‌اند. شرکت ال‌جی ۶۹۰ تیم با۲,۶۲۰  عضو برای این سفرتحقیقاتی تشکیل داده است.
پیشتر گزارش‌های حاصل از نتیجه سفرهای تحقیقاتی انجام شده، به عنوان منبع تحقیقاتی در فناوری های مدرن و بهبود فرهنگ در کره استفاده شده است و امید است در آینده نتایج این تحقیقات در راستای پیشرفت در کشور ایران استفاده شود. از نمونه های موفق به کار گرفته شده در کشور کره میتوان به چند پروژه  اشاره کرد. به طور مثال پروژه “مجموعه‌های فرهنگی دارای سالن‌های نمایش فیلم متعدد در کشورهای توسعه یافته” در سال ۱۹۶۶، پایه و اساسی برای ایجاد پردیس‌های سینمایی در کره شد. اطلاعات و داده‌های نتیجه سفرهای تحقیقاتی با موضوعات “مفهوم جدید اتوبوس‌رانی برای حل معضل ترافیک” در سال ۲۰۰۲ و “مونو ریل، چشم‌انداز آینده حمل و نقل کره” در سال ۲۰۰۵ که توسط مقامات دولتی درخواست داده شده بود، به عنوان منبع تحقیقاتی در سازماندهی سیاست‌های دولتی مورد استفاده قرار گرفت.
دانشجویان ایرانی نیز در این رقابت می‌توانند در تیم های ۴ نفره آزادانه موضوع سفر و کشور مورد علاقه خود را انتخاب کنند و از موقعیت‌های بی‌نظیر و بسیار عالی بازدید کنند. برای این سفر تحقیقاتی ۶ موضوع در زمینه‌های علوم طبیعی، فناوری اطلاعات (IT)، مهندسی، اقتصاد و مدیریت، علوم انسانی و اجتماعی و فرهنگ و هنر برای انتخاب وجود دارد.
و همچنین این طرح با استقبال بی‌نظیری از طرف دانشجویان ایرانی روبرو شده است. اعضای تیم سفر تحقیقاتی با توجه به طرح تحقیقاتی، با تیمی متشکل از ۴ نفر شرکت کننده و در مدت ۲ هفته  و در کشور مورد نظر خود، فعالیت‌های تحقیقاتیشان را در سازمان‌های دولتی، آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و نهادهای اجتماعی دیگر که بالاترین سطح دانش در جهان را دارا می‌باشند  انجام می‌دهند. در طول دوره سفر تمام هزینه‌ها از جمله هزینه بلیط، اقامت و … برعهده شرکت ال‌جی می‌باشد، همچنین پس از بررسی و ارزیابی گزارش رقبا بعد از اتمام سفر، هدیه نقدی در راستای عملی کردن نتایج سفر تحقیقاتی به تیم برنده داده خواهد شد.
تاکنون دانشگاه‌های معتبری مثل شهید بهشتی، پلی تکنیک و علم و صنعت آمادگی خود را برای همکاری نزدیکتر در این زمینه اعلام کرده‌اند و رایزنی با سایر دانشگاه های معتبر در حال انجام میباشد. لازم به ذکر است که شرکت برای کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل دوره کارشناسی در سراسر کشور آزاد میباشد.
علاوه بر این، ال‌جی فرصت یک دوره کارآموزی در شرکت ال‌جی را برای تیمی که به عنوان برنده در این رقابت جایزه بزرگ را دریافت می‌کند، فراهم می‌کند. در همین حال شرکت ال‌جی، نسخه‌ای از گزارش سفر دانشجویان را منتشر کرده که در دانشگاه‌ها و کتابخانه‌های عمومی قابل دسترس است. در پایان گزارشی از نتیجه سفر تحقیقاتی در وب سایت www.lgchallenger.ir قرار داده خواهد شد که دانشجویان، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی امکان استفاده آزادنه از آن را خواهند داشت.
 
 
دانشجویان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آدرس lgchallenger.ir  مراجعه بفرمایند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا