اخبار

فناوری رایانش ابری بومی‌سازی شد

معاون توسعه شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات از پیاده سازی رایانش ابری و بومی سازی این فناوری خبر داد.

علی اصغر انصاری معاون توسعه شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران در رونمایی از پیاده سازی رایانش ابری در حوزه saas و Daas و paas برای اولین بار در کشور، اظهار داشت: این سرویس در حوزه رایانش ابری یکی از دستاوردهای بومی در راستای خود‌کفایی صنعتی و اقتصاد مقاومتی است که توسط متخصصان داخلی بومی سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه بومی سازی این فناوری در صنعت IT، باعث صرفه جویی در هزینه‌ها و استفاده بهینه از منابع می‌شود، اضافه کرد: همچنین فناوری رایانش ابری، محدودیت‌های دسترسی به نرم افزارهای مورد نیاز افراد و سازمان‌ها را حذف کرده است.

وی خاطر نشان  کرد: این اقدام دستاورد خوبی در حوزه فناوری اطلاعات است و می‌توان گفت که دانش رایانش ابری در کشور بومی‌سازی شده است.

همچنین در این مراسم غلامحسین پور مدیر پروژه بومی‌سازی رایانش ابری فاوامجد درباره این فناوری، تصریح کرد: دانش رایانش ابری از کشورهای پیشرفته آغاز شد و روز به روز گسترش می‌یابد که خوشبختانه امروز این فناوری در کشور بومی‌سازی شده و نرم افزارهای مورد نیاز مهندسین طراحی و روی سایت http://www.micloud.ir در دسترس قرار گرفته است.

وی  با اشاره به مزایای بومی‌سازی این فناوری، افزود: استفاده از رایانش ابری، متقاضی را از سرمایه گذاری سنگین برای خرید نرم افزار و سخت افزار بی نیاز می‌کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا