اخبار

فیسبوک مشغول تست ابزاری است که حساب های کاربری قلابی را نشاندار می کند

همانطور که می دانید ساخت حساب کاربری در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر بسیار ساده است. ممکن است شما هم در این شبکه های اجتماعی دارای حساب کاربری باشید ولی هرگز متوجه نشوید که شخص دیگری حساب کاربری دیگری به نام شما ساخته است. از آنجایی که در حال جاضر همه ما به نوعی از طریق این شبکه ها با دنیا در ارتباطیم،هر گونه خدشه ای که به شخصیت آنلاین ما وارد شود می تواند مشکلات لاینحل متعددی را با خود همراه آورد. بنابراین شبکه های اجتماعی باید از ابزاری برخوردار باشند که تشکیل حساب های کاربری قلابی به نام دیگران را شناسایی کرده و از آن ممانعت بعمل آورد. این دقیقا کاری است که فیسبوک در حال حاضر به آن مشغول است.
در سایت های خبری آمده است که فیسبوک در حال تست ویژگی جدیدی است که می تواند به صورت خودکار به کاربران هشدار دهد که شخص دیگری با نام و عکس ایشان حساب کاربری ساخته است.
این پیام هشدار فقط در صورتی ارسال می شود که استفاده از اطلاعات کاربر توسط این ابزار شناسایی شود. در این پیام از کاربر درخواست می شود که حساب کاربری مورد نظر را چک کند و اگر شخصی از اطلاعات آنها استفاده کرده است موضوع را اطلاع دهند.
روند ارسال نوتیفیکیشن اتوماتیک است ، اما اگر حساب کاربری به عنوان تقلبی نشاندار شود، توسط کارشناسان فیسبوک بررسی خواهد شد. این ویژگی از ماه نوامبر سال گذشته در دست آزمایش است و گفته می شود که در خصوص ۷۵ درصد از کاربران میلیاردی فیسبوک نیز استفاده شده است.
آنتیگون دیویس، مدیر امنیت جهانی فیسبوک، در این خصوص گفته است

در بعضی کشورها چنین حساب های کاربری می تواند تهدید بزرگی برای افراد و بخصوص زنان از نظر اجتماعی و فرهنگی باشد.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا