اخبار

فیس‌بوک معتقد است این دستگاه جای تلفن همراه را خواهد گرفت

فیس‌بوک معتقد است این دستگاه جای تلفن همراه را خواهد گرفت

تلفن همراه

کمپانی فیس‌بوک به‌تازگی اعلام کرده است که عینک‌های هوشمند مشابه با عینک گوگل به‌زودی و تا حدود سال ۲۰۲۲ میلادی جایگزین تلفن‌های همراه هوشمند خواهد شد زیرا امروزه تاکید بر فناوری‌های همه‌جانبه از هرزمانی بیش‌تر شده است.

تلفن همراه هوشمند در طی چند سال اخیر از کالاهایی لوکس و مدرن به گجت‌هایی ضروری تبدیل‌ شده‌ است که داشتن آن‌ها برای تمامی افراد جامعه تا حدودی به یک الزام تبدیل گشتهاست. هم‌اکنون حتی بسیاری از ما نمی‌توانیم زندگی بدون این دستگاه‌ها را متصور شویم. بر اساس گفته‌های فیس‌بوک، بااین‌حال احتمال می‌رود که ما مجبور شویم دوباره تلفن همراه هوشمندمان را به نفع گجت جدیدی کنار بگذاریم.

یکی از مدیران اجرایی اوکولوس دراین‌باره بیان کرد که:« من پیش‌بینی می‌کنم که به‌جای حمل تلفن‌های همراه هوشمند خوش استیل به همه‌جا، از عینک‌های خوش استیل استفاده خواهیم کرد. این عینک‌ها دارای قابلیت واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هر چیزی در این میان خواهند بود و ما همه‌روزه از این قابلیت‌ها بهره خواهیم برد.»

یکی از دلایلی که کمپانی فیس‌بوک از میان بسیاری از فناوری‌های جدید آینده عینک‌های هوشمند را برای معرفی انتخاب کرده است این است که این عینک‌ها صفحه‌نمایش‌های بصری واقعیت افزوده را با فناوری‌های مربوط به بهبود صدا ترکیب کرده، برای کاربران ترجمه زبان‌های مختلف را به‌صورت همزمان فراهم می‌آورند و همچنین می‌توان با آن‌ها به‌راحتی به گفتگوی متنی پرداخت.

همچنین کاربران می‌توانند با نگاه به آیتم‌ها و اشیا درباره آن‌ها به جستجوی اینترنتی بپردازند و حتی با خیره شدن زدن به آن‌ها برای چند ثانیه اطلاعاتی درباره دمای اشیا کسب کنند. به‌این‌ترتیب می‌توان به‌راحتی حدس زد که تلفن‌های همراه هوشمند امروزی به‌جای جایگزین شدن با تبلت‌ها و فبلت‌های انعطاف‌پذیر با گجت‌های پوشیدنی بسیار پیشرفته جایگزین خواهند شد.

حال تنها باید منتظر ماند و دیدی که این پیش‌بینی فیس‌بوک تا چه اندازه می‌تواند دقیق باشد و آینده فناوری به چه صورت شکل خواهد گرفت.

 

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا