اخبار

قابلیت‌های ویژه نقشه گوگل برای محصولات اپل و اندروید

قابلیت‌های ویژه نقشه گوگل برای محصولات اپل و اندروید

نقشه گوگل

کمپانی گوگل قصد دارد تا به‌زودی قابلیت به اشتراک‌گذاری آنی موقعیت مکانی را برای کاربران نرم‌افزار نقشه خود بر روی سیستم عامل اندروید و iOS منتشر کند. این ویژگی تقریبا مشابه با قابلیت Find My Friends اپل است.

کاربران می‌توانند با اشاره بر روی نقطه آبی موقعیت مکانی خود و یا باز کردن منوی اصلی به این قابلیت دسترسی پیدا کنند. بعد از انجام این کار منویی برای آن‌ها بازگشایی می‌شود که می‌توانند با استفاده از آن تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند موقعیت مکانی خود را با مخاطبین نقشه گوگل خود به اشتراک گذاشته و یا لینکی را در اختیار بگیرند که بتوانند آن را در نرم‌افزارهای پیام‌رسان و یا ایمیل به اشتراک بگذارند.

همچنین این نرم‌افزار از کاربران می‌خواهد که برای لینک یادشده محدودیت زمانی تعیین کنند. آن‌ها می‌توانند در انتخاب‌های خود گزینه بدون محدودیت زمانی را نیز انتخاب کنند. محدودیت‌های زمانی می‌تواند از ۱۵ دقیقه تا ۳ روز متغیر باشد ولی همچنان اگر فردی گزینه به اشتراک‌گذاری بدون محدودیت زمانی را انتخاب کند بازهم هرچند هفته یک‌بار ایمیلی جهت یادآوری فعال بودن این قابلیت را دریافت خواهد کرد.

بااین‌حال باید در نظر داشت که کمپانی گوگل برای ایجاد امنیت بیشتر به اشتراک‌گذاری مبتنی بر لینک را محدود به زمانی معین کرده است به‌این‌ترتیب احتمال سو استفاده در صورت ارسال لینک به فردی اشتباه به حداقل می‌رسد.

نسخه اندک متفاوتی از به اشتراک‌گذاری بر روی حالت مسیریابی نمایان خواهد شد. کاربران می‌توانند با اشاره بر روی گزینه “بیشتر” در سمت راست نقشه گوگل نه‌تنها موقعیت مکانی خود را به اشتراک گذاشته بلکه زمان تقریبی رسیدن خود را نیز به اشتراک بگذارند. بااین‌حال برخلاف نسخه استاندارد، زمانی که فرد به مقصد خود می‌رسد، اشتراک‌گذاری سفر به‌صورت خودکار پایان می‌یابد.

همچنین افراد می‌توانند با دریافت اعلانات بر روی تلفن همراه خود از ردیابی موقعیت مکانی خود توسط فرد دیگری در نقشه گوگل آگاه بشوند. بر اساس گفته‌های کمپانی گوگل این ویژگی به‌زودی و به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد.»

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا