اخبار

مشخصات اچ تی سی ۱۰ لو رفت

تنها چند روز به کنفرانس معرفی اچ تی سی ۱۰ ( HTC 10) باقی‌مانده است اما گویا همین چند روز هم قرار نیست در امان باشیم و هیچ سورپرایزی در کار نخواهد بود! به‌تازگی تصاویری از نتایج بنچمارک‌های اچ تی سی ۱۰ منتشر شده است که مشخصات اچ تی سی ۱۰ را مشخص می‌کند.
پرچم‌دار جدید کمپانی اچ تی سی به‌تازگی در دو بنچمارک مطرح حاضر شده است و نتایج این دو بنچمارک بر روی اینترنت منتشر شده است. اولین تصویر متعلق به بنچمارک GFXBench است؛ جایی که این گوشی را کالبدشکافی کرده‌اند و مشخصات اچ تی سی ۱۰ که شامل پردازنده و رم آن می‌شود را در معرض دید عموم گذاشته‌اند!
طبق این نتایج، اسمارت‌فون HTC 10 قرار است از جدیدترین نسل پردازنده‌های موبایل ساخت کوالکام، یعنی اسنپدراگون دراگون ۸۲۰ بهره ببرد. جالب است بدانید که به‌تازگی نیز کوالکام در پستی در توییتر از این پردازنده‌ی جدید تعریف کرده بود و همه را برای مشاهده‌ی قدرت و سرعت فوق‌العاده‌ی آن دعوت کرده بود.

نسل دهم تلفن‌های هوشمند اچ تی سی با دارا بودن این پردازنده، به گروه ال‌جی جی ۵ و گلکسی اس ۷ (مدل سفارش آمریکا) ملحق می‌شود و از این بابت خیال علاقه‌مندان کمپانی تایوانی راحت خواهد بود که قرار نیست قلب تپنده‌ی دیوایس جدیدشان در رقابت با غول‌های دیگر کم بیاورد. به‌خصوص با دانستن این موضوع که اچ تی سی ۱۰ قرار است ۴ گیگابایت نیز حافظه‌ی رم داشته باشد و این یعنی سرعت و قدرتی به‌مراتب فراتر از نیازهای یک کاربر متوسط رو به بالا.
این پردازنده‌ی هشت هسته‌ای با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز در کنار پردازنده‌ی گرافیکی Adreno ۵۳۰ که آن‌هم ساخت کوالکام است، مسئولیت اصلی پردازش اطلاعات را بر عهده خواهند داشت. مدل پایه‌ی اچ تی سی ۱۰ نیز دارای فضای ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایتی خواهد بود که یک میزان منطقی و رایج به‌حساب می‌آید.
HTC-10-specs-leak.jpg
در بحث کیفیت صفحه‌ی نمایش، اچ تی سی قدم بزرگی برداشته است و قرار است تاچ اسکرین ۵.۱ اینچی اچ تی سی ۱۰ با کیفیت کواد اچ‌دی (Quad HD) تولید شود؛ با این کیفیت محصول جدید HTC تنه به تنه‌ی گلکسی اس ۷ سامسونگ خواهد زد. اما نکته‌ی هیجان‌انگیز دیگر این است که اچ تی سی ۱۰ قرار است ضعف همیشگی پرچم‌داران اچ تی سی در زمینه‌ی دوربین و قابلیت‌های تصویربرداری را جبران کند و ازاین‌رو یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور بزرگ‌تر و دریچه‌ی نوردهی عریض‌تر از حد معمول بر روی آن قرار داده شده است؛ اتفاقی که پیش‌ازاین نیز در گلکسی اس ۷ و نکسوز ۵ ایکس (Nexus 5X) رخ داده بود. البته اگر به تصویر دقت کنید، رقم دوربین معادل ۱۱ مگاپیکسل قرار داده شده است که آن‌هم به دلیل نسبت ۴: ۳ تصویر است.
اما تصویر دوم مربوط به بنچمارک معروف گیک بنچ (Geekbench) می‌شود. طبق نتایج این بنچمارک که معیار اصلی خیلی از کارشناسان و کاربران برای رده‌بندی اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها به‌حساب می‌آید، اچ تی سی ۱۰ توانسته است در پردازش تک‌هسته‌ای امتیاز ۲۲۸۷ را به‌دست بیاورد، این امتیاز در پردازش چندهسته‌ای به ۵۲۷۵ رسیده است:
قطعات اچ تی سی ۱۰ لو رفت؛ اسنپ دراگون ۸۲۰ و رم ۴ گیگابایتی
بنابراین با جمع‌بندی این اطلاعات، انتظار می‌رود که اچ تی سی ۱۰ بتواند از پس مسئولیت سنگین خود بربیاید و بار دیگر نام این کمپانی تایوانی را بر سر زبان‌ها بی اندازد. حداقل بر روی کاغذ که این‌گونه است و مشخصات سخت‌افزاری بالا، یک فروش موفق را نوید می‌دهند. حالا همه‌چیز به کنفرانس روز ۱۲ آوریل (سه شنبه ۲۴ فروردین) بستگی دارد و باید ببینیم که آیا اچ تی سی می‌تواند معرف «محصول بزرگ بعدی» باشد یا خیر.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا