اخبار

مشخصات نوکیا ۷ پلاس و نوکیا ۱ افشا شد

نوکیا ۷ پلاس

کمپانی اچ ام دی گلوبال با فروش بیش از ۴ میلیون تلفن همراه هوشمند در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۱۷ میلادی در حال حاضر قطعاً در موقعیت خوبی برای عرضه دستگاه‌های بیشتر در سال ۲۰۱۸ میلادی قرارگرفته است. مدتی قبل دراین‌باره شنیدیم که نوکیا ۷ پلاس و نوکیا ۱ در طی سال میلادی جاری رونمایی خواهند شد و اچ ام دی گلوبال نیز وجود این دو تلفن همراه هوشمند را تائید کرد اما هم‌اکنون با تشکر از تصاویر افشاشده از این دو تلفن همراه هوشمند می‌توانیم نگاهی دقیق‌تر به آن‌ها بیندازیم.
تلفن همراه هوشمند نوکیا ۷ پلاس واقعاً جذاب خواهد بود و به نظر می‌رسد که اولین دستگاهی نوکیایی نیز باشد که از صفحه‌نمایشی با گوشه‌های انحنادار استفاده می‌کند. بر اساس شایعات قبلی، این صفحه‌نمایش درواقع یک صفحه‌نمایش ۶ اینچی با نسبت صفحه‌نمایش به بدنه جدید ۱۸:۹ است که البته هنوز میزان رزولوشن پیکسل‌های آن مشخص نشده است. همچنین این دستگاه به‌احتمال بسیار زیاد از اسنپ دراگون نه چندان بد ۶۶۰ و رم ۴ گیگابایتی به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. البته خبر خوش برای برخی کاربران این‌که جک ۳٫۵ میلی‌تری هم در این دستگاه دیده می‌شود.
این تلفن همراه  هوشمند در بدنه پشتی خود از لنز دوقلو با برند Zeiss، حسگر اثرانگشت و یک لوگوی اندروید وان بهره مند خواهد شد و این به آن معناست که این دستگاه بر روی اندروید ۸ عرضه می‌شود و تا دو سال پس از عرضه نیز به‌روزرسانی‌های اندروید را دریافت خواهد کرد
از طرفی دیگر، تلفن همراه نوکیا ۱ که به‌نوعی دستگاهی مقرون‌به‌صرفه به‌حساب می‌آید و نباید سخت‌افزار آن‌چنانی داشته باشد نیز با صفحه‌نمایشی با رزولوشن ۷۲۰ x ۱۲۸۰ به همراه ۱ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. البته این دستگاه به‌احتمال‌قوی یکی از دستگاه‌های اندروید وان است که درواقع نسخه‌ای کم حجم تر از اندروید برای دستگاه‌های سطح ابتدایی است.
انتظار داریم که هردوی این تلفن‌های همراه هوشمند یعنی نوکیا ۷ پلاس و نوکیا ۱ به‌صورت رسمی در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۸ میلادی که در بارسلونا برگزار خواهد شد به همراه پرچم‌دار نوکیا ۹ عرضه شوند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا