اخبار

مشخصات و زمان رونمایی از گوشی شیائومی می ۶ ایکس فاش شد

نسخه لایت یا ارزان قیمت تر پرچم دار شیائومی، یا شیائومی می ۶ ایکس تا چند روز آینده رونمایی خواهد شد. دیگر مشخصات فنی این گوشی نیز در فضای مجازی منتشر شده است.
مدیاتک هلیو پی ۶۰ گه یکی از تراشه های قدرتمند شرکت مدیاتک است و در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شد در بسیاری از گوشی های چینی جدید مثل اوپو آر ۱۵ قرار خواهد گرفت. از طرفی به نظر می رسید که شیائومی می ۶ ایکس از پردازنده اسنپدراگون ۶۲۶ بهره ببرد، اما احتمال وجود هلیو پی ۶۰ در این گوشی تقویت پیدا کرده است.
شیائومی می ۶ ایکس از یک پردازنده ۸ هسته‌ای با سرعت کلاک ۲٫۲ گیگاهرتز برخوردار است. البته مشخص نیست که پردازنده اسنپدراگون ۶۲۶ در آن دیده شود یا مدیاتک هلیو پی ۶۰ اگر این گزارش اخیر درست باشد، ما می‌توانیم انتظار عملکردی مشابه از گوشی جدید شیائومی با اوپو F7 خواهیم داشت.
روز گذشته، یکی از توسعه دهندگان گروه XDA اطلاعات مهمی را در مورد دوربین های این گوشی به دست آورده است. وی ادعا می‌کند شیائومی می ۶ ایکس به یک ماژول دوربین دوگانه با سنسورهای Sony IMX486 + IMX36 و دوربین سلفی Sony IMX376 تجهیز خواهد بود.
از آنجایی که گوشی قبلی شیائومی، ردمی نوت ۵ پرو که چند ماه پیش در هند معرفی شد نیز به سنسور ۲۰ مگاپیکسلی Sony IMX376 برای دوربین سلفی و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی Sony IMX486 به عنوان سنسور اصلی دوربین دوگانه خود تجهیز شده است بنابر این ادعا می تواند درست باشو و احتمالا گوشی جدید شیائومی نیز از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی IMX376 به عنوان دوربین جلویی و دو سنسور ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی IMX486 و IMX376 در پشت خود بهره‌مند خواهد بود.
از نظر مشخصات فنی با توجه به آنچه که تنا منتشر کرده، مدل ارزان قیمت‌تر گوشی شیائومی Mi 6 به یک نمایشگر ۵٫۹۹ اینچی فول اچ دی پلاس با نسبت ابعاد ۱۸:۹ مجهز است. دو نسخه‌ی مختلف از این گوشی عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها شامل رم ۴ گیگابایتی + حافظه ۶۴ گیگابایتی و دیگری مجهز به رم ۶ گیگابایتی + حافظه ۱۲۸ گیگابایتی است. یک باتری با ظرفیت ۲۹۱۰ میلی‌آمپر ساعت و آخرین نسخه رابط کاربری MIUI مبتنی بر اندروید ۸٫۱ اوریو نیز دیگر جزئیات این گوشی چینی خواهد بود.
اگر شایعات پیرامون گوشی صحیح باشد، شیائومی می ۶ ایکس در روز ۵ اردیبهشت ماه معرفی خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

اولین تصویر واقعی از گوشی گیمینگ شیائومی فاش شد

تبلیغات گسترده شیائومی برای دستیار هوشمند Mi Mix ۲S

مقایسه دو غول چینی، شیائومی می میکس ۲ اس و هواوی پی ۲۰

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا