اخبار

مضرات استفاده از شماره‌های مجازی برای رفتن داخل تلگرام

برخی کاربران برای حفظ حریم خصوصی، ترجیح می‌دهند شماره تلفن خود را در این برنامه ثبت نکرده و از انتشار آن جلوگیری کنند. در این صورت این کاربران از شماره‌های مجازی استفاده می‌کنند.
*  یکی از راه‌کارهای موجود برای عدم انتشار و ثبت شماره‌تلفن کاربر در فضای تلگرام، استفاده از برنامه‌ها و وب‌گاه‌هایی است که شماره مجازی و موقت در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
*  نحوه عملکرد این برنامه‌ها به این صورت است که تعداد نسبتا زیادی شماره تلفن همراه در اختیار خود دارند و آن‌ها را به صورت اشتراکی به کاربران خود اختصاص می‌دهند. دریافت تماس و پیامک در اغلب این نرم‌افزارها رایگان است و برخی افراد از این قابلیت برای ایجاد حساب کاربری در تلگرام استفاده می‌کنند.
* استفاده از این نرم‌افزارها، نه تنها حریم خصوصی کاربر را حفظ نمی‌کند، بلکه اجازه دسترسی به حساب تلگرام وی را به هزاران نفر دیگر هم می‌دهند.
* بنابراین نباید به فکر آن باشید که شاید بخت با شما یار شود و شماره مجازی شما به دست دیگر کاربران نرم‌افزار شماره مجازی نیافتد. این افراد هم می‌توانند از نرم‌افزارهای مذکور استفاده کرده، کد فعال‌سازی تلگرام را دریافت کنند و وارد حساب کاربری مرتبط با آن شماره شوند؛ حسابی که تاکنون فکر می‌کردید فقط متعلق به شماست.
* در نظر داشته باشید که حساب‌های کاربری که با این شماره‌ها ایجاد شوند، احتمالا به زودی هم هک می‌شوند و هم از کار خواهند افتاد.
منبع : ایتنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا