بررسی‌ تخصصی

معرفی قابلیت Vision Booster گوشی‌های گلکسی سامسونگ

روشن‌تر و دیدنی‌تر از همیشه

تماشای واضح تصاویر روی صفحه گوشی در موقعیت‌های مختلف، وابسته به عوامل متنوعی است. برای مثال در یک فضای بسته مانند اتاق خواب، با حداقل میزان روشنایی صفحه، تقریبا می‌توان تمامی جزئیات روی صفحه را تماشا کرد اما این تجربه هنگامی که در یک روز گرم تابستانی در فضای باز هستید قطعا متفاوت خواهد بود. گاهی نیز با تصاویر و محتوایی مواجه می‌شویم که قسمت‌هایی از آن به واسطه رنگ‌بندی تصویر به خوبی قابل مشاهده نیست. در گوشی‌های هوشمند گلکسی قابلیتی وجود دارد که با تقویت هوشمند نور، تمام اجزای مختلف تصویر را به خوبی قابل مشاهده می‌کند و از این طریق مشکل مشاهده واضح و کامل محتوا در محیط‌های پرنور را به‌طور کامل از بین می‌برد. این قابلیت که Vision Booster نام دارد، علاوه بر پرچمداران سری S به جدیدترین گوشی‌های سری A گلکسی سامسونگ هم اضافه شده است.

قابلیت Vision Booster

تجربه واقعی روشنایی با  Vision Booster

نور زیاد در محیط‌های روشن می‌تواند محتوای روی صفحه نمایش را کاملاً بپوشاند؛ اکثر شرکت‌هایی که گوشی‌های هوشمند تولید می‌کنند، برای رفع این چالش سعی در افزایش روشنایی نمایشگرهای خود دارند. با این حال، افزایش سطح روشنایی صفحه به تنهایی کافی نیست و مواقعی مشاهده تمام جزئیات صفحه به راحتی انجام نمی‌شود. قابلیت Vision Booster در سری گوشی‌های گلکسی سامسونگ جای خالی در این معادله را تکمیل می‌کند. این قابلیت با بازتولید رنگ و افزایش هوشمند روشنایی در شرایطی که نور محیط زیاد است، تماشای تمام جزئیات را آسان می‌کند. قابلیت Vision Booster از طریق تحلیل الگوریتم داده‌های نوری، کیفیت‌های رنگی متفاوتی را در قسمت‌های مختلف تصویر تنظیم می‌کند. این داده‌ها متشکل از نمودارهایی است که فراوانی و میزان نور در اجزای مختلف تصاویر را نشان می‌دهند.

قابلیت Vision Booster

قابلیت Vision Booster به کمک تجزیه و تحلیل این نمودارها، مقدار روشنایی و رنگ هر پیکسل را بهبود می‌دهد تا مناطق تاریک را روشن‌تر و رنگ‌ها را غنی‌تر سازد. این قابلیت همچنین نسبت کنتراست را به حداکثر می‌رساند تا رنگ‌ها را حتی در زیر نور مستقیم خورشید یا سایر منابع نوری روشن، زنده‌تر مشاهده کنید. به عبارت دیگر Vision Booster یک فناوری است که با نقشه‌برداری از میزان روشنایی قسمت‌های مختلف تصویر، کیفیت آن‌ها را تنظیم می‌کند و در نهایت دید بهتری در برابر نور شدید بیرونی فراهم می‌کند. بنابراین هنگامی که به بیرون می‌روید، ممکن است متوجه تغییر رنگ صفحه نمایش یا کیفیت آن شوید و از این بابت ابراز نگرانی کنید؛ خیالتان راحت این تغییرات برای بهبود دید در فعالیت‌های خارج از منزل توسط Vision Booster برای شما ایجاد شده است.

قابلیت Vision Booster

قابلیت Vision Booster زمانی که دستگاه شرایطی با نور زیاد را در محیط تشخیص می‌دهد، به‌طور خودکار فعال می‌شود. هیچ راهی برای روشن یا خاموش کردن دستی آن وجود ندارد. با این حال، لازم است قابلیت روشنایی تطبیقی (Adaptive Brightness) در گلکسی شما فعال باشد تا Vision Booster به تجزیه و تحلیل بپردازد. برای فعال‌سازی روشنایی تطبیقی نیز می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات شوید.
  • به بخش نمایشگر (Display) بروید.
  • گزینه‌ روشنایی تطبیقی (Adaptive Brightness) را یافته و آن را فعال کنید.

همچنین، می‌توانید از بالای صفحه گوشی به صورت متوالی دوبار به پایین بکشید تا نوار روشنایی نمایان شود؛ سپس روی دکمه سه نقطه سمت راست نوار کلیک کنید و دکمه Adaptive Brightness را روشن کنید.

قابلیت Vision Booster

به کمک قابلیت Vision Booster  در گوشی هوشمند خود تجربه کاربری چشم‌نوازی را در شرایط نوری مختلف خواهید داشت. این قابلیت کنتراست نور و رنگ‌ها را بهبود داده و از این طریق بر خوانش متن‌ها، مشاهده تصاویر و یا هر محتوایی را بهبود می‌بخشد. همچنین خستگی چشم را کاهش می‌دهد و حالت‌هایی اختصاصی برای استفاده راحت‌تر و بهینه‌تر را بسته به شرایط خاصی که در آن قرار دارید فراهم می‌کنند.

قابلیتVision Booster  در گلکسی‌های سری  S22 و S23 و مدل‌های جدیدتر A54 و A34 در دسترس است.

 

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا