آموزش و ترفند

معرفی نرم‌افزار کالری شمار MyFitnessPal

نرم‌افزار کالری شمار MyFitnessPal

پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌های مختلف و راه‌یابی آن به تمامی بخش‌های زندگی روزمره، کارهای بسیاری را برای ما انسان‌ها آسان‌تر کرده است. یکی از وظایفی که شاید انجام آن برای هر کسی آسان نباشد مربوط به فعالیت‌های ورزشی و مراقبت از سلامت است. مشغله‌های دنیای امروز بسیاری از افراد را از توجه به سلامتشان باز داشته است و البته لازم به ذکر است که رعایت نکات بهداشتی و سلامتی چندان آسان هم نیست.

یکی از ویژگی‌های اصلی سلامت بشر مربوط به وزن و مقدار کالری مصرفی است که در همین راستا نیز نرم‌افزارهای مختلفی برای ردیابی و کنترل کاری مصرفی افراد در طی روز ساخته شده‌اند. با این حال تنوع بیش‌ازاندازه و البته قابلیت‌های متنوع هر کدام از این نرم‌افزارها انتخاب را برای مخاطبان اندکی سخت می‌کند. به‌این‌ترتیب تصمیم گرفته‌ایم تا در این مقاله به معرفی برترین نرم‌افزار کالری شمار ارائه شده برای کاربران اندروید و iOS بپردازیم.

بی‌شک نرم‌افزار MyFitnessPal را می توان محبوب‌ترین کالری شمار در نزد کاربران تلفن‌های همراه هوشمند به حساب آورد. زمانی که برای اولین این نرم‌افزار را اجرا می‌کنید سوالاتی از قبیل هدفی که می‌خواهید به آن برسید، سطح تحرکتان و چند سوال شخصی در زمینه قد و وزنتان از شما پرسیده می‌شود که باید صادقانه و با دقت به آن‌ها پاسخ دهید. پس از انجام این مرحله از شما خواسته می‌شود تا ایمیل خود را به همراه رمز ورود دلخواهتان وارد کنید تا فرایند ثبت‌نام تکمیل شود. سپس هدف روزانه‌ای توسط نرم‌افزار مطابق با اطلاعات وارده برای شما طراحی می‌شود که باید برای رسیدن به وزن ایدئال از آن پیروی کنید. با ورود به صفحه اصلی این نرم‌افزار میزان کالری در طول روز مجاز به دریافت آن هستید برای شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید این بخش را با وارد کردن غذاهایی که خورده‌اید یا فعالیت‌های بدنی‌ای که انجام داده‌اید به‌روزرسانی کنید. برای انجام این کار کافی است بر روی علامت + قرارگرفته در گوشه پایین و سمت راست تصویر کلیک کنید. همچنین در منوی پیش روی خود می‌توانید اطلاعات تکمیلی دیگری از قبیل پیشرفت‌ها، میزان مصرف آب و حالات خود را به ثبت برسانید. از اطلاعات یاد شده به‌منظور جنبه‌های دیگر سلامت شما استفاده خواهد شد اما مطمئنا تاثیری در شمارش کالری نخواهد داشت.

از دیگر ویژگی‌های ارائه شده بر روی نرم‌افزار MyFitnessPal بخش خاطرات (Diary) است که می‌توانید در آن هر گونه اطلاعات اضافی و مورد نیاز خود را به ثبت برسانید. همچنین با استفاده از گزینه پیشرفت (Progress) می‌توانید عملکرد خود را در قابل گراف‌های آماری مشاهده کنید. قابلیت (Nutrition) نیز میزان کالری‌های دریافتی هر نوع غذایی را برای شما به نمایش در می‌آورد. به‌علاوه نسخه‌ای پیشرفته از این نرم‌افزار وجود دارد که البته رایگان نیست و با اشتراک سالانه ۴۹٫۹۹ دلار به فروش می رسد. لازم به ذکر است که می‌توانید از نسخه ۳۰ روزه آزمایشی این نسخه پیشرفته نیز بهره‌مند شوید. این نسخه پیشرفته علاوه بر خالی بودن از هر نوع تبلیغ ویژگی‌های اضافی دیگری را نیز برای این نرم‌افزار می‌افزاید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا