اخبار

مقایسه گلکسی اس ۹ پلاس و آیفون X ؛ مقایسه تصویری بین دو فوق هوشمند

گلکسی اس ۹ پلاس و آیفون X دو گوشی فوق العاده عالی و هوشمند شرکت های سامسونگ و اپل هستند. در این مطلب سعی داریم تا مقایسه گلکسی اس ۹ پلاس و آیفون X را در نوعی قاب تصویری داشته باشیم.
سال گذشته ابتدا سامسونگ گوشی خود را با طراحی جدید به نام گلکسی اس ۸ روانه بازار کرد. چند ماه بعد اپل با آیفون X وارد عرصه گوشی هایی شد که برای حل مساله نسبت اندازه صفحه به بدنه از بریدگی بالای صفحه نمایش استفاده کرد.

مقایسه گلکسی اس ۹ پلاس و آیفون X

البته هر چند اپل، آیفون X را اولین گوشی با بریدگی بالای صفحه نمایش در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد، اما نباید فراموش کنیم که اسنشانل فون در تابستان سال گذشته اولین گوشی بود که دارای چنین طراحی می شد. اپل با بهبود آن، سبک طراحی مشابهی را در آیفون ایکس دنبال کرد. به عقیده بسیاری از کاربران، بریدگی بالای نمایشگر قسمتی حواس پرت‌کننده محسوب می‌شود، اما در هر صورت امکان حذف حاشیه‌های بالای نمایشگر را مهیا کرده است.
با این که هنوز هم اپل، پرچمدار سال ۲۰۱۸ خود را که آیفون ایکس اس خواهد بود، رونمایی نکرده اما می توانیم مقایسه گلکسی اس ۹ پلاس و آیفون X را داشته باشیم.

مطالب مرتبط:

خب از نظر طراحی ظاهری و زیبایی شناسی، گلکسی اس ۹ پلاس با وجود صفحه نمایش اینفینیتی امتیاز بیشتری را کسب می کند، هرچند که بریدگی صفحه نمایش آیفون ایکس یک نوع خلاقیت در طراحی ظاهری به شمار می رود اما از نظر زیبایی شناسی نوعی مشکل به حساب می آید. به همین دلیل اگرچه پرچمداران دو سال اخیر سامسونگ حاشیه‌های بیشتری در بالا و پایین نمایشگر در مقایسه با آیفون ۱۰ دارند، اما اطراف آن‌ها به لطف طراحی منحنی حاشیه‌های کمتری دیده می‌شود.
اپل بعد از سال‌ها طراحی بدنه‌های فلزی برای آیفون‌ها، در سال گذشته به طراحی شیشه‌ای پنل پشتی روی آورد. این کار علاوه بر زیبایی، امکان اضافه شدن پشتیبانی از تکنولوژی شارژ بی‌سیم را نیز به آیفون‌های جدید آورد.
در مقایسه گلکسی اس ۹ پلاس و آیفون ۱۰ باید به خوش دست بودن گوشی نیز اهمیت داد. این که گلکسی اس ۹ پلاس اندازه بزرگتری نسبت به آیفون X دارد و شاید در دست جا نشود خودش یک مشکل به حساب می آید. در ادامه تصاویری از هز دو گوشی در کنار یکدیگر قرار داده شده تا بتوانید به راحتی آن ها را با هم مقایسه کنید.
 


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا