بررسی‌ تخصصی

مقایسه Generative Edit سامسونگ با Magic Editor گوگل

اگر رویداد معرفی گوشی Galaxy S24 سامسونگ یا هر یک از نقاط تبلیغاتی آن را تماشا کرده باشید، ممکن است فکر کنید که سامسونگ اساساً از ویژگی Magic Editor گوگل بعنوان ویرایشگر در گوشی‌های خود استفاده می‌کند، یا حداقل واضحاً از این ویرایشگر برای درست کردن Generative Edit سامسونگ الگوبرداری کرده است. در واقع، این قابلیت گوشی‌های سامسونگ خود از موتورهای هوش مصنوعی گوگل برای پردازش و ویرایش تصاویر استفاده می‌کند. پس به عبارتی می‌توانیم این گفته را درست در نظر بگیریم. اما حقیقت چیز دیگری‌ست! ویرایشگر هوشمند سامسونگ و گوگل تفاوت‌های آشکاری با یک‌دیگر دارند که آن‌ها را تماماً از هم متمایز می‌کند.

سامسونگ و گوگل هر دو یک ویرایشگر عکس مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می‌کنند که در ظاهر یکسان به نظر می‌رسد، اما در بسیاری از جنبه‌های جزئی و کلی با هم تفاوت دارند. تفاوت آن‌ها هم در امکانات ویرایشی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد و هم در نتایجی که به دست می‌آورید مشاهده می‌شود.

در ادامه این مقاله، قابلیت Generative Edit سامسونگ را با Magic Editor گوگل مقایسه خواهیم کرد و تمام تفاوت‌های میان این دو ویرایشگر را در زمینه حذف اشیاء و اشخاص مختلف، تغییر اندازه‌ها و هر نوع ویرایش عجیب و غریب دیگر آشکار می‌کنیم.

Generative Edit سامسونگ

تفاوت‌های بزرگ و کوچک

هردو ویرایشگر Generative Edit سامسونگ که خود بخشی از مجموعه بزرگ‌تر Galaxy AI و Magic Editor گوگل، به یک روش قابل دسترسی هستند. شما یک عکس را در Google Photos در گوشی پیکسل ۸ خود یا در برنامه گالری در گوشی Galaxy S24 باز می‌کنید و دکمه Edit را لمس می‌کنید، سپس به دنبال نماد ستاره ستاره‌ای رنگارنگ در پایین سمت راست می‌گردید. روی این نماد ضربه بزنید تا کار خود را با ویرایشگر هوشمندتان آغاز کنید.

برای انتخاب شی یا شخص مورد نظرتان دو راه دارید. یا آن‌ را لمس کنید و یا دور آن شخص یا شی موجود در تصویر خط بکشید، لازم هم نیست خط کشی چندان دقیقی مانند برنامه فتوشاپ انجام دهید. در هر دو صورت، برنامه ویرایشگر به طور هوشمند آن شی یا شخص را از بقیه تصویر جدا می‌کند. از اینجا به بعد می‌توانید هر بلایی سر بخش انتخاب شده‌تان بیاورید! در این بررسی کلی، متوجه سه تفاوت عمده میان این دو ویرایشگر می‌شویم، به علاوه تعدادی تفاوت جزئی‌تر که تمام آن‌ها را در ادامه برای‌تان توضیح خواهیم داد.

قدم به قدم در گوگل، همه به یک‌باره در سامسونگ

اولین تفاوت میان این دو ویرایشگر در نحوه عملکرد آن‌ها است. در ویرایشگر Magic Editor شما تغییری به وجود می‌آورید و ویرایشگر به شما یک مجموعه تصویر ویرایش شده ارائه می‌کند، سپس می‌توانید یکی از تصاویر را میان آن‌ها انتخاب کنید و مجدداً تغییر جدیدی در آن ایجاد کنید. این کار را آن‌قدر ادامه می‌دهید تا به تصویر ویرایش شده مورد نظرتان برسید. سپس تصویر به دست آمده را ذخیره می‌کنید. در مقابل، Generative Edit سامسونگ به شما اجازه اعمال چندین ویرایش مختلف را در یک زمان و با هم‌دیگر خواهد داد، اما زمانی که روی دکمه اعمال تغییرات بزنید، دیگر راه برگشتی نیست. نمی‌توانید میزان تغییرات را کم‌تر یا بیشتر کنید و پس از نمایش تصویر ساخته شده، از برنامه ویرایشگر به طور خودکار خارج خواهید شد. فقط می‌توانید مجددا تصویر قبلی را ویرایش کنید یا تصویر به دست آمده را بیشتر ویرایش کنید.

نحوه اعمال تغییرات در سامسونگ زمانی که دقیقا می‌دانید چه هدفی دارید و از ویرایشگر چه می‌خواهید، موثرتر و سریع‌تر خواهد بود. اما وقتی می‌خواهید ویرایش‌های مختلف را امتحان کنید و اصطلاحاً با آزمون و خطا تصویرتان را ویرایش کنید، ویرایشگر گوگل می‌تواند بیشتر به کارتان بیاید. امکاناتی هم‌چون تغییرات قدم به قدم، بازگشت به عقب (undo) و ارائه چندین نتیجه، Magic Editor گوگل را برای ور رفتن با تصاویر تبدیل به انتخابی عالی می‌کند.

 

سامسونگ یک عکس می‌سازد، گوگل چهارتا

در هر دو ویراشگر Magic Editor و Generative Edit تقریباً به یک اندازه طول می‌کشد تا تصویر مورد نظر درست شود. اما ویرایشگر سامسونگ در نهایت تنها یک تصویر را به عنوان نتیجه به شما ارائه می‌دهد، این در حالی است که ویرایشگر گوگل در انتهای کار چهار تصویر متفاوت را در اختیار کاربر می‌گذارد. در هنگام کار با Magic Editor سامسونگ اگر از نتیجه کار راضی نباشید، باید همه چیز را از ابتدا شروع کنید. در حالی که با ویرایشگر گوگل، شما می‌توانید از بین چهار نتیجه‌ای که در اختیار دارید، تصویری که بیشتر به هدف‌تان نزدیک تر باشد یا واقعی ترین تصویر از بین نتایج را انتخاب کنید.

در استفاده روزانه و مکرر، متوجه این موضوع می‌شویم که این قابلیت ویرایشگر گوگل، یک مزیت بزرگ نسبت به Generative Edit به حساب می‌آید چراکه با در اخیار داشتن چهار تصویر ویرایش شده متفاوت، احتمال به دست آوردن نتیجه مطلوب‌تان بسیار بیشتر خواهد بود.

 

ویرایشگر گوگل بر خلاف ویرایشگر سامسونگ واترمارک نمی‌زند

تمایز نهایی که در تمام تصاویر زیر مشاهده خواهید کرد، واترمارکی است که سامسونگ در پایین سمت چپ همه عکس‌های ویرایشگر خود اعمال می‌کند. Magic Editor گوگل تصاویر خود را به هیچ وجه واترمارک نمی کند، و تنها راه برای تشخیص اینکه آیا عکس توسط Magic Editor ویرایش شده است یا خیر، کاوش عمیق در داده های EXIF آن است، کاری که افراد زیادی انجام نمی‌دهند.

سایر تفاوت های کوچکتر

اکنون که تفاوت‌های آشکار این دو ویرایشگر را بررسی کردیم، در ادامه نوبت به تفاوت‌های جزئی‌تری می‌رسد که شاید در اولین استفاده‌ از این دو ویرایشگر متوجه‌شان نمی‌شویم.

جدا از سه نکته بالا، ویرایشگرهای عکس هوش مصنوعی سامسونگ و گوگل در نحوه انتخاب یخش‌های مختلفی از تصویر نیز متفاوت هستند. گوگل به شمت کنترل بیشتری می‌دهد، Magic Editor به شما اجازه می‌دهد قسمت‌هایی از تصویر انتخاب شده را حذف کنید، اما سامسونگ فقط قسمت‌های انتخاب شده را با هم جمع می‌کند و اگر مرز متضاد واضحی با محیط اطرافش نداشته باشد، به من شما انتخاب نمی‌دهد.

از طرفی هنگام تغییر اندازه یا جابجایی بخش‌های مختلف، Generative Edit سامسونگ به شما راهنمایی را ارائه می‌دهد، اما در ویرایشگر گوگل چنین راهنمایی وجود ندارد. اما تفاوت‌های بزرگ‌تر بین این دو در نتایج ایجاد شده ظاهر می‌شود، بنابراین اجازه دهید به آن‌ها برسیم.

نکته: تمامی تصاویر زیر به منظور بارگذاری سریع‌تر در صفحه وبسایت فشرده شده اند.

حذف اشیا و اشخاص

هر دو ویرایشگر Generative Edit سامسونگ در Galaxy S24 و Magic Editor در Pixel 8 می توانند اشیاء و افراد را از عکس‌های شما حذف کنند، اما به طور کلی، نتایج ارائه شده در گوشی‌های پیکسل تا حدی واقعی‌تر به نظر می‌آیند.

هرچند استثناهایی هم وجود دارد. دو مجموعه عکس زیر تنها مواردی هستند که به نظر سامسونگ در آنها بهتر از گوگل کار کرده است. در ویرایش با Generative Edit تمام بخش‌ها و قطعات جرثقیل از تصویر به خوبی حذف شده‌اند. در حالی که می توانید مقداری از جزئیات باقی مانده را در نتیجه ارائه شده توسط ویرایشگر گوگل ببینید. همچنین ویرایشگر سامسونگ در مجموعه عکس دوم درحالی که هدف ما پاک کردن دستکس فرد بود، پس از پاک کردن دستکش، سعی کرد به کشیدن دست کامل فرد ادامه دهد.

 

در شرایطی که ویرایشگر هوش مصنوعی مجبور بود برای جایگزینی یک شی بزرگ خلاقیت بیشتری به خرج دهد، نتایج کمی افت کردند، اما گوگل در بیشتر موقعیت‌ها بهتر عمل کرد. در ادامه می‌توانید ببینید که به طور کلی،Magic Editor در حذف اشیا و افراد ازتصاویر بهتر عمل می کرد.

در سه مجموعه عکسی که در ادامه می‌بینید، از ویرایشگر‌ها خواسته شده که به ترتیب، ون سفید را از سمت چب تصویر اول، بازتاب ساختمان را از شیشه‌های آپارتمان سمت راست تصویر دوم و جمعیت را در میانه تصویر سوم حذف کنند.

در اولین مجموعه عکس، Magic Editor گوگل ون سفید را با یک دکه غذا جایگزین کرد، در حالی که سامسونگ یک کامیون تولیدی عجیب و غریب ساخت که آن‌چنان واقعی به نظر نمی‌رسد. گوگل همچنین تلاش کرد تا کل انعکاس ساختمان را در مجموعه دوم به درستی حذف کند (اگرچه الگوی چینش شیشه‌ها را به خوبی اعمال نکرد)، در حالی که سامسونگ به جای آن یک ساختمان آجری کوچکتر در تصویر قرار داد. و در تصویر سوم، می‌بینید که ویرایشگر سامسونگ یک هاله نور قرمز را جایگزین جمعیت کرده است تا تصویر از چیزی که بود هم شلوغ‌تر به نظر برسد. واضح است که اصلاحات Magic Editor تا حد خوبی ظریف‌تر از Generative Edit سامسونگ است.

در زمینه حذف جمعیت نیز ویرایشگر گوگل به علت امکان ویرایش قدم به قدم تصویر، توانایی حذف افزاد بیشتری را دارد. در تصویر پایین می‌بینید که Generative Edit سامسونگ به خوبی توانسته جمعیت جلوی مجسمه عنکبوت را از تصویر حذف کند. اما هم‌چنان در پشت تصویر تعدادی از افراد هستند که حذف نشده‌اند. درحالی که در ویرایشگر Magic Editor با درخواست قدم به قدم و دقیق برای حذف جمعیت، افراد پشت تصویر را نیز حذف کرد.

در این تصویر از یک فروشگاه مجلل نیز می‌توانید ببینید که ویرایشگر گوگل افراد بیشتری را حذف کرده است و جای خالی آن‌ها را نیز بهتر پر کرده است.

در تصویر پایین، هر دو ویرایشگر جمعیت را از داخل سالن اپرای پاریس حذف کردند، اما Magic Editor الگوهای کاشی‌ها را حفظ کرد درحالی که سامسونگ همه چیز را به صورت لکه‌ای تار درآورد.

به علاوه، ابزارهای انتخاب گوگل امکان ویرایش های بسیار دقیق تری را فراهم می‌کند. در این عکس در حالی که تلاش شده است تا تنها دستکش اضافی که فرد در دست چپش نگه داشته حذف شود و دستکشی که پوشیده باقی بماند، Generative Edit سامسونگ به کاربر اجازه نمی‌دهد که دستکش اضافه را به تنهایی انتخاب کند، بنابراین تصمیم گرفت به جای آن کل دست او را جایگزین کند.

در این مجموعه تصویر، Generative Edit به کاربر اجازه نمی‌داد که به درستی تمام رهگذران موجود در مسیر را برای حذف انتخاب کند، به طور مثال سگی که در سمت راست جمعیت بود به علت تفاوت رنگش به هیچ عنوان قابل انتخاب نبود. در صورتی که تصویر را زوم کنید، می‌بینید که Magic Editor همه چیز را در گوشی پیکسل حذف کرده است، در حالی که Generative Edit در گوشی Galaxy S24 بخش‌های زیادی را در جای خود باقی گذاشته است.

و در نهایت، در این عکس، همه چیز خوب به نظر می‌رسد تا زمانی که متوجه شوید که ویرایشگر سامسونگ سایه شخص را روی زمین به جا گذاشته، اما گوگل این کار را نکرده است. دلیل این امر باهوش‌تر بودن Magic Editor نبود، بلکه فقط به خاطر امکان ویرایش قدم به قدم و بیشتر تصویر، کاربر قادر به حذف سایه شخص بوده است.

تغییر اندازه و جابجایی در تصاویر

تغییر اندازه و جابجایی اشیا یک امتحان سرگرم کننده است و به نظر می‌رسد که هم Magic Editor گوگل و هم Generative Edit سامسونگ در این زمینه به خوبی عمل کرده‌اند. البته گاهی ممکن است Generative Edit سامسونگ اندکی از جزئیات را از قلم بیاندازد (به هاله فردی که در تصویر دوم قرار دارد دقت کنید). اما باز هم نتیجه کار آن‌قدری قابل قبول هست که اگر آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید احتمالاً کسی متوجه نشود.

ویژگی‌های مختص هر ویرایشگر

می‌رسیم به قابلیت‌هایی که برای هر ویرایشگر به صورت انحصاری گنجانده شده است. به طور مثال Magic Editor گوگل به شما جلوه‌ها و افکت‌هایی را برای اعمال روی تصاویر ارائه می‌کند. در حالی که Generative Edit سامسونگ امکان چرخاندن و استفاده از سایر تصاویر برای اضافه کردن به تصویر مورد نظرتان را به شما خواهد داد. در ادامه به بررسی دقیق این امکانات خواهیم پرداخت.

ویژگی مخصوص ویرایشگر گوگل: جلوه‌های مناسب آسمان، آب و سایر جزئیات

ویرایشگر Magic Editor در گوشی‌های پیکسل گوگل، مجموعه‌ای از جلوه‌ها و استایل‌هایی را برای اعمال در تصویر به کاربر ارائه می‌دهد. در عکس‌هایی با آسمان، آب، طبیعت، مناظر و موارد دیگر، می‌توانید افکت‌هایی را اعمال کنید یا سبک خاصی به تصویرتان بدهید. حتی می‌توانید با استفاده از این قابلیت طوری تصویر را ویرایش کنید که به نظر برسد عکس در ساعت طلایی (زمانی از روز نزدیک به غروب آفتاب که در عکاسی به این نام شناخته می‌شود) گرفته شده است. در این تغییرات ویرایشگر گوگل به صورتی تصویر را ویرایش می‌کند که تغییرات در سایر قسمت‌های تصویر از جمله آب نیز اعماب شوند. به طور مثال در مجموعه تصاویر پایین، با اعمال جلوه ساعت طلایی، هم شیشه‌های آسمان‌خراش و هم آب دریاچه رنگ‌های گرم‌تری به خود گرفتند.

ویژگی مخصوص ویرایشگر سامسونگ: چرخش، اضافه کردن از تصاویر دیگر، حذف کردن سایه و برفک

از سوی دیگر، سامسونگ مجموعه‌ای از ویرایش‌های منحصربه‌فرد را ارائه می‌کند که رابط کاربری Generative Edit و گالری گوشی را به هم مرتبط می‌کند.

چرخاندن اشیا و افراد در یک عکس

در اولین ویژگی انحصاری گوشی‌های سامسونگ، وقتی هر شی یا شخصی را انتخاب می‌کنید، نه تنها می‌توانید آن‌ها را جابه‌جا کرده، حذف کنید و اندازه آن‌ها را تغییر دهید، بلکه می‌توانید آن‌ها را در Galaxy S24 بچرخانید. ویرایشگر گوگل این امکان را ارائه نمی‌دهد. به طور مثال در مجموعه تصاویر پاییش می‌بینید که Generative Edit سامسونگ به خوبی شخصی که در برف می‌پرید را در زوایای مختلف چرخانده است.

چرخاندن تمام تصویر

چشمگیرترین نمایش سامسونگ در طول عرضه گوشی‌های Galaxy S24، گزینه چرخاندن عکس و پر کردن  اطراف آن با هوش مصنوعی بود. در تصاویر پایین مشاهده می‌کنید که Generative Edit سامسونگ به جای چرخاندن تصویر در یک کادر خاص و حذف قسمت‌های اضافه، تمام قسمت‌های تصویر اصلی را نگه داشته و جاهای خالی را با استفاده از هوش مصنوعی پر کرده است.

اضافه کردن اشیا و اشخاص مختلف از تصاویر دیگر

سامسونگ همچنین به شما امکان می‌دهد بخشی از عکس دیگر را به عکسی که در حال ویرایش آن هستید اضافه کنید. هرچند که ویرایشگر سامسونگ این کار را در حد یک گرافیست حرفه‌ای انجام نمی‌دهد، اما باز هم بسیار سریع‌تر از ویرایش با فتوشاپ می‌توانید تصاویر را با یکدیگر ترکیب کنید.

حذف کردن سایه، بازتاب و برفک

و در نهایت، هوش مصنوعی سامسونگ ویرایش‌های خلاقانه بیشتری هم دارد، اما آن‌ها را در زیر نوار پیشنهاداتی که هنگام مشاهده عکسی در گالری Galaxy S24 ظاهر می‌شوند، پنهان می‌کند. به عنوان مثال، حذف سایه، حذف برفک و حذف بازتاب را در میان این پیشنهادها خواهید دید. تنها با لمس یک دکمه، Generative Edit سامسونگ این کار را برای‌تان انجام خواهد داد. البته Magic Editor گوگل نیز می‌تواند این کار‌ها را انجام دهد. اما باید به صورت دستی این تغییرات را اعمال کنید.

در بیشتر موارد،Galaxy S24 کار خود را به خوبی انجام می‌دهد، اما گاهی اوقات نمی‌تواند همه سایه‌ها را تشخیص دهد (سایه میله‌های فلزی در تصویر پایین)، در این صورت پیکسل عملکرد بهتری دارد زیرا می‌توانید به صورت دستی آنها را انتخاب کنید؛ البته طی تجربه دیده شده که گاهی اوقات Magic Editor گوگل نیز لجبازی می کند و تصمیم می گیرد که سایه ای را حذف نکند، مهم نیست که چقدر تلاش می کنید (سایه پاها را ببینید که فقط کم‌رنگ شده است).

در مورد حذف برفک در تصاویر، ویرایشگر سامسونگ این کار را به شیوه بسیار خوبی انجام می‌دهد در حالی که ویرایشگر گوگل تقریباً امکان انجام این نوع ویرایش را ندارد.

در زمینه حذف بازتاب‌ها، Generative Edit سامسونگ معمولاً نتایج چندان دلچسبی را ارائه نمی‌کند. به طور مثال می‌بینید که برای حذف بازتاب‌ها در تصویر پایین، مو‌های گربه را تیره کرده است. البته این موضوع معمولاً در تصاویری با بازتاب‌های پیچیده پیش می‌آید و در تصاویر ساده‌تر، عملکرد بهتری را از این ویرایشگر می‌بینیم.

کدام بهتر است؟

در نهایت، هر کدام از ویرایشگرهای Generative Edit سامسونگ و Magic Editor گوگل به نوبه خود در ویرایش تصاویر به کمک هوش مصنوعی مزایا و معایبی داشتند و نمی‌توان گفت دقیقاً کدام‌شان عملکرد بهتری داشته‌اند. از طرفی امکان ویرایش قدم به قدم گوگل و ارائه چهار تصویر مختلف، نتایج مطلوب‌تری را به کاربر ارائه می‌دهد. در حالی که سامسونگ روش‌های بیشتری را برای ویرایش تصاویر در اختیار کاربر می‌گذارد.

حدسی که می‌توان زد این است که احتمالاً با گذشت زمان ویژگی‌های مثبت هرکدام از این ویرایشگر‌ها در طی به‌روزرسانی‌های در دسترس دیگری قرار بگیرد. به‌طور مثال احتمالاً سامسونگ در آینده امکان ارائه بیش از یک تصویر به عنوان نتیجه را در اختیار کاربران بگذارد. اما در حال حاضر می‌توان گفت که تمرکز ویرایشگر سامسونگ بیشتر روی تعداد و کمیت امکانات و در ویرایشگر گوگل، تمرکز روی کیفیت نتایج بوده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا