بررسی‌ تخصصی

موارد عجیبی که انتظار وجودشان را در ال جی G7 ThinQ نداشتیم

بعد از ماه‌ها انتشار اخبار و شایعات مختلف در خصوص محصول جدید ال جی G7 ThinQ به‌صورت رسمی معرفی شد. یکی از ویژگی‌های بارز ال جی G7 ThinQ جنس بدنه آن است که از فلز و شیشه تشکیل شده و بخش پشتی دستگاه نیز از دوربین دوگانه میزبانی می‌کند. در واقع تمام این عناصر، المان‌های پرچم‌داران سال ۲۰۱۸ هستند.
بعد از بررسی محصول جدید ال جی با نام G7 ThinQ متوجه برخی موارد عجیب شدیم که در این مقاله از موبایلستان قصد داریم تا با آن‌ها آشنا شویم. به طور حتم آشنایی با این موارد نسبتا عجیب در محصول جدید ال جی برایتان جالب خواهد بود. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
 

۱- محصولی با نام ال جی G7 ThinQ

ال جی G7 ThinQ
نام پرچم‌دار جدید ال‌جی تاحدودی عجیب است و این شرکت احتمالا خواسته تا جی ۷ از نظر نام گذاری شباهت بیشتری به اکوسیستم خودش داشته باشد. از این رو کلمه ThinQ را در انتهای نام آن قرار داده است. در واقع نام ThinQ برندی است که ال‌جی در چند سال گذشته برای لوازم خانگی خود از آن استفاده می‌کند و اکنون این تلفن هوشمند نیز از این نام استفاده کرده و به جمع ظرف‌شویی‌ و یخچال‌های این کمپانی پیوسته است.
ThinQ مخفف کلمه Thinking of you است که در واقع نام جالبی برای تلفن هوشمند به حساب می‌آید.
با وجود اینکه ال جی نام G7 ThinQ را برای این محصول در نظر گرفته، اما بسیاری از کاربران این دستگاه را با نام ال‌جی جی ۷ به خاطر خواهند سپرد. هرچند که به احتمال زیاد ال‌جی چندان موافق این ماجرا نیست.
 

۲- پرچم‌داری بدون نمایشگر OLED

ال جی G7 ThinQ
 
ال جی G7 ThinQ نمایشگر خوبی دارد و می‌تواند روشنایی بسیار بالایی را ارائه کند که تا حدود ۱۰۰۰ نیت نیز می‌رسد. متون و تصاویر در نمایشگری با این حد از روشنایی می‌توانند به خوبی در مقابل نور مستقیم خورشید قابل مشاهده و خوانا باشند. مبحث روشنایی می‌تواند دلیل بزرگی برای ال‌جی باشد تا به جای نمایشگر OLED از LCD استفاده کند. البته باید این موضوع را نیز در نظر داشت که در حال حاضر اغلب پرچم‌دار‌ها از نمایشگر OLED استفاده می‌کنند و این تصمیم ال‌جی حکایت از رویکرد متفاوت آن دارد. گفتنی است که نمایشگر‌های OLED رنگ‌های زنده‌تر، کنتراست عمیق‌تر و عالی در نمایش رنگ مشکی نسبت به نمایشگر‌های LCD دارند.
تاکنون گزارش‌های مختلفی در خصوص مشکلات نمایشگر‌های OLED ال‌جی منتشر شده است. برای مثال، کاربران ال‌جی V30 از رنگ‌های نامطلوب در نمایشگر دستگاه خود شکایت داشتند و گوگل پیکسل ۲ ایکس ال نیز که توسط ال‌جی ساخته شده است در بخش کیفیت نمایشگر و زاویه دید مورد بازخورد‌های منفی زیادی قرار گرفت. البته اینکه موضوع فوق دلیل ال‌جی برای عدم استفاده از نمایشگر OLED در جی ۷ است یا خیر تاکنون اعلام نشده است.
 

۳- عدم وجود لرزشگیر مناسب برای ضبط ویدیو‌های ۴K

ال جی G7 ThinQ از دوربین دوگانه در بخش پشتی خود بهره می‌برد که دستگاه‌های کمی دارای چنین قابلیتی هستند. یکی از این دوربین‌ها عملکرد دوربین عادی تلفن‌های هوشمند را دارند و دوربین دوم دارای زاویه دید گسترده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید زاویه دید این دوربین در حد GoPro و سایر اکشن‌کم‌ها است. دوربین با زاویه دید وسیع، موردی است که در بسیاری از پرچم‌داران بازار شاهد آن نیستیم و ‌البته نیاز به وجود چنین دوربینی در زمان عکاسی از مناظر، ساختمان‌ها و فیلم برداری به وضوح احساس می‌شود.
اما آنچه که در بخش دوربین باعث نارضایتی کاربران از ال‌جی جی ۷ می‌شود، به عدم وجود لرزشگیر مناسب در حین فیلم برداری با وضوح ۴K مربوط است. فقدان چنین سیستمی برای پرچم‌داری در این سطح تاحدودی ناامید کننده است. زیرا دستگاه‌های ارزان‌تری نظیر سری وان‌پلاس در بازار وجود دارند که از لرزشگیر الکترونیکی تصویر بهره می‌برند و چنین قابلیتی موجب می‌شود تا ویدیو‌های ضبط شده با وضوح ۴K لرزش کمتری داشته باشند. امیدواریم که ال‌جی با انتشار یک بروزرسانی نرم‌افزاری، این نقص را مرتفع سازد.
 

۴- باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی

ال جی G7 ThinQ
با وجود اینکه ظرفیت باتری در یک تلفن هوشمند تنها معیار طول عمر باتری آن نیست، اما تامین انرژی یک نمایشگر ۶.۱ اینچی با وضوحQuad HD+  توسط یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی باعث می‌شود که کاربر چندان اعتماد به نفس کافی در زمینه طول عمر باتری دستگاه خود نداشته باشد.
در حال حاضر سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس با نمایشگر ۶.۱ اینچی از باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و هواوی P20 پرو نیز با نمایشگری هم اندازه ال‌جی جی ۷، دارای باتری بزرگ‌تری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. ال جی جی ۷ در مقایسه با این دو تلفن هوشمند دارای باتری نسبتا کوچکی است.
البته باید به این نکته نیز توجه داشت که ظرفیت باتری تنها معیار مشخص کردن طول عمر باتری دستگاه نیست. برای مثال نمایشگر جی ۷ مصرف بهینه‌تری نسبت به سایر نمایشگر‌ها دارد و معیار‌های دیگری نظیر بهینه‌سازی رابط کاربری و پردازنده نیز در میزان مصرف و طول عمر باتری تاثیر گذار هستند. البته لازم به ذکر است که این تلفن هوشمند فعلا مورد بررسی دقیق در زمینه میزان مصرف باتری و طول عمر آن قرار نگرفته، اما به نظر می‌رسد که ظرفیت باتری آن تاحدودی نگران کننده باشد.
 

۵- شباهت رابط کاربری به محصولات سامسونگ

ال جی G7 ThinQ
ال جی در G7 ThinQ رابط کاربری جدیدی قرار داده است که تاحدودی شبیه رابط کاربری محصولات سامسونگ است. ال‌جی در این رابط کاربری شکل آیکون‌های قبلی خود را که به عنوان امضای این شرکت شناخته می‌شدند تبدیل به ظاهری مربع مانند کرده است و این ساختار شباهت زیادی به آیکون‌هایی دارد که سامسونگ اخیرا در رابط کاربری محصولاتش قرار می‌دهد و البته تاکنون در دستگاه دیگری آیکون‌های این چنینی را مشاهده نکرده‌ایم. همچنین ال‌جی، ویجت گوگل را در قسمت پایینی صفحه خانه قرار داده است و در بخش بالایی صفحه نیز شاهد ویجت آب و هوایی هستیم که شباهت بسیاری به نمونه مشابه خود در محصولات سامسونگ دارد. در واقع ظاهر کلی صفحه خانه جی ۷ بسیار شبیه به صفحه خانه سامسونگ شده است. حتی در بخش انتهایی صفحه نیز همانند صفحه خانه سامسونگ، شاهد پنج آیکون مربوط به اپلیکیشن‌های گوشی هستیم که استایل و آیکون مشابهی با محصولات سامسونگ دارند. این ماجرا حتی در تشابه نوار نوتیفیکیشن نیز به چشم می‌خورد.
اپلیکیشن دوربین ال‌جی جی ۷ نیز در بخش‌های زیادی شباهت به اپلیکیشن دوربین محصولات سامسونگ دارد. دکمه سفید رنگ برای ثبت عکس و دکمه‌ای با نقطه قرمز رنگ برای شروع فیلم برداری از جمله شباهت‌های این دو اپلیکیشن هستند. وجود چنین شباهت‌هایی بین رابط کاربری سامسونگ و ال‌جی جی ۷ باعث تعجب کاربران شده است.
نظر شما در خصوص موارد فوق و مشکلات ال جی G7 ThinQ چیست؟ نظرات خود را با ما و کاربران موبایلستان از طریق بخش دیدگاه‌ها در میان بگذارید.
 

بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا