اخبار

موافقتنامه ارتقای پروانه ایرانسل به نسل های بالاتر امضا شد

طی مراسمی که صبح امروز و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان تنظیم مقررات، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، مدیرعامل ایرانسل، مدیران ارشد وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اصحاب رسانه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، موافقتنامه ارتقای پروانه ایرانسل به نسل های بالاتر امضا و مبادله شد.
 
به گزارش روابط عمومی ایرانسل؛ بر این اساس، ایرانسل از امروز و با ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارائه خدمات مبتنی بر نسل سوم (۳G) را به صورت آزمایشی در تعدادی از دانشگاهها و ساختمانهای دولتی تهران، ازجمله دانشگاههای صنعتی شریف، تهران، امیرکبیر، علم و صنعت، تربیت مدرس، بهشتی، علامه طباطبایی، مجموعه نهاد ریاستجمهوری، مجلس شورای اسلامی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز خواهد کرد.
 
رگولاتور: اول شهریور اجازه ارائه عمومی خدمات نسلهای بالاتر به ایرانسل داده میشود
 
در مراسم امضای موافقتنامه ارتقای پروانه ایرانسل به نسلهای بالاتر، دکتر علیاصغر عمیدیان معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات به ارائه گزارشی در خصوص برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته در خصوص ارتقاء پروانه ایرانسل به نسل بالاتر پرداخت.
 
وی در بخشی از سخنان خود، با تشکر از همکاری های مستمر و فشرده ایرانسل جهت انجام الزامات ارتقای پروانه گفت: در این خصوص در مجموع بیش از ۳۰ جلسه با ایرانسل و نزدیک به ۴۰ جلسه داخلی در سازمان تنظیم مقررات داشتیم.
معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات گفت: ارائه خدمات به شکل عمومی برای ارائه خدمات نسل سوم موبایل و بالاتر پس از پایان مهلت دوره حفاظت اپراتور سوم و پس از انجام بررسی های کارشناسی سازمان تنظیم مقررات خواهد بود که بر اساس مصوبه ۱۸۶ اعمال میشود.
وی تصریح کرد: بر اساس الحاقیه پروانه، فرکانس های مورد نیاز تامین شده و ایرانسل می تواند نسبت به راه اندازی پایلوت نسل سه و بالاتر اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه بعد از امضاء توافق نامه، ایرانسل، طرح پایلوت را عملیاتی میکند، افزود: بعد از ارزیابی فنی و مالی، یکم شهریور ماه و همزمان با هفته دولت، اجازه  ارتقاء سرویس را به ایرانسل خواهیم داد.
وی در اختیار گذاشتن فناوری Wi-Fi برای مدیریت خدمات را ضروری برشمرد و افزود: یکسان سازی حق استفاده از باند فرکانس و تعهدات پوششی برای برقراری عدالت در دستور کار ما قرار دارد.
 
 
وزیر ارتباطات: ارتقای نسل های جدید مخابراتی در جهت اشتغال زایی در کشور است
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در سخنانی گفت: سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتقای نسل های جدید مخابراتی، اشتغال زایی در کشور است چرا که اشتغال زایی یکی از اولویت های اصلی دولت یازدهم به شمار می رود.
 
دکتر محمود واعظی صبح امروز در مراسم اعطای مجوز ارائه خدمات نسل ۳ و بالاتر به ایرانسل اظهار داشت: یک سال از تعهدی که دولت تدبیر و امید مبنی بر خدمت رسانی بهتر به مردم داد می گذرد و در طول این مدت تلاش کردیم تا در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت خدمت به مردم گام های استواری بر داشته و عقب  افتادگی های این بخش را تا حد امکان بر طرف کنیم.
واعظی تصریح کرد: اپراتورها با هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می توانند نسل های بالاتر از نسل سوم را هم ارائه دهند البته این انتظار را هم از اپراتورها داریم که کیفیت سرویس های خود را افزایش دهند.
وی با اشاره به اهمیت توسعه پهن باند در کشور گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات  پیشران توسعه اقتصادی در کشور است و  توسعه پهنای باند جز ملزومات توسعه ICT در کشور به شمار می رود که افزایش GDP را  نیز در پی دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به وظایف کمیسیون تنظیم مقررات در جهت ایجاد رقابت سالم میان اپراتورها اشاره کرد و گفت: با افزایش پهن باند در تلفن همراه به اهداف کشور در راستای ایجاد دولت الکترونیکی از طریق این ابزارها نزدیک خواهیم شد.
وی به تصمیم شورای عالی فناوری اطلاعات در جهت نهادینه کردن دولت الکترونیکی در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه حوزه ICT امکان ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی جدید را دارد تصریح کرد: یکی از هدف گذاری های ما در راستای افزایش پهنای باند، ورود به نسل های بالاتر، اشتغال زایی است  که شرکت های دانش بنیان و فعالان حوزه ICT و الکترونیک می توانند با ارائه طرح های خود راه را برای ایجاد اشتغال در کشور هموار سازند.
وی با اشاره به بازار خوب طراحی اپیلکیشن ها در کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص سهم دولت از درآمد تولید و طراحی برنامه های تلفن همراه گفت: حمایت از فعالان حوزه نرم افزار و تولید محتوا در وزارت ارتباطات در دستور کار قرار دارد  و دولت از سهم درآمدی خود از این محل انصراف داده است.
وی در ادامه با بیان این که پهنای باند داخل را تا ۴ هزار گیگابایت افزایش خواهیم داد، افزود: با ایجاد شبکه ملی اطلاعات و افزایش قابل توجه پهنای باند سرعت توسعه ICT در کشور شتاب می گیرد.
واعظی همچنین به سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در بخش زیرساخت اشاره کرد و گفت: ما وظیفه خود می دانیم که زیرساخت ها را برای ورود بخش خصوصی فراهم کنیم .
 
واعظی از همه دست اندرکاران در شرکت ایرانسل، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات زیرساخت که به نوعی تلاش کردند تا این موافقنامه به نتیجه برسد، تشکر کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخشی از سخنان خود گفت: من از اپراتورها می خواهم که بر روی دو موضوع افزایش کیفیت خدمت رسانی و کاهش تعرفه ها کار کنند.
واعظی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این روزها خیلی از مشترکین تغییر شماره و اپراتور برایشان سخت است، اما بدانید که با برنامه هایی که وزارت ارتباطات دارد در آینده به راحتی این امکان در اختیار مشترکین قرار خواهد گرفت و اپراتوری موفق خواهد بود که در این حوزه بستر سازی کند.
 
 
یوم الله مخابراتی و ارتباطی درکشور
 
مهندس دزفولی، مدیرعامل ایرانسل هم در این مراسم طی سخنانی، با تبریک این رویداد به دولت یازدهم، بهرهمندی تمام مردم از امکانات را از مزایای نسل ۳ برشمرد و گفت: امیدواریم این فتح بابی بر توسعه زیرساختهای ارتباطی کشور شود.
وی با تقدیر از تلاش های اخیر برای ایجاد شرایط یکسان در زمینه جهش به نسل سوم و بالاتر اظهار داشت: بعد از ابلاغ مضوبه ۱۸۶ کمیسیون تنظیم مقرات و ارتباطات رادیویی جلسات متعددی با مدیران سازمان تنظیم مقررات داشتیم که به صورت شفاف در زمینه شرایط مصوبه مذاکره شد.
مدیرعامل ایرانسل با نام گذاری این روز به عنوان یوم الله مخابراتی و ارتباطی کشور که به عنوان نقطه عطفی در عرصه ارائه خدمات جدید مبتنی بر موبایل می باشد گفت: شاید این حق را داشته باشیم تا از عبارت یوم الله که مبدع آن حضرت امام (ره) است در حرفه خود استفاده کنیم چراکه امروز نقطه شروع و ادامه توسعه و تکمیل زیرساختهای مخابراتی و ارتباطی کشور و دولت الکترونیک می باشد.
مدیر عامل ایرانسل با اشاره به پهنه وسیع و پراکندگی جمعیت در کشور و با تاکید بر سیاست های دولت مبنی بر ارائه سرویس های یکسان به همه هموطنان خاطرنشان کرد: با ارائه خدمات باند پهن و با توسعه نسل سوم خدمات موبایل و نیز با تلفیق آن با شبکه ملی اطلاعات این امکان برای دسترسی همه هموطنان به این خدمات به صورت یکسان فراهم خواهد شد.
دزفولی ادامه داد: با تحقق این امر ارائه خدمات بانکی و تبادلات مالی بدون نیاز به مراجعه به بانکها و تنها از طریق گوشی های تلفن همراه محقق خواهد شد که این امر تحولی بنیادین در نظام مالی کشور به حساب می آید.
وی امکان استفاده از خدمات آموزشی مجازی همراه، دسترسی به شبکه های تلویزیونی در حین حرکت، استفاده از خدماتی از قبیل کتابخانه الکترونیکی، ارائه خدمات مبتنی بر مکان، ارائه خدمات ماشین به ماشین، ارائه خدمات مبتنی بر Voice over IP که می تواند کیفیت مکالمات را افزایش دهد، ارائه خدمات دفاتر کار مجازی و در نهایت تحقق دولت همراه با استفاده از خدمات نسل سوم و بالاتر میسر دانست.
مدیر عامل ایرانسل خاطرنشان کرد: با استفاده از خدمات مبتنی بر نسل سوم موبایل می توان امکان دسترسی محققین، دانشگاهها و شرکتهای دانش بنیان به اطلاعات مورد نیازشان را افزایش داد و این امر در نهایت با توسعه کشور همراه خواهد شد و  فاصله کشور را از نظر فناوری با کشورهای پیشرفته کوتاه تر می کند.
دزفولی ارائه خدمات الکترونیک جهت جلوگیری از اتلاف وقت هموطنان ، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و ایجاد نوعی عدالت خدمات درمانی در کشور و همچنین توسعه کسب و کارهای جدید و ایجاد اشتغال را نیز از مصادیق توسعه نسل سوم و بالاتر عنوان کرد.
مدیر عامل ایرانسل با اشاره به اینکه در طول سالهای گذشته بسیاری از مشکلات ارتباطی کشور توسط این اپراتور بی ادعا حل و فصل شده اظهار داشت: امیدوارم در ادامه با حمایت های دولت و سازمان تنظیم مقررات بتوانیم خدمات بهتری به مشترکین ارائه دهیم.
دزفولی دسترسی آنلاین و یکسان به اطلاعات را در کشور از مصادیق عدالت اجتماعی برشمرد و خاطر نشان کرد: ارائه آموزش مجازی و انجام تبادلات مالی و بانکی بر بستر تلفن همراه، توسعه کسب و کارهای جدید، مدیریت شهری و مدیریت بحران از دیگر مصادیق تحقق دولت الکترونیکی پس از راه اندازی نسل سوم در کشور می باشد.
 
مدیرعامل ایرانسل در پایان خاطرنشان کرد؛ از امروز ارائه خدمات نسل سوم تلفن همراه به صورت آزمایشی در برخی از دانشگاههای تهران از جمله دانشگاه تهران، شریف، علم و صنعت، امیرکبیر، الزهراء و تربیت مدرس و بعضی از ساختمان های دولتی از جمله نهاد ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات آغاز می شود.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا