اخبار

موزیلا حالت “راوی گری” را به مرورگر خود اضافه کرده است

موزیلا در جدیدترین نسخه ی مرورگر فایرفاکس خود قابلیت های کاربردی جدیدی را اضافه کرده است که این مرورگر را بیش از پیش کاربردی تر کرده است.
بیشتر این قابلیت ها بر افزایش سرعت خواندن آنلاین شما متمرکز گشته اند. در حالی که فایرفاکس در گذشته و در سال ۲۰۱۲ حالت خواندن بدون تبلیغات و ساده ساز خروجی را منتشر ساخته بود، نسخه ی اخیرا منتشر شده قابلیت “راوی گری” را به حالت خواندن اضافه می کند که تجربه ی خواند و گوش دادن را بهتر می کند.
موزیلا شاید از قافله ی رقابت عقب افتاده باشد، چون اپل قبلا با دستیار روبوتیک VoiceOver اینکار را انجام دده است، اما قابلیت خواندن متن جدید فایرفاکس می تواند بسیار بهتر مقالات را بخواند و با این کار شما می توانید از صفحه نمایش فاصله بگیرید و یا به تب دیگری سوئیچ کرده و به انجام کار های دیگر بپردازید. حالت خواندن همچنین دارای تعدادی گزینه ی شخصی سازی خواهد بود که به کاربران اجازه می دهد تا متن، اندازنده ی فونت و یا صدای راوی را در کنار تم های روشن و سیاه برای خواندن در روز و شب، تغییر دهند تا مطالعه ی راحت تری را داشته باشند.
اگر شما دارای دستگاهی اندرویدی باشید، فایرفاکس حال می تواند صفحه هایی را که شما متناوبا با آن ها کار دارید را ذخیره کند تا برای هر بار دیدن این صفحات منتظر بارگذاری نباشید و یا اگر حجم اینترنت شما تمام شده باشد، بتوانید باز به این صفحات دسترسی داشته باشید. در آخر، اپدیت جدید پشتیبانی از چند وطیفه گی بهتری را به ارمغان می آورد، که باید این پشتیبانی تجربه ی وب گردی روان و بدون پرشی را برای شما فراهم کند. موزیلا می گوید که پاسخ گوشی کلی مرورگر را در کل به میزان ۴۰۰ درصد برای کاربرانی که از افزونه های مهم استفاده می کنند، بهبود بخشیده است و موزیلا برنامه دارد تا از تمامی افزونه ها تا سال ۲۰۱۷ پشتیبانی به عمل آورد. در این نقطه، فایرفاکس به خاطر پشتیبانی از فلش شوکی را به کاربران وارد کرد و این کار بر روی پاسخگویی این مرورگر بسیار تاثیر منفی خواهد داشت.
 
منبع: Engadget
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا