اخبار

نسخه جدید کروم برای iOS عرضه شد ، سرعت و پایداری بیشتر در این اپدیت

گوگل کروم یکی از اپلیکیشن‌هایی است که در میان کاربران iOS از محبوبیت بسیاری برخوردار شده، اما این محبوبیت به‌دلیل سرعت و قابل اطمینان بودن این مرورگر نیست. با این حال در به‌روز رسانی اخیر این مرورگر به‌دلیل استفاده از موتور جدید سرعت مرور صفحات افزایش یافته است.

کروم به‌دلیل موتور رندرینگ صفحات اینترنتی (UIWebView) دومین رتبه را بعد از سافاری در زمینه میزان استفاده در iOS در اختیار دارد.

امروز شاهد عرضه نسخه جدیدی از مرورگر کروم برای iOS و دسکتاپ بودیم. حال کاربران iOS از موتور جدیدی (WKWebView) که گوگل در این نسخه قرار داده، بهره خواهند برد و این موتور رندرینگ صفحات توانایی بالایی را ارایه می‌دهد و عملا قادر به رقابت با مرورگر اپل است. در این نسخه به‌طور قابل ملاحظه‌ای سرعت افزایش یافته و این موضوع در بخش جاوا اسکریپت بیشتر به‌چشم می‌خورد. نسخه جدید کروم در iOS پایداری بیشتری دارد و میزان کرش آن حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است.

البته گوگل برای کاربران دسکتاپ نیز راهکار‌هایی را اندیشیده است و از طریق قابلیت ذخیره انرژی جدید که صفحات اینترنتی را فشرده می‌کند امکان مرور سریع‌تر اینترنت در اتصالات کم‌سرعت نیز وجود دارد. چنین قابلیتی برای زمان‌هایی که کاربران از اینترنت‌های محدود استفاده می‌کنند نیز بسیار کاربردی است و ترافیک کمتری در مرور صفحات مصرف خواهد شد.

در نسخه جدید کروم آیکون افزونه‌ها در کنار نوار آدرس قرار گرفته است و با انجام این کار کاربران کنترل بهتری روی افزونه‌های مرورگر خواهند داشت. نسخه جدید کروم برای iOS و دسکتاپ امروز منتشر شده و هم اکنون می‌توانید برای به‌روز رسانی آن در دستگاه‌هایتان وارد عمل شوید. نظر شما در خصوص تغییرات نسخه جدید کروم چیست؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا