اخبار

نسخه نهایی iOS 9.3 رسما عرضه شد

ورژن نهایی ای او اس چندی پیش عرضه شد و یکی از قابلیت‌‌های مهم این سیستم عامل شیفت شب (Night Shift) است که میزان نور آبی را در شب هنگام و محیط‌های کم نور حذف می‌کند تا به چشمان کاربر آسیب کمتری برسد.
مطالعات نشان داده اند که نور آبی می‌تواند خواب را سخت‌تر کند. همچنین باعث خستگی چشم می‌گردد. به همین دلیل، سعی شده تا در رنگ‌های صفحه تغییراتی اعمال شود تا در صورت استفاده طولانی مدت از یک دیوایس قبل از هنگام خواب به چشمان شما آسیب کمتری رسد.
یکی دیگر از قابلیت‌های اضافه شده به آی او اس ۹.۳ ایمن ساختن هرچه بهتر اپلیکشن Note است. اگر اطلاعات شخصی خود را در Note ذخیره می‌کنید، مانند پسورد یا پین، می‌توانید اطلاعات خود را با خاطری ایمن ذخیره کرده و توسط یک پسورد یا از طریق تاچ آیدی آن را محافظت کنید.
اگر از گوشی‌هایی مانند آیفون ۶ اس ( iPhone 6s ) یا آیفون ۶ اس پلاس ( iPhone 6s Plus ) استفاده می‌کنید، می‌توانید از قابلیت لمس سه بعدی در برنامه‌های از قبل نصب شده در این گوشی‌ها مانند تنظیمات، آب و هوا، قطب‌نما، وضعیت جسمانی، Stocks و فروشگاه استفاده کنید. همچنین دو قابلیت جالب نیز وجود خواهد داشت که CarPlay و Apple Heath نام دارند.
با CarPlay می‌توانید فرامین صوتی داده و اطلاعاتی را دریافت کنید؛ برای مثال آدرس یک پمپ بنزین را سوال کنید و به شما نزدیک‌ترین مکان معرفی شود. در Apple Health نیز می‌توانید با ساعت اپل ( Apple Watch ) و همچنین اپلیکیشن‌های ساخت شخص ثالت ارتباط بهتری برقرار کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا