اخبار

نوت ۹ از سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش استفاده می کند

سامسونگ قرار بود که سال ۲۰۱۷ را با سخت افزار های استثنایی روی نوت ۸ به تمام برساند. اما مشکلات تامین سخت افزار و همچنین سردرگمی این شرکت در نوع ارائه فبلت خود باعث شد که نتواند از سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش در این گوشی استفاده کند. اما به نظر می رسد که سامسونگ دست از حرکت نکشیده است و از این سنسور در نوت ۹ استفاده خواهد کرد.
آن‏‌طور که پیداست، حتی اپل نیز نتوانست بر مشکلات توسعه سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر فائق آید و به همین جهت، آیفون ۱۰ بدون سنسور اثرانگشت و با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی فیس‌آی‌دی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
اگر این مساله برای نوت ۹ درست انجام شود و سامسونگ بتواند آن را در فبلت سال ۲۰۱۸ خود پیاده کند، می توان گفت که یکی از بزرگترین اشتباهات طراحی در بدنه گوشی های حال حاضر با صفحه نمایش های فول حل شود. از این رو شرکت های زیادی به دنبال تامین این سخت افزار خواهند بود.
در میان شرکت‌هایی که به دنبال تأمین سنسور اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر برای فبلت گلکسی نوت ۹ سامسونگ هستند، شرکت Synaptics، یکی از تأمین‌کنندگان اپل جایی ندارد و بعید است این سازنده کره‌ای با سینپاتیکس برای توسعه حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر همکاری کند. علت این موضوع، به دلیل فناوری متفاوتی است که شرکت سامسونگ از آن در گوشی‌های خود بهره می‌‏گیرد؛ از آنجایی‌که در نمایشگرهای اولد پیکسل‌ها نور تولید می‌کنند، مصرف انرژی در پنل‌های نمایشگر اولد کمتر است.
دو تأمین‌کننده کره‌ای دیگری که با شرکت سامسونگ وارد مذاکره شده‌اند، BeyonedEyes و سامسونگ LSI هستند که در حال‌حاضر، قطعات نمونه‌ای را برای سامسونگ ارسال کرده‌اند. احتمال اینکه شرکت سامسونگ در نهایت با یکی از دو شرکت BeyonedEyes و سامسونگ LSI وارد همکاری شود؛ بسیار بالا است، اما نمی‌‏توان از شرکت Egix نیز صرف‌نظر کرد که در حال‌حاضر سنسورهای اثرانگشت استاندارد برای محصولات سامسونگ تولید می‌کند. به همین جهت، این سازنده کره‌ای ممکن است با Egix نیز همکاری داشته باشد.
در بین این تامین کنندگان به نظر می رسد که سیناپتکس و تامین کننده های کره ای بتوانند حرف اول را بزنند و سامسونگ را از این سخت افزار بی نیاز کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا